שמואל קראוס: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " פורים " ב־" פורים ")
מ (החלפת טקסט – "עיירה" ב־"עיירה")
שורה 2: שורה 2:
ר' '''שמואל קראוס''' (יליד שנת [[תשכ"ח]], 1967) הינו מזכיר ה[[בית דין צדק קראון הייטס|בית דין צדק]] ב[[שכונה|שכונת]] [[קראון הייטס]], והוא חוקר והיסטוריון חב"די.
ר' '''שמואל קראוס''' (יליד שנת [[תשכ"ח]], 1967) הינו מזכיר ה[[בית דין צדק קראון הייטס|בית דין צדק]] ב[[שכונה|שכונת]] [[קראון הייטס]], והוא חוקר והיסטוריון חב"די.


כהיסטוריון חשף בעבר פרשיות רבות בהיסטוריה החב"דית, בעיקר בתקופת העיירה ליובאוויטש והתפתחות חב"ד ב[[ארץ הקודש]].
כהיסטוריון חשף בעבר פרשיות רבות בהיסטוריה החב"דית, בעיקר בתקופת ה[[עיירה]] ליובאוויטש והתפתחות חב"ד ב[[ארץ הקודש]].


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
שורה 9: שורה 9:
בצעירותו למד בישיבת [[תומכי תמימים לוד]], [[תומכי תמימים כפר חב"ד]] ו[[תומכי תמימים המרכזית 770]]. בחודש [[אלול]] [[תנש"א]] התחתן עם בתו של הרב [[יעקב צבי הולצמן]], שנתיים לאחר חתונתו עבר ל[[אנטוורפן]] [[בלגיה]] ובשנים הבאות עבר להתגורר בקראון הייטס.  
בצעירותו למד בישיבת [[תומכי תמימים לוד]], [[תומכי תמימים כפר חב"ד]] ו[[תומכי תמימים המרכזית 770]]. בחודש [[אלול]] [[תנש"א]] התחתן עם בתו של הרב [[יעקב צבי הולצמן]], שנתיים לאחר חתונתו עבר ל[[אנטוורפן]] [[בלגיה]] ובשנים הבאות עבר להתגורר בקראון הייטס.  


החל מהקמת ה[[שבועון בית משיח]], כתב בו מאמרים באורח תדיר, שם פרסם בהמשכים מאמרים העוסקים בדברי ימי חסידות [[חב"ד]], האדמו"רים וה[[חסיד]]ים, וכן רשימות מחקריות המפענחות ומאירות מסתורין של מסמכים וספרים בלתי ידועים, ובהם: העיירה ליובאוויטש, השריפות בליובאוויטש, וכן על התפתחות חב"ד בארץ הקודש, ועוד.
החל מהקמת ה[[שבועון בית משיח]], כתב בו מאמרים באורח תדיר, שם פרסם בהמשכים מאמרים העוסקים בדברי ימי חסידות [[חב"ד]], האדמו"רים וה[[חסיד]]ים, וכן רשימות מחקריות המפענחות ומאירות מסתורין של מסמכים וספרים בלתי ידועים, ובהם: ה[[עיירה]] ליובאוויטש, השריפות בליובאוויטש, וכן על התפתחות חב"ד בארץ הקודש, ועוד.


הקדיש מאמרים רבים, בכדי להוכיח עובדות היסטוריות, ולעיתים נכתבו שבוע אחר שבוע מאמרי תגובה, בהם ענה למאמרים שהתפרסמו בבמות אחרות, ותקפו את קביעותיו ההיסטוריות. מלבד זאת, נהג במאמריו להביא תיקונים רבים ומפורטים למאמרים קודמים שלו.
הקדיש מאמרים רבים, בכדי להוכיח עובדות היסטוריות, ולעיתים נכתבו שבוע אחר שבוע מאמרי תגובה, בהם ענה למאמרים שהתפרסמו בבמות אחרות, ותקפו את קביעותיו ההיסטוריות. מלבד זאת, נהג במאמריו להביא תיקונים רבים ומפורטים למאמרים קודמים שלו.