משתמש:אמר רבי/יעקב ב"ר נפתלי הירץ מבראד: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
שורה 25: שורה 25:
תיקונים והגהות לפרש הענין (זולקווא תק״ס): מדרש אגדת בראשית ושאר מדרשים
תיקונים והגהות לפרש הענין (זולקווא תק״ס): מדרש אגדת בראשית ושאר מדרשים
קטנים, עם מבוא והגהות לפרש הענין[ (זאלקווי תקס"ד)
קטנים, עם מבוא והגהות לפרש הענין[ (זאלקווי תקס"ד)
==הקשר עם חבד==
==הדפסת ספרי חב"ד==
לא היה חסיד חבד אבל היה לו קשר גדול עמה הדפיס את התניא. מיוחדת היא הוצאה זו אשר בה בא בדפוס לראשונה ה חלק שלישי ' לבאר מהות
===תניא עם אגרת התשובה מהדורא קמא===
התשובה', לפניה מופיעה הידיעה:
הרב יעקב אם כי לא היה מחסידי אדמו"ר הזקן למד את ספר התניא והתעורר להדפיס את ספר התניא. בשנת תקנ"ט הוא הוציא מהדורה מיוחדת של התניא  זו ובא בה בדפוס לראשונה חלק שלישי 'לבאר מהות התשובה', לפניה מופיעה הידיעה:
״אמר המתעסק מרגלית טובה היתה בידי מהגאון המחבר נר־ו קונטרס
״אמר המתעסק מרגלית טובה היתה בידי מהגאון המחבר נר־ו קונטרס בכ״י מדבר מעניני תשובה ולזכות הרבים העליתיו על מזבח הדפוס״. לימים נדפס (בשקלאב תקס"ו) חלק זה במהדורה בתרא ונקרא בשם 'אגרת התשובה', והנדפס מקודם ע״י רבי יעקב יכונה בשם: אגרת התשובה מהדורה קמא.
בכ״י מדבר מענינו תשובה ולזבות הרבים העליתיו על מזבח הדפוס״.
===לוח ברכת הנהנין===
לימים נדפס ( בשקלאב תקס"ו) חלק זה עם שינויים, ונקרא בשם ' אגרת התשובה',
בשנת תקס"א הדפיס רבי יעקב את "לוח ברכת הנהנין" בזולקווא. גם לספר זה נוספו אליה קונטרס מכתב-יד. ובלשונו: ..וגם דיני נטילת ידים אשר שנה לתלמידיו בדרך קצרה.  
והנדפס מקודם ע״י רבי יעקב, יכונה בשם: אגרת התשובה מהדורה קמא.
לספר מצורפים הסכמות חדשות, והוספה המתחילה "אל עין הקורא״.
מחיבור אחר מבעל התניא,
לימים נדפס הספר בברדיטשוב בשנת תרע״ג ע"י המולי״ם הרב ר' חיים אליעזר הכהן ביחאווסקי והרב חיים מאיר היילמאן שכתבו בזה״ל:
בשנת תקס"א הדפיס שוב רבי יעקב מהדורה שניה ,
״בשנת תקס״א התעוררו במדינת אסטרייך להדפיסו מחדש ונדפס בהסכמת גדולי עולם שנתנו יקר לכבוד הספר ומחברו רבינו הקדוש. ולחיבת הקודש
והפעם  לוח ברבת הנהנין״ בזולקווא. גם לספר זה נוספו אליה קונטרס מכתב-יד,
נעתיק לשון ההסכמות, ודברי המו״ל ה״ה הרבני המופ׳ מוהר״ר יעקב מבראד ז״ל״.
ובלשונו: ..וגם דיני נטילת ידים אשר שנה לתלמידיו בדרך קצרה.
לספר מצורף הסכמות חדשות להוצאת  רבי יעקב, ועוד הוספה המתחיל  אל עין
הקורא״.
לימים נדפס הספר בברדיטשוב בשנת תרע״ג ע"י המולי״ם הרב ר' חיים אליעזר
הכהן ביחאווסקי והרב ח יים מאיר היילמאן, שכתבו בזה״ל:
״בשנת תקס״א התעוררו במדינת אסטרייך להדפיסו מחדש ונדפס בהסכמת
גדולי עולם שנתנו יקר לכבוד הספר ומחברו רבינו הקדוש. ולחיבת הקודש
נעתיק לשון ההסכמות, ודברי המו״ל ה״ה הרבני המופ׳ מוהר״ר יעקב מבראד
ז״ל״.
ובהערה שם מוסיפים:
ובהערה שם מוסיפים:
״הרב יעקב היה אדם גדול, והוא הוציא לאור במדינת אוסטדייך ס׳
״הרב יעקב היה אדם גדול, והוא הוציא לאור במדינת אוסטרייך ס׳ התניא בשנת תקנ״ח [תקנ״ט] שבערה בו אש שלהבת תורת רבינו ולא נח ולא
התניא בשנת תקנ״ח [תקנ״ט] שבערה בו אש שלהבת תורת רבינו ולא נח ולא
שקט עד שהוציאו לאור בהסכמות גדולי עולם...״.
שקט עד שהוציאו לאור בהסכמות גדולי עולם...״.


[[קטגוריה:מדפיסי ספרים]]
[[קטגוריה:מדפיסי ספרים]]