פני אדם: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
בספר יחזקאל בתיאור ארבעת החיות הנושאות את המרכבה נאמר(יחזקאל א, י): "וּדְמוּת פְּנֵיהֶם פְּנֵי אָדָם". כלומר שבחינת פני אדם כולל לכל ארבעה החיות של ה[[מרכבה]]. | |||
והענין בנפש האדם: | |||
יש בנפש הבהמיות מבחינת בהמה, ומבחינת חיה, ומבחינת עוף, אלא שהם כלולים בבחינת רוחניות של [[נפש]] המשכלת. וכאשר זובח אדם את יצרו, כאילו הקריב כל הקרבנות כולם. מה שאין כן כשמקריב קרבן בהמה שהוא רק פרט אחד. | |||
מן פני אדם שבמרכבה נמשך [[נפש]] האלוקית שבאדם. ונפש האלוקית כלולה מכל בחינות של בהמה חיה ועוף במרכבה, כמו שנאמר "ופני אדם לארבעתם". | מן פני אדם שבמרכבה נמשך [[נפש]] האלוקית שבאדם. ונפש האלוקית כלולה מכל בחינות של בהמה חיה ועוף במרכבה, כמו שנאמר "ופני אדם לארבעתם". |
גרסה מ־17:07, 2 באוגוסט 2016
פני אדם הוא אחד מן חיות הקודש הנושאות את המרכבה. ענינו הוא בחינת הדעת, שמעמיק הדעת בהתבוננות גדולת אור אין סוף ברוך הוא.
ענינו
בספר יחזקאל בתיאור ארבעת החיות הנושאות את המרכבה נאמר(יחזקאל א, י): "וּדְמוּת פְּנֵיהֶם פְּנֵי אָדָם". כלומר שבחינת פני אדם כולל לכל ארבעה החיות של המרכבה.
והענין בנפש האדם:
יש בנפש הבהמיות מבחינת בהמה, ומבחינת חיה, ומבחינת עוף, אלא שהם כלולים בבחינת רוחניות של נפש המשכלת. וכאשר זובח אדם את יצרו, כאילו הקריב כל הקרבנות כולם. מה שאין כן כשמקריב קרבן בהמה שהוא רק פרט אחד.
מן פני אדם שבמרכבה נמשך נפש האלוקית שבאדם. ונפש האלוקית כלולה מכל בחינות של בהמה חיה ועוף במרכבה, כמו שנאמר "ופני אדם לארבעתם". במעשה הקרבנות יורד פני נשר ומקבל את כל תורין ובני יונה.