מאסר וגאולת אדמו"ר האמצעי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
בי' [[כסלו]] [[תקפ"ז]] יצא [[אדמו"ר האמצעי]] לחירות ממאסרו ב[[ויטבסק]]. המאסר הגיע בעקבות הלשנה כי אדמו"ר האמצעי שולח כספים ל[[ארץ ישראל]]. אדמו"ר האמצעי הוכיח לחוקרים כי כל ההלשנה בשקר יסודה.  
בי' [[כסלו]] [[תקפ"ז]] יצא [[אדמו"ר האמצעי]] לחירות ממאסרו ב[[ויטבסק]]. המאסר הגיע בעקבות הלשנה כי אדמו"ר האמצעי שולח כספים ל[[ארץ ישראל]]. אדמו"ר האמצעי הוכיח לחוקרים כי כל ההלשנה בשקר יסודה.  


 
===בירוד תאריך הגאולה===
===בירור בתאריך המדויק של הגאולה===


אודות גאולת אדמו"ר האמצעי ממאסרו, ידוע שהיה זה בתאריך י' כסלו תרפ"ז. וכך נכתב ב"[[בד קודש]]": '''אשר ת"ל יצא בשלום ברוב כבוד ופאר ביום א' וישלח יו"ד כסלו שנת תקפ"ז'''. אמנם ביחד עם זה היה ידוע שיש ספק בדבר, בספר [[בית רבי]] כתב שהמאסר והגאולה התרחשו בשנת תקפ"ו.
אודות גאולת אדמו"ר האמצעי ממאסרו, ידוע שהיה זה בתאריך י' כסלו תרפ"ז. וכך נכתב ב"[[בד קודש]]": '''אשר ת"ל יצא בשלום ברוב כבוד ופאר ביום א' וישלח יו"ד כסלו שנת תקפ"ז'''. אמנם ביחד עם זה היה ידוע שיש ספק בדבר, בספר [[בית רבי]] כתב שהמאסר והגאולה התרחשו בשנת תקפ"ו.
שורה 37: שורה 36:


===תוכן ההלשנה, החקירות והזיכוי===
===תוכן ההלשנה, החקירות והזיכוי===
בכתב-המלשינות מנסה שמחה קיסין לצייר את תנועת ה[[חסיד]]ים כרודפת בצע, המנצלת את התמימות של הצעירים לספר להם סיפורי צדיקים ולשלול את כספם, וכי הם משתלטים על הקהלות, קופות הצדקה, שחיטה, ובתי דפוס של היהודים. ולכן דורש לרדוף ולהשמיד את התנועה החסידית ([[מסמך א]]).
בכתב-המלשינות מנסה שמחה קיסין לצייר את תנועת ה[[חסיד]]ים כרודפת בצע, המנצלת את התמימות של הצעירים לספר להם סיפורי צדיקים ולשלול את כספם, וכי הם משתלטים על הקהלות, קופות הצדקה, שחיטה, ובתי דפוס של היהודים. ולכן דורש לרדוף ולהשמיד את התנועה החסידית ([[מסמך א]]).