ישות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "</REF>" ב־"}}") |
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר הזקן " ב־"אדמו"ר הזקן ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
מידת הישות מגונה היא ב[[חסידות]] מאוד, שהרי כל ענין ה[[קליפות]] וה[[סטרא אחרא]] הוא ישות וכלשון [[אדמו"ר הזקן]] {{הערה|1=[[ליקוטי אמרים - פרק כ"ב|תניא פרק כ"ב]].}} "אינה בטילה כלל לגבי קדושת הקב"ה ואדרבה מגביה עצמה כנשר לומר אני ואפסי עוד" ועד שנחשבת ל[[עבודה זרה]] ממש וכפירה ב[[אחדות ה'|אחדותו]] של [[הקדוש ברוך הוא]]. | מידת הישות מגונה היא ב[[חסידות]] מאוד, שהרי כל ענין ה[[קליפות]] וה[[סטרא אחרא]] הוא ישות וכלשון [[אדמו"ר הזקן]] {{הערה|1=[[ליקוטי אמרים - פרק כ"ב|תניא פרק כ"ב]].}} "אינה בטילה כלל לגבי קדושת הקב"ה ואדרבה מגביה עצמה כנשר לומר אני ואפסי עוד" ועד שנחשבת ל[[עבודה זרה]] ממש וכפירה ב[[אחדות ה'|אחדותו]] של [[הקדוש ברוך הוא]]. | ||
ומכיון שכך תכליתה של כל [[עבודה|העבודה]] היא לשבור את הישות. | ומכיון שכך תכליתה של כל [[עבודה|העבודה]] היא לשבור את הישות. | ||
אולם, ככל מידה במידות האדם אף למידה זו יש שימוש ותועלת בעבודת ה', כמסופר אודות חסיד מחסידי [[אדמו"ר הזקן]] שהעיד על עצמו שניצל מן העבירה בזכות הישות, באומרו: "היתכן שחסיד של אדמו"ר הזקן ייכשל בעבירה"? | אולם, ככל מידה במידות האדם אף למידה זו יש שימוש ותועלת בעבודת ה', כמסופר אודות חסיד מחסידי [[אדמו"ר הזקן]] שהעיד על עצמו שניצל מן העבירה בזכות הישות, באומרו: "היתכן שחסיד של [[אדמו"ר הזקן]] ייכשל בעבירה"? | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== |
גרסה מ־09:52, 17 ביוני 2016
ישות הוא מושג יסודי בעבודה, ענינו הוא שמציאות האדם, האני שבו, תופס מקום בעיניו, הפך מידת הביטול.
מידת הישות מגונה היא בחסידות מאוד, שהרי כל ענין הקליפות והסטרא אחרא הוא ישות וכלשון אדמו"ר הזקן [1] "אינה בטילה כלל לגבי קדושת הקב"ה ואדרבה מגביה עצמה כנשר לומר אני ואפסי עוד" ועד שנחשבת לעבודה זרה ממש וכפירה באחדותו של הקדוש ברוך הוא. ומכיון שכך תכליתה של כל העבודה היא לשבור את הישות. אולם, ככל מידה במידות האדם אף למידה זו יש שימוש ותועלת בעבודת ה', כמסופר אודות חסיד מחסידי אדמו"ר הזקן שהעיד על עצמו שניצל מן העבירה בזכות הישות, באומרו: "היתכן שחסיד של אדמו"ר הזקן ייכשל בעבירה"?