שיחה:אמונה בה': הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שורה 5: | שורה 5: | ||
נא עזרו בהגדרה מה ההבדל אכן בין '''אמונה''' ל'''רגש'''. האם אמונה היא בכלל תוצאה של '''שכל'''? ---[[משיח]] נאו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]]''' - כ"ב באב ה'תשע"ג - 16:58, 29 ביולי 2013 (UTC) | נא עזרו בהגדרה מה ההבדל אכן בין '''אמונה''' ל'''רגש'''. האם אמונה היא בכלל תוצאה של '''שכל'''? ---[[משיח]] נאו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]]''' - כ"ב באב ה'תשע"ג - 16:58, 29 ביולי 2013 (UTC) | ||
:אולי [http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/4/18/index.htm זה] יעזור לך (סעיף ה'). • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • כ"ב באב ה'תשע"ג • 17:40, 29 ביולי 2013 (UTC) | :אולי [http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/4/18/index.htm זה] יעזור לך (סעיף ה'). • '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]''' • כ"ב באב ה'תשע"ג • 17:40, 29 ביולי 2013 (UTC) | ||
::זה אכן מאמר יפה המסביר כי שכל הוא דעת ואמונה הוא מרצון שלמעלה מן הדעת. יש גם מאמר יסודי של אדה"ז בליקוטי תורה ואתחנן ד"ה וידעת היום, שמקשה את הקושיא המפורסמת מה היא אמונה, והרי הידיעה כי אין עוד מלבדו כו' היא דעת וא"צ לזה אמונה ותי' שהוא על ענין המקיף שאינו מגלה לעינים. (מעניין כי המתנגדים אומרים אותה קושיא בשם הגרי"ז ששאל את אביו הגר"ח זצ"ל, מה היא מצוות האמונה והרי הכל סברא ודעת ותי' לו שמהכן שנגמר השכל ואין בכוחו להשיג משם מתחילה מצוות האמונה, והרי אותם הדברים נאמרו הרבה לפניו על ידי אדה"ז בעמקות גדולה). --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ב באב ה'תשע"ג, למניינם 19:39, 29 ביולי 2013 (UTC) |
גרסה מ־21:39, 29 ביולי 2013
כדאי להוסיף כאן, מי שמוכשר לכך, מהתניא היומי (כ"ח ניסן) בעניין האמונה "כאומן המאמן את ידיו"--שמואליק - שיחה 16:29, 20 באפריל 2012 (IDT)
בין אמונה לרגש
נא עזרו בהגדרה מה ההבדל אכן בין אמונה לרגש. האם אמונה היא בכלל תוצאה של שכל? ---משיח נאו! חסיד חב"ד - שיחה - כ"ב באב ה'תשע"ג - 16:58, 29 ביולי 2013 (UTC)
- אולי זה יעזור לך (סעיף ה'). • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ב באב ה'תשע"ג • 17:40, 29 ביולי 2013 (UTC)
- זה אכן מאמר יפה המסביר כי שכל הוא דעת ואמונה הוא מרצון שלמעלה מן הדעת. יש גם מאמר יסודי של אדה"ז בליקוטי תורה ואתחנן ד"ה וידעת היום, שמקשה את הקושיא המפורסמת מה היא אמונה, והרי הידיעה כי אין עוד מלבדו כו' היא דעת וא"צ לזה אמונה ותי' שהוא על ענין המקיף שאינו מגלה לעינים. (מעניין כי המתנגדים אומרים אותה קושיא בשם הגרי"ז ששאל את אביו הגר"ח זצ"ל, מה היא מצוות האמונה והרי הכל סברא ודעת ותי' לו שמהכן שנגמר השכל ואין בכוחו להשיג משם מתחילה מצוות האמונה, והרי אותם הדברים נאמרו הרבה לפניו על ידי אדה"ז בעמקות גדולה). --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ב באב ה'תשע"ג, למניינם 19:39, 29 ביולי 2013 (UTC)