הגבהת התורה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעריכה}}
ב'''הגבהת התורה''' ישנם מספר הבדלים בין מנהג [[חב"ד]] למנהג העולם:
ב'''הגבהת התורה''' ישנם מספר הבדלים בין מנהג [[חב"ד]] למנהג העולם:
א.מנהג העולם הוא להסתפק בהסתכלות על ספר התורה בשעת ההגבה, אך [[פורטל:מנהגי חב"ד|מנהג]] [[חב"ד]] המבוסס על דברי האריז"ל הוא להביט על ספר התורה מקרוב ולראות אות משמו, "ובזה נמשך אור גדול על המסתכל".
א.מנהג העולם הוא להסתפק בהסתכלות על ספר התורה בשעת ההגבה, אך [[פורטל:מנהגי חב"ד|מנהג]] [[חב"ד]] המבוסס על דברי האריז"ל הוא להביט על ספר התורה מקרוב ולראות אות משמו, "ובזה נמשך אור גדול על המסתכל".


ב.בניגוד למנהג העולם, על פי מנהגינו אין אנו מורים באצבע בשעת הגבהת ה[[תורה]] על ספר התורה.
ב.על פי מנהגינו אין אנו מורים באצבע בשעת הגבהת ה[[תורה]] על ספר התורה.
לרוב, מנהג העולם הוא להורות באצבע, אך יש כמה קהילות שמנהגן הוא כמנהג חב"ד.


ג.מנהג חב"ד הוא שקודם מורידים ספר התורה ורק אחר כך מתיישבים.
ג.מנהג חב"ד הוא שקודם מורידים ספר התורה ורק אחר כך מתיישבים.


[[קטגוריה:מנהגי חב"ד]]
[[קטגוריה:מנהגי חב"ד]]

גרסה מ־20:14, 8 ביוני 2009

בהגבהת התורה ישנם מספר הבדלים בין מנהג חב"ד למנהג העולם: א.מנהג העולם הוא להסתפק בהסתכלות על ספר התורה בשעת ההגבה, אך מנהג חב"ד המבוסס על דברי האריז"ל הוא להביט על ספר התורה מקרוב ולראות אות משמו, "ובזה נמשך אור גדול על המסתכל".

ב.על פי מנהגינו אין אנו מורים באצבע בשעת הגבהת התורה על ספר התורה. לרוב, מנהג העולם הוא להורות באצבע, אך יש כמה קהילות שמנהגן הוא כמנהג חב"ד.

ג.מנהג חב"ד הוא שקודם מורידים ספר התורה ורק אחר כך מתיישבים.