פורטל:חגים ומועדים/חגי החודש/1: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''חודש תשרי''' | '''[[חודש תשרי]]''' | ||
בחודש תשרי ישנם ריבוי מועדים עם ריבוי מצוות הקשורים לחגים אלו: | בחודש תשרי ישנם ריבוי מועדים עם ריבוי מצוות הקשורים לחגים אלו: | ||
;[[ראש השנה]],[[עשרת ימי תשובה]] | ;[[ראש השנה]] | ||
ראש השנה הוא החג הראשון בחודש תשרי החל בימים א' וב' תשרי, ביום זה נברא האדם הראשון. יום זה יום הדין על כל מעשה האדם ובו ביום מקבלים בני ישראל את מלכותו על כל השנה כולה. | |||
;[[חג הסוכות]],[[שמיני עצרת]] ו[[שמחת תורה]]. | ;[[עשרת ימי תשובה]] | ||
"אלו הם עשרה ימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים" שבהם הזמן מסוגל לתשובה ולהתקרבות לה'. | |||
;[[יום הכיפורים]]. | |||
הוא החג שבעשירי בתשרי הוא יום מחילה סליחה וכפרה, יום שמתפללים בו חמישה תפילות אסור בחמישה דברים ועל פי המבואר בחסידות הוא היום שמתגלה בו עצמיות נשמתו של יהודי. | |||
;[[חג הסוכות]] | |||
הוא החג החל במחציתו השנייה של החודש החל מיום החמישה עשר בו למשך שבוע, בחג זה מצווים אנו לדור ב[[סוכה]] ליטול [[ד' מינים]] ולשמוח יחד עם כל המשפחה. | |||
;[[שמיני עצרת]] ו[[שמחת תורה]]. | |||
הוא היום השמיני של חג הסוכות שבכמה פרטים הנו חג בפני עצמו, ביום זה מרבים לשמוח בשמחת סיום קריאת התורה ותחילתה מחדש יום זה הוא מעין סיום של כל חודש החגים ונתינת כח לכל השנה החדשה. |
גרסה אחרונה מ־12:39, 17 באוגוסט 2015
חודש תשרי בחודש תשרי ישנם ריבוי מועדים עם ריבוי מצוות הקשורים לחגים אלו:
ראש השנה הוא החג הראשון בחודש תשרי החל בימים א' וב' תשרי, ביום זה נברא האדם הראשון. יום זה יום הדין על כל מעשה האדם ובו ביום מקבלים בני ישראל את מלכותו על כל השנה כולה.
"אלו הם עשרה ימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים" שבהם הזמן מסוגל לתשובה ולהתקרבות לה'.
הוא החג שבעשירי בתשרי הוא יום מחילה סליחה וכפרה, יום שמתפללים בו חמישה תפילות אסור בחמישה דברים ועל פי המבואר בחסידות הוא היום שמתגלה בו עצמיות נשמתו של יהודי.
הוא החג החל במחציתו השנייה של החודש החל מיום החמישה עשר בו למשך שבוע, בחג זה מצווים אנו לדור בסוכה ליטול ד' מינים ולשמוח יחד עם כל המשפחה.
הוא היום השמיני של חג הסוכות שבכמה פרטים הנו חג בפני עצמו, ביום זה מרבים לשמוח בשמחת סיום קריאת התורה ותחילתה מחדש יום זה הוא מעין סיום של כל חודש החגים ונתינת כח לכל השנה החדשה.