הגבהת התורה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:


בהגבהת ספר התורה, נוטלים את הספר (כשהוא מונח על שולחן הקריאה) ופותחים אותו, עומדים עם הרגליים צמודות, מורידים את הס"ת עד שליש מחוץ לשולחן הקריאה (ובינתיים מכינים את הכיסא שיישב עליו המגביה את הס"ת), אח"כ פותחים את הספר, לוחצים ומרימים, עומדים מבלי להזיז את הרגליים ומסובבים את הספר ימינה, שמאלה ועוד פעם ימינה, מניחים את הספר על השולחן סוגרים את הס"ת והולכים אחורנית ומתיישבים{{הערה|ראה ספר המנהגים עמ' 15. אגרת קודש חלק יח עמ' טז. חלק יט עמ' רפא.}}. - יש להעיר, שב-770 לא מקפידים על הסדר הזה.
בהגבהת ספר התורה, נוטלים את הספר (כשהוא מונח על שולחן הקריאה) ופותחים אותו, עומדים עם הרגליים צמודות, מורידים את הס"ת עד שליש מחוץ לשולחן הקריאה (ובינתיים מכינים את הכיסא שיישב עליו המגביה את הס"ת), אח"כ פותחים את הספר, לוחצים ומרימים, עומדים מבלי להזיז את הרגליים ומסובבים את הספר ימינה, שמאלה ועוד פעם ימינה, מניחים את הספר על השולחן סוגרים את הס"ת והולכים אחורנית ומתיישבים{{הערה|ראה ספר המנהגים עמ' 15. אגרת קודש חלק יח עמ' טז. חלק יט עמ' רפא.}}. - יש להעיר, שב-770 לא מקפידים על הסדר הזה.
הרבי הקפיד מאוד שיניחו את הספר תורה על הבימה דווקא לאחר ההגבהה קודם הגלילה. כך מסופר שכאשר ר' [[יוסף הומינר]] קיבל בתור חתן את כיבוד הגבהת הספר תורה, והתבלבל מרוב התרגשות ורצה להתיישב עמו פתוח, כפי שנהוג בקהילות אחרות, הרבי התכופף מעט ותפס בידו, ומשך אותו חזרה להניח את ספר התורה על הבימה{{הערה|יומן סוסובר תשכ"ה-תשכ"ט, יום שני ט"ז אלול. וראו ב[media.chabad.info/chabadinfoheb/wp-content/uploads//2017/09/20-09-2017-14-37-25-%D7%94%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%AA%D7%A9%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%AA%D7%A9%D7%A2%D7%97.pdf התמים מט עמוד 154] שר' יוחנן גורדון העיר לר' בערל בוימגארטן על כך שהתיישב עם הספר תורה במליצה: "ויתערבו בגויים וילמדו מעשיהם", והרבי צחק.}}.


==הגבה בתורת הרבי==
==הגבה בתורת הרבי==