דניאל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 14: שורה 14:


===בגוב האריות===
===בגוב האריות===
בעקבות מעמדו הרב בממלכת פרס, מקנאים בו השרים ומייעצים למלך שיאסור להתפלל במשך 30 יום לשום אדם חוץ ממנו, והם מצליחים לתפוס את דניאל מתפלל ל[[הקב"ה]], ובעקבות כך הוא נזרק לגוב האריות, [[הקב"ה]] שולח אז [[מלאך]] שסוגר את פי האריות, המלך שרואה זאת נדהם, השרים מנסים להסביר בזאת בכך שהאריות לא רעבים, אולם כאשר הם נזרקים לבור הם נטרפים מיד, בעקבות כך מכיר המלך [[דרויש]] ב[[הקב"ה]] כאלוקים, ומצווה לכל תושבי המדינה להכיר גם הם ב[[הקב"ה]] כאלוקים היחיד.
בעקבות מעמדו הרב בממלכת פרס, מקנאים בו השרים ומייעצים למלך דרויש שיאסור להתפלל במשך 30 יום לשום אדם חוץ ממנו, והם מצליחים לתפוס את דניאל מתפלל ל[[הקב"ה]], ובעקבות כך הוא נזרק לגוב האריות, [[הקב"ה]] שולח אז [[מלאך]] שסוגר את פי האריות, המלך שרואה זאת נדהם, השרים מנסים להסביר בזאת בכך שהאריות לא רעבים, אולם כאשר הם נזרקים לבור הם נטרפים מיד, בעקבות כך מכיר המלך [[דרויש]] ב[[הקב"ה]] כאלוקים, ומצווה לכל תושבי המדינה להכיר גם הם ב[[הקב"ה]] כאלוקים היחיד.
 
במדרש תהילים מובא שדניאל שמח על כך שהשליכו אותם לבור{{הערה|הובא גם בפרש"י תהלים סד, ב. וראה גם יל"ש תהלים רמז תשפז.}}, [[הרבי]] אמר שיש ללמוד על כך שיש לשמוח בעת שנפרעים מרשעים{{הערה|תורת מנחם, תשכ"ה, ח"ג, עמ' 148}}.
 
ב[[תניא]] מוסבר שהסיבה שהחיות לא פגעו בדניאל, זאת משום שחיות לא פוגעות במי שיש לו צלם אלוקים{{הערה|[[תניא - פרק כ"ד]]}}, והוא שומר עם המצוות בשלומתם{{הערה|[[תורת שמואל]], תרכ"ט, ש"ס}}, פירוש נוסף הוא שהחיות לא פגעו בגלל שהיה להם ביטול לאלוקות{{הערה|[[תורת חיים]], בראשית ח"ב, קפ"א, ג}}.


במדרשים מובא ש"התך" ו"ממוכן" הנזכרים ב[[מגילת אסתר]], הינם דניאל עצמו.
במדרשים מובא ש"התך" ו"ממוכן" הנזכרים ב[[מגילת אסתר]], הינם דניאל עצמו.