צרפת: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 11: | שורה 11: | ||
== בתקופת האדמו"ר הריי"צ == | == בתקופת האדמו"ר הריי"צ == | ||
האדמו"ר הריי"צ מסמן פריצת דרך ביחס לצרפת, כאשר כבר היה תקופה בצרפת, שלח שלוחים ובסוף ימיו אף הקים מוסדות כגון: ה[[ | האדמו"ר הריי"צ מסמן פריצת דרך ביחס לצרפת, כאשר כבר היה תקופה בצרפת, שלח שלוחים ובסוף ימיו אף הקים מוסדות כגון: ה[[לשכת ליובאוויטש האירופאית]], בית רבקה וישיבות תומכי תמימים. | ||
== תקופת כ"ק אדמו"ר שליט"א == | == תקופת כ"ק אדמו"ר שליט"א == |
גרסה מ־16:14, 25 באוגוסט 2008
מדינת צרפת מהווה סמל ודוגמא למהפכתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א בעולם, והשלבהאחרון לפני הבאת הגאולה בעולם, דבר זה נרמז בשמה: אותיות "פרצת", מלשון צירוף וזיכוך והגימטריה שלה עולה במנין 770 ביתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א בית רבינו שבבבל, כסמל לזה ניתן לראות את לקיחתו של ניגון המנונה של צרפת והפיכתו לניגון חסידי ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א.
בתקופת האדמו"ר הזקן
בשנת תקנ"ט פרצה מלחמה בין צרפת בראשון נפוליאון בונפרטה מנהיגה של צרפת באותה העת, לבין הצאר ניקולאי, האדמו"ר הזקן צידד שרוסיה צריכה לנצח למרות שאז יהיה קשה ליהודים בגשמיות, מפני שתחת ממשלת ושלטון צרפת היהודים יעזבו לחלוטין את היהדות, כפי שנראה בחוש שאכן רוב יהודי צרפת עד לדורות האחרונים לא שמרו תורה ומצוות, האדמו"ר הזקן התבטא שנפוליאון הוא קליפה ושליח הס"מ, אך כבר אז החל בבירור הניצוצות משם כאשר לקח את מארש הניצחון של חילי צרפת המכונה מארש נפוליאון, מארש זה נהוג לנגנו במוצאי יום כיפור לאחר סיום תפילת נעילה וזהו אחד מרגעי השיא בחודש תשרי.
בתקופת האדמו"ר מהר"ש והאדמו"ר הרש"ב
שינוי ביחס לצרפת החל בתקופת האדמו"רא מהר"ש, כאשר נסע כמה פעמים לשם, כתב חסידות וקירב יהודים. גםן אצל האדמו"ר הרב נראית תופעה דומה אך ביתר שאת וביתר עוז.
בתקופת האדמו"ר הריי"צ
האדמו"ר הריי"צ מסמן פריצת דרך ביחס לצרפת, כאשר כבר היה תקופה בצרפת, שלח שלוחים ובסוף ימיו אף הקים מוסדות כגון: הלשכת ליובאוויטש האירופאית, בית רבקה וישיבות תומכי תמימים.
תקופת כ"ק אדמו"ר שליט"א
זהו השלב האחרון בבירור קליפה זו והפיכתה לקדושה, כאשר הרבי התגורר שנים רבות (תרצ"ז-תש"א)שם, ואף למד באונבירסטת סורבון, לאחר קבלת הנשיאות שלח הרבי כמה שלוחים לצרפת: הרב אזימוב, הרב מטוסוב, ועוד רבים עד שאי אפשר לפורטם. אלפי בעלי התשובה הצרפתיים הגיעו והתקשרו בחום ואהבה לכ"ק אדמו"ר והם מהווים קהילה בולטת כאשר הם מגיעים בקבוצה ל770 לתשרי ובכלל.
רגע השיא במהפכה הזו היה כאשר כ"ק אדמו"ר שליט"א החל בשירת ה"מרסלייז" (קרא: המרסייז)על מילות "האדרת והאמונה" ומאז הפך ניגון סוחף זה לניגון חב"ד.
ראה גם
שיחת וישב ה'תשנ"ב