רבים השיב ליהדות וחסידות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " חסידות חב"ד" ב־" חסידות חב"ד")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
מ (תוקידידס העביר את הדף רבים השיב ליהדות וחסידות (ספר) לשם רבים השיב ליהדות וחסידות תוך דריסת הפניה ובלי להשאיר הפניה)
(אין הבדלים)

גרסה מ־14:09, 5 ביוני 2019

שער הספר

הספר רבים השיב ליהדות וחסידות הינו סיפור חייו של הרב ר' מאיר בליז'ינסקי, ובו ארוגה מסכת חיים של חסיד רב–פעלים, אשר כשמו כן הוא - האיר את נשמת תלמידיו באור החסידות.

בספר מצויים סיפורים מרתקים, תמונות, מסמכים, כתבי יד, ואגרות קודש בפרסום ראשון. מהתוכן המרתק המובא בספר בסגנון סיפורי מרתק, יוכל הקורא ללמוד על חייו של ר' מאיר בליז'ינסקי, כמו גם על חב"ד בוורשה הקמת ישיבת תומכי תמימים ורשה, קהילת חב"ד ברמת גן, הקמת רשת אוהלי יוסף יצחק, ואת סיפורם של עשרות אישים שהתקרבו לחסידות חב"ד, בזכות הרב בליז'ינסקי.

כמו"כ כולל הספר את הקונטרס "האדם והבריאה" בנושאי אמונה, התכתבותו עם מר דוד בן גוריון ראש ממשלת ישראל הראשון, ועוד.

הספר נערך על ידי ר' שניאור זלמן ברגר ויו"ל בשנת תש"ע על ידי בניו העסקנים האחים ר' שמואל בליז'ינסקי ור' יוסף בליז'ינסקי שי'.

כמה נקודות מעניינות מתוך מבוא הספר:

לפני כחצי יובל שנים, ביוזמת נכדו הרב שמואל הבר, העלה הרב בליז'ינסקי זכרונות רבים מתולדותיו ופעלו בכל התחומים, בפני הסופר החסידי הנודע הרב נפתלי צבי גוטליב. קטעים מזכרונות אלו פורסמו בזמנו בעיתון 'כפר חב"ד', ובמהלך הכנת ספר זה, נמסרו לידי תמלילי הקלטות של ר' מאיר, בתוספת תמונות, מסמכים וקטעי עיתונות שלוקטו אז על ידי הרב הבר והרב גוטליב. בנוסף לזכרונות, כוחות ומאמצים רבים השקעתי בראיונות אישיים בשיחות פנים אל פנים ובטלפונים ממושכים, עם תלמידיו הרבים, ובד בבד, לוקטו חומרים חשובים, מספרים, בטאונים, ספריות וארכיונים, ומתוך כל אלו, נוצרה תמונה מרהיבה ונוצצת באור יקרות - אורו של ר' מאיר שסחף רבים אחריו אל היכלי חסידות חב"ד.

כנספחים לספר צורפו אגרות אדמו"ר הריי"צ והרבי אל הרב בליז'ינסקי. באגרות אלו, קיבל הוראות בנוגע לפועלו הרב בקירוב ליהדות וחסידות, הוראות בענייני עבודת ה', רשת אוהלי יוסף יצחק, עסקנות ציבורית. נספח נוסף יוחד למאמרו, המסביר מדוע חסיד חייב להקביל את פני רבו בימי החגים. אמרותיו, פתגמיו, וסיפורי חסידים שהיו שגורים בפיו קובצו לנספח השלישי, וחיבורו החשוב 'האדם והבריאה' צורף כנספח רביעי.

ראו גם