שבת מברכים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:נרות שבת.jpg|left|thumb|200px]]
[[תמונה:נרות שבת.jpg|left|thumb|200px]]
'''שבת מברכים''' היא השבת שלפני [[ראש חודש]], ונקראת כך משום שבשבת זו לפני תפילת מוסף מברכים את החודש הבעל"ט בנוסח הקבוע לכך בסידור. יוצאת מהכלל, היא השבת שלפני ראש חודש תשרי, שלא מברכים בה את החודש. [[אדמו"ר הזקן]] הסביר זאת בשם [[הבעש"ט]], שבכל חדשי השנה מברכים ישראל את החודש, אבל את [[חודש תשרי]] מברך [[הקב"ה]] בעצמו{{הערת שוליים|[[ספר השיחות]] קיץ ה'ש"ת' ע' 175}}.
'''שבת מברכים''' הוא כינוי ל[[שבת]] שלפני [[ראש חודש]]. השבת נקראת '''שבת מברכים''', משום שבשבת זו קודם תפילת מוסף [[בני ישראל]] מברכים את החודש (הנכנס) בברכה מיוחדת שנקבעה לשם כך.
 
יוצא מהכלל הוא שבת מברכים חודש תשרי, בו לא עם ישראל מברכים את החודש אלא הקודש ברוך הוא עצמו{{הערת שוליים|[[אדמו"ר הזקן]] בשם [[הבעש"ט]]: {{ציטוטון|את כל חדשי השנה היהודים מברכים את החודש, אבל את [[חודש תשרי]] מברך [[הקדוש ברוך הוא]] עצמו.}} [[ספר השיחות (אדמו"ר הריי"צ)|ספר השיחות]] קיץ ה'ש"ת' ע' 175}}, וזה נותן את הכוח לעם ישראל לברך את שאר חודשי השנה{{מקור}}.


==קביעות השבת==
==קביעות השבת==
שורה 32: שורה 34:
שבת מברכים הוא יום כללי ה[[משפיע]] [[ברכה]] לכל ימי החודש, כנוסח ברכת החודש הנאמרת ב[[שבת]] הזו: "חדש עלינו את החודש הזה לטובה ולברכה, לששון ולשמחה לישועה ולנחמה", והמשכת ה[[ברכה]] תלויה בעשיית [[כלי]] למטה, ואמירת כל התהילים בשבת זו היא הכלי המכין ונותן כוח לברכה שתפעל ותשפיע בהצלחה על כל ימי החודש. [[תהילים]] הוא כלי להמשכת ברכת ה' לכל ימי החודש.  
שבת מברכים הוא יום כללי ה[[משפיע]] [[ברכה]] לכל ימי החודש, כנוסח ברכת החודש הנאמרת ב[[שבת]] הזו: "חדש עלינו את החודש הזה לטובה ולברכה, לששון ולשמחה לישועה ולנחמה", והמשכת ה[[ברכה]] תלויה בעשיית [[כלי]] למטה, ואמירת כל התהילים בשבת זו היא הכלי המכין ונותן כוח לברכה שתפעל ותשפיע בהצלחה על כל ימי החודש. [[תהילים]] הוא כלי להמשכת ברכת ה' לכל ימי החודש.  


לכן בשבת מברכים אומרים [[תהילים]] לפני תפילת שחרית, בשונה מ[[חת"ת|אמירת תהילים מידי יום]] שזה לאחר התפילה, כי המטרה היא לפעול תוספת-כח בברכת החודש הנאמרת במהלך התפילה.  
לכן בשבת מברכים אומרים [[תהילים]] לפני תפילת שחרית, בשונה מ[[חת"ת|אמירת [[תהילים]] מידי יום]] שזה לאחר התפילה, כי המטרה היא לפעול תוספת-כח בברכת החודש הנאמרת במהלך התפילה.  


מדוע לא היתה התקנה לומר [[תהילים]] בראש חודש שכשמו כן הוא - יום כללי שכלולים בו כל ימות החודש והוא מנהיג ו[[משפיע]] עליהם כמו שראש מנהיג ו[[משפיע]] על כל הגוף?  
מדוע לא היתה התקנה לומר [[תהילים]] בראש חודש שכשמו כן הוא - יום כללי שכלולים בו כל ימות החודש והוא מנהיג ו[[משפיע]] עליהם כמו שראש מנהיג ו[[משפיע]] על כל הגוף?  
שורה 45: שורה 47:
2) היות שיום [[ראש חודש]] הוא באחד מימי השבוע המתברכים ממנה, הרי היא משפיעה באופן עקיף דרך ראש חודש על כל ימי החודש.  
2) היות שיום [[ראש חודש]] הוא באחד מימי השבוע המתברכים ממנה, הרי היא משפיעה באופן עקיף דרך ראש חודש על כל ימי החודש.  


לכן יש חשיבות מרבית לומר את כל התהילים בשבת מברכים לפני התפילה, שזה [[משפיע]] ברכה עצומה על כל ימי החודש הבאים לטובה.
לכן יש חשיבות מרבית לומר את כל התהילים בשבת מברכים לפני התפילה, שזה [[משפיע]] ברכה עצומה על כל ימי החודש הבאים לטובה.  


== לקריאה נוספת ==  
== לקריאה נוספת ==