כתר עליון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (בעריכה)
מ (בעריכה)
שורה 3: שורה 3:


כתר עליון הוא גבוה יותר מן [[עשר ספירות]] של עולם האצילות. [[עשר הספירות]] של עולם האצילות, אם כי הם בבחינת ביטול ל[[אור אין סוף]], עד שנאמר כי "איהו וחיוהי וגרמוהי חד", הרי שהם בבחינת [[אותיות הכתב]], מה שאין כן בכתר עליון שהוא בבחינת [[אותיות החקיקה]].
כתר עליון הוא גבוה יותר מן [[עשר ספירות]] של עולם האצילות. [[עשר הספירות]] של עולם האצילות, אם כי הם בבחינת ביטול ל[[אור אין סוף]], עד שנאמר כי "איהו וחיוהי וגרמוהי חד", הרי שהם בבחינת [[אותיות הכתב]], מה שאין כן בכתר עליון שהוא בבחינת [[אותיות החקיקה]].
על אף מעלתו הגדולה של כתר עליון נאמר ב[[תיקוני זוהר|תיקונים]] כי "כתר עליון אף על גב דאיהו אור צח אור מצוחצח אוכם הוא קדם עילת העילות".


כתר עליון מתחלק בכללות לשני חלקים: [[עתיק יומין]] ו[[אריך אנפין]]. שהפרצוף של פנימיות כתר עליון נקרא בשם [[עתיק יומין]], והפרצוף של חיצוניות כתר עליון נקרא בשם אריך אנפין. מבואר כי כתר עליון הוא בבחינת [[ממוצע]] בין המאציל לנאצל, ו[[עתיק יומין]] הוא בחינה אחרונה שבמאציל, ו[[אריך אנפין]] הוא בחינה ראשונה שבנאצל.
כתר עליון מתחלק בכללות לשני חלקים: [[עתיק יומין]] ו[[אריך אנפין]]. שהפרצוף של פנימיות כתר עליון נקרא בשם [[עתיק יומין]], והפרצוף של חיצוניות כתר עליון נקרא בשם אריך אנפין. מבואר כי כתר עליון הוא בבחינת [[ממוצע]] בין המאציל לנאצל, ו[[עתיק יומין]] הוא בחינה אחרונה שבמאציל, ו[[אריך אנפין]] הוא בחינה ראשונה שבנאצל.
==ענינו==


[[קטגוריה:עולמות אבי"ע]]
[[קטגוריה:עולמות אבי"ע]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]