י"ב בקר: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
כמו כן שניים עשר השבטים שגם כן מתחלקים לארבעה דגלים שכל אחד כולל שלוש{{הערה|ראה פרשת במדבר}} מכונים י"ב בקר. | כמו כן שניים עשר השבטים שגם כן מתחלקים לארבעה דגלים שכל אחד כולל שלוש{{הערה|ראה פרשת במדבר}} מכונים י"ב בקר. | ||
[[י"ב גבולי אלכסון]] שהם ההתכללות של זעיר אנפין של עולם האצילות נמשכים גם למלכות דאצילות וגם לעולמות בי"ע, שם הם מקור לבחינת י"ב בקר שהים עליהם מלמעלה. והים הוא בחינת מלכות דאצילות, והם בחינת גבולות לים זה. | |||
ה"ים" שאותו מחזיקים הבקר הוא ה[[אדם (אצילות)|אדם העליון]], כך שהם משמשים כ[[מרכבתא תתאה]] וכ[[עולם הכסא|כיסא הכבוד]] ל[[עולם האצילות]]. | ה"ים" שאותו מחזיקים הבקר הוא ה[[אדם (אצילות)|אדם העליון]], כך שהם משמשים כ[[מרכבתא תתאה]] וכ[[עולם הכסא|כיסא הכבוד]] ל[[עולם האצילות]]. |
גרסה מ־23:12, 25 באפריל 2016
י"ב בקר הוא אחד מהכלים שעשה שלמה המלך בבית המקדש, היה זה אגן מים עשוי נחושת שעמד על גבי שניים עשר שוורים.
בתורת הקבלה
בתורת הקבלה הוא כינוי למלאכים של עולם הבריאה, ולשנים עשר השבטים.
בעולם הבריאה נמצאים ארבעה מלאכים גדולים: מיכאל (חסד), גבריאל (גבורה), רפאל (תפארת) ואוריאל (מלכות). לכל אחד ממלאכים אלו ישנו מחנה של מלאכים, למדים זאת מהפסוק המדבר על הנהר היוצא מעדן: "ומשם יפרד והיה לארבעה ראשים", ואלו הם ד' מחנות המלאכים של עולם הבריאה שבו נמצא הגן עדן.
ובאופן פרטי כל מחנה מתחלק לשלושה חלקים (כנגד שלושת הקווים: חסד, גבורה ותפארת), וכך יוצאים שניים עשר קבוצות, שהם הבקר המחזיק את הים.
כמו כן שניים עשר השבטים שגם כן מתחלקים לארבעה דגלים שכל אחד כולל שלוש[1] מכונים י"ב בקר.
י"ב גבולי אלכסון שהם ההתכללות של זעיר אנפין של עולם האצילות נמשכים גם למלכות דאצילות וגם לעולמות בי"ע, שם הם מקור לבחינת י"ב בקר שהים עליהם מלמעלה. והים הוא בחינת מלכות דאצילות, והם בחינת גבולות לים זה.
ה"ים" שאותו מחזיקים הבקר הוא האדם העליון, כך שהם משמשים כמרכבתא תתאה וככיסא הכבוד לעולם האצילות.
הערות שוליים
- ↑ ראה פרשת במדבר