פרשת עקב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|")
(הסרה כאמור באולם)
שורה 18: שורה 18:
*'''שביעי''' - התורה אומרת כי באם בני ישראל ישמרו את כל מצוות ה' שציוה אותנו לעשות, הרי שיכבשו בקלות את ארץ ישראל, ואף אחד לא יוכל לעמוד בדרכם. הפרשה מסתיימת בתיאור גבולותיה של ארץ ישראל.
*'''שביעי''' - התורה אומרת כי באם בני ישראל ישמרו את כל מצוות ה' שציוה אותנו לעשות, הרי שיכבשו בקלות את ארץ ישראל, ואף אחד לא יוכל לעמוד בדרכם. הפרשה מסתיימת בתיאור גבולותיה של ארץ ישראל.


==בתורת החסידות==
ב[[פרשת ואתחנן]]{{הערה|ו, ו}}עה"פ "והיו הדברים האלה
אשר אנכי מצוך היום על לבבך" פירש [[רש"י]]
"אשר אנכי מצוך היום - לא יהיו בעיניך כדיוטגמא
ישנה שאין אדם סופנה, אלא כחדשה שהכל רצין
לקראתה".
ויש לעיין, שלכאורה מדבריו בפרשתנו משמע
שעל האדם להשתדל "שלא יהיו חדשים" בעיניו,
אולם בפ' ואתחנן פירש שעל האדם לעבוד שתהי'
בעיניו "כחדשה"?
[[הרבי מליובאוויטש]] מבאר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] ח"ט עמ' 80 הע' 9}}
שבפרשת ואתחנן מדובר על קבלת המצוות,
ובפרשתנו מדובר על עשיית ה[[מצוות]].
ומעתה הדברים מובנים ביותר, שהרי בנוגע
לעשיית המצוות – ישנה מעלה גדולה כשרגילים
בה, ואין המצוות "חדשים" בעיניו, אלא מקיימן
כזקן ורגיל. משא"כ בנוגע לקבלת עול המצוות הרי
המעלה היא כשהמצוה "חדשה" בעיניו, שאז "הכל
רצין לקראתה", ומתלהבים מהציווי וה"דיוטגמא"
החדשה שקבלו מהמלך.
==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=157 רעיונות לפרשת עקב] - {{חב"ד בישראל}}
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=157 רעיונות לפרשת עקב] - {{חב"ד בישראל}}