פרשת בראשית: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏בתורת החסידות: עריכת הנאמר בצורה עכשווית ושווה לכל נפש.)
שורה 42: שורה 42:
בני התקופה ההיא הכעיסו את הקב"ה, בורא העולם, במעשיהם. ה' מחליט למחות את כל המין האנושי, ואת כל בעלי החיים למיניהם, מלבד נח שמצא חן בעיניו וקומץ בעלי חיים שיישארו לצורך הקמת העולם החדש.
בני התקופה ההיא הכעיסו את הקב"ה, בורא העולם, במעשיהם. ה' מחליט למחות את כל המין האנושי, ואת כל בעלי החיים למיניהם, מלבד נח שמצא חן בעיניו וקומץ בעלי חיים שיישארו לצורך הקמת העולם החדש.
==בתורת החסידות==
==בתורת החסידות==
ב[[לקוטי שיחות]]{{הערה|ח"י עמ' 13 ואילך}} [[הרבי]] שואל, שכתוב של[[נחש הקדמוני|נחש]] היה כוח הדיבור לפני [[חטא עץ הדעת]], אך אחריו לא. ומדוע לא כללו את העונש הזה בשאר הקללות שנתן [[הקב]] לנחש?
ע"פ דברי [[הרבי מליובאוויטש]] ב[[לקוטי שיחות]]{{הערה|ח"י עמ' 13 ואילך}}, מוסבר שנטילת כוח הדיבור של הנחש לא נכלל בקללות שהקבנתן לנחש, זאת משום ששאר הענשים אינם נוגעים למטרת הנחש, להחטיא את חווה. ולכן [[הקב"ה]] כשאמר:{{ציטוט|תוכן="כי עשית זאת ארור אתה מכל הבהמה ומכל חיות השדה"}} לא היה באופן כללי, אלא משום שהנחש החטיא את חווה דרך פיו, ניטל כוח הדיבור ממנו ע"י אמירת 'ארור אתה'.
 
מבאר על כך [[הרבי]] שכל הקללות של הנחש{{הערה|"על גחונך תלך" וכו'}}, אינם עונשים שנוגעים לפעולתו של הנחש בכדי להחטיא את חווה, ולכן מה שאמר [[הקב"ה]] "כי עשית זאת ארור אתה מכל הבהמה ומכל חית השדה", אין פירושו שרק הנחש יהיה ארור באופן כללי, אלא בזה [[ה']] אומר שמה שהחטאת את חווה זה היה בכוח הדיבור, כך גם אתה תענש בכוח הדיבור - על ידי אמירת 'ארור אתה'.


==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==