מבין ולא בבינה ידיעא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " בינה " ב־" בינה ")
מ (החלפת טקסט – " ובינה " ב־" ובינה ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 4: שורה 4:
ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" הוא [[חכמה עילאה]], חכמה של עולם האצילות, ו"מבין ולא בבינה ידיעא" הוא ספירת ה[[בינה]] של [[עולם האצילות]].
ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" הוא [[חכמה עילאה]], חכמה של עולם האצילות, ו"מבין ולא בבינה ידיעא" הוא ספירת ה[[בינה]] של [[עולם האצילות]].


מבואר כי דווקא על שני המוחין חכמה ובינה נאמר כי הם לא בגדר ידיעה, מה שאין כן לגבי מוח ה[[דעת]]. שמוחין של [[חכמה]] ו[[בינה]] עומדים למול הפנים, מה שאין כן במוח ה[[דעת]] שהוא מוח השלישי העומד כנגד העורף. ודווקא על מוחין של חכמה ובינה נאמר ש[[אור אין סוף]] אינו בגדר ידיעה, מה שאין כן במוח הדעת, שמשם נמשך גילוי הארה והמשכה לח"י חוליות על ידי בחינת חוט המחברם.
מבואר כי דווקא על שני המוחין חכמה [[ובינה]] נאמר כי הם לא בגדר ידיעה, מה שאין כן לגבי מוח ה[[דעת]]. שמוחין של [[חכמה]] ו[[בינה]] עומדים למול הפנים, מה שאין כן במוח ה[[דעת]] שהוא מוח השלישי העומד כנגד העורף. ודווקא על מוחין של חכמה [[ובינה]] נאמר ש[[אור אין סוף]] אינו בגדר ידיעה, מה שאין כן במוח הדעת, שמשם נמשך גילוי הארה והמשכה לח"י חוליות על ידי בחינת חוט המחברם.


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־16:59, 8 ביולי 2016

מבין ולא בבינה ידיעא הוא לשון הפתח אליהו המתארת את בינתו של הקב"ה, שאינה בגדר בינה המושגת. מבואר כי דרגת "מבין ולא בבינה ידיעא" הוא ספירת הבינה של עולם האצילות, שאינה בגדר השגה, ורק בגדר מקור לספירת הבינה של עולמות בי"ע.

ביאור

בפתח אליהו נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי "חכים ולא בחכמה ידיעא" הוא חכמה עילאה, חכמה של עולם האצילות, ו"מבין ולא בבינה ידיעא" הוא ספירת הבינה של עולם האצילות.

מבואר כי דווקא על שני המוחין חכמה ובינה נאמר כי הם לא בגדר ידיעה, מה שאין כן לגבי מוח הדעת. שמוחין של חכמה ובינה עומדים למול הפנים, מה שאין כן במוח הדעת שהוא מוח השלישי העומד כנגד העורף. ודווקא על מוחין של חכמה ובינה נאמר שאור אין סוף אינו בגדר ידיעה, מה שאין כן במוח הדעת, שמשם נמשך גילוי הארה והמשכה לח"י חוליות על ידי בחינת חוט המחברם.

ראו גם