בגדי כהונה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף ")
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר הזקן " ב־"אדמו"ר הזקן ")
שורה 29: שורה 29:
אכן, ניתן להוסיף לכך עד ראיה, שכן יוסף בן מתתיהו מעיד, שאבנטו של כהן הדיוט היה עשוי שעטנז: "בתוך החגורה היו. פרחים צבעוניים עשויים שני וארגמן ותכלת ובוץ".  
אכן, ניתן להוסיף לכך עד ראיה, שכן יוסף בן מתתיהו מעיד, שאבנטו של כהן הדיוט היה עשוי שעטנז: "בתוך החגורה היו. פרחים צבעוניים עשויים שני וארגמן ותכלת ובוץ".  


=== האבנט ב[[תורת החסידות]]{{הערת שוליים|כאשר לימד האדמו"ר הזקן את בתו הרבנית פרידא את תוכנם הפנימי של הבגדי כהונה, הוא לא דיבר על האבנט. האדמו"ר האמצעי שהתחבא מתחת למיטה (כיון שלא הורשה להיכנס) זרק לה את הגארטל שלו שתאמר לאדמו"ר הזקן{{מקור}}.}} ===
=== האבנט ב[[תורת החסידות]]{{הערת שוליים|כאשר לימד ה[[אדמו"ר הזקן]] את בתו הרבנית פרידא את תוכנם הפנימי של הבגדי כהונה, הוא לא דיבר על האבנט. האדמו"ר האמצעי שהתחבא מתחת למיטה (כיון שלא הורשה להיכנס) זרק לה את הגארטל שלו שתאמר לאדמו"ר הזקן{{מקור}}.}} ===
עניין האבנט הוא "הכון לקראת אלקיך ישראל", היינו זה שהאדם מכין את עצמו לעמוד לפני המלך. דכל אחד משאר הבגדים (שכל אחד שייך לחלק אחר דהגוף) מורה על עבודה פרטית, השייכת לחלק מסויים של האדם, מה שאין כן האבנט מורה על הכנה כללית לעבודה, והוא הביטול הכללי של האדם בהכינו את עצמו לעמוד לפני המלך.  
עניין האבנט הוא "הכון לקראת אלקיך ישראל", היינו זה שהאדם מכין את עצמו לעמוד לפני המלך. דכל אחד משאר הבגדים (שכל אחד שייך לחלק אחר דהגוף) מורה על עבודה פרטית, השייכת לחלק מסויים של האדם, מה שאין כן האבנט מורה על הכנה כללית לעבודה, והוא הביטול הכללי של האדם בהכינו את עצמו לעמוד לפני המלך.