תפארת זקנים לוי יצחק: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " צדקה " ב־" צדקה ")
שורה 10: שורה 10:
ארבעה ימים לאחר שהרבי הציע להקים את הכוללים, כותב הרבי: {{ציטוטון|הדגשתי שהצעתי רק כללית כיון שצריך להיות באופן שלב המשתתפים חפץ. ב) שכוונתי שהזקנים שעד עתה אין לומדים בקביעות יקבעו עתים בכל יום (ולא שהתכלית - הוספת מוסדות שאינם אלא אמצעים להתכלית). ג) היודע כמה "זקנים" וגם בשכונה זו... מסתובבים בכל יום כמה שעות - ואין יודעים איך למלאות הזמן?}}  
ארבעה ימים לאחר שהרבי הציע להקים את הכוללים, כותב הרבי: {{ציטוטון|הדגשתי שהצעתי רק כללית כיון שצריך להיות באופן שלב המשתתפים חפץ. ב) שכוונתי שהזקנים שעד עתה אין לומדים בקביעות יקבעו עתים בכל יום (ולא שהתכלית - הוספת מוסדות שאינם אלא אמצעים להתכלית). ג) היודע כמה "זקנים" וגם בשכונה זו... מסתובבים בכל יום כמה שעות - ואין יודעים איך למלאות הזמן?}}  


בשיחה הראשונה שנשא הרבי על יסוד הכולל, העניק הרבי ביאור מופלא כיצד השם "תפארת זקנים לוי יצחק" קשור במיוחד לעניין של לימוד התורה. בנוסף לכך הציע הרבי דרך כיצד ללמוד בכולל זה וביקש לקשר זאת עם עניין של צדקה, כיוון "שבזמנינו העולם מזדעזע באופן שבעבר לא שיערו". הרבי אף נתן שלש הצעות כיצד להתנהג בכולל המיוחד: ראשית, לקשר את הלימוד עם אחת משלושת התפילות. ללמוד לפני התפילה או לאחריה. שנית: להניח קופת צדקה על שולחן הלימודים, וזה יזכיר ללומדים שיש לתת צדקה בכל יום. שלישית: להקים קופת גמ"ח על-ידי משתתפי הכולל.  
בשיחה הראשונה שנשא הרבי על יסוד הכולל, העניק הרבי ביאור מופלא כיצד השם "תפארת זקנים לוי יצחק" קשור במיוחד לעניין של לימוד התורה. בנוסף לכך הציע הרבי דרך כיצד ללמוד בכולל זה וביקש לקשר זאת עם עניין של צדקה, כיוון "שבזמנינו העולם מזדעזע באופן שבעבר לא שיערו". הרבי אף נתן שלש הצעות כיצד להתנהג בכולל המיוחד: ראשית, לקשר את הלימוד עם אחת משלושת התפילות. ללמוד לפני התפילה או לאחריה. שנית: להניח קופת [[צדקה]] על שולחן הלימודים, וזה יזכיר ללומדים שיש לתת [[צדקה]] בכל יום. שלישית: להקים קופת גמ"ח על-ידי משתתפי הכולל.  


בשיחה זו ביקש הרבי לייסד כולל מעין זה גם לנשות ישראל שגם הן מחויבות בלימוד התורה.  
בשיחה זו ביקש הרבי לייסד כולל מעין זה גם לנשות ישראל שגם הן מחויבות בלימוד התורה.