עשרים: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – " חכמה " ב־" חכמה ") |
מ (החלפת טקסט – "אהבה " ב־"אהבה ") |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
וזה שהעשרים קשור עם כתר, מסביר את זה שסוכה שגבוהה למעלה מעשרים אמה פסולה, שבסוכה מאירים אורות המקיפים, והם מתפשטים רק עד עשרים (בגימטריה כתר) אמה. | וזה שהעשרים קשור עם כתר, מסביר את זה שסוכה שגבוהה למעלה מעשרים אמה פסולה, שבסוכה מאירים אורות המקיפים, והם מתפשטים רק עד עשרים (בגימטריה כתר) אמה. | ||
מחצית השקל היתה מתוך השקל שמשקלו עשרים גרה, וזאת כיון שהשקל מורה על האהבה, | מחצית השקל היתה מתוך השקל שמשקלו עשרים גרה, וזאת כיון שהשקל מורה על האהבה, ו[[אהבה]] שנדרשת מכל אחד היא כלולה מעשר, דהיינו משלימות שכלו ומדותיו. אבל יש [[אהבה]] הבאה מלמעלה שהיא עוד עשר, וביחד הם עשרים. | ||
ואברהם אבינו (אברהם אוהבי) נולד עשרים דורות לאחר בריאת העולם. | ואברהם אבינו (אברהם אוהבי) נולד עשרים דורות לאחר בריאת העולם. |
גרסה מ־09:51, 31 באוקטובר 2016
המספר עשרים הוא בגימטריה כ"ף, והמילה עשרים בגימטריה כתר (שמתחיל בכ"ף).
העשרים הוא שלימות המוחין - חכמה ובינה. ולכן רק בגיל עשרים יכול הבן למכור בנכסי אביו, כי רק אז מתמלא שכלו, ולכן גם אז צומח הזקן שנמשך ממוחין דגדולה שלמעלה מהמוחין שיש לו קודם גיל עשרים.
ומצינו ביו"ד שמילואה הוא ו ו-ד שביחד הם עשרים, שזה מורה ששלימות המוחין (המרומזים ביו"ד) הוא עשרים - כתר, שגם כולל פעמים עשר שלימות החכמה והבינה.
וזה שהעשרים קשור עם כתר, מסביר את זה שסוכה שגבוהה למעלה מעשרים אמה פסולה, שבסוכה מאירים אורות המקיפים, והם מתפשטים רק עד עשרים (בגימטריה כתר) אמה.
מחצית השקל היתה מתוך השקל שמשקלו עשרים גרה, וזאת כיון שהשקל מורה על האהבה, ואהבה שנדרשת מכל אחד היא כלולה מעשר, דהיינו משלימות שכלו ומדותיו. אבל יש אהבה הבאה מלמעלה שהיא עוד עשר, וביחד הם עשרים.
ואברהם אבינו (אברהם אוהבי) נולד עשרים דורות לאחר בריאת העולם.
ערכים מורחבים – כ"ף · כתר · מוחין · יו"ד · חכמה ובינה · מחצית השקל · סוכה |