החלטה טובה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(14 גרסאות ביניים של 11 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
החלטה טובה הינה סוג של התחייבות שהאדם מקבל על עצמו להוסיף בתורה ובמצוות. בדרך כלל מדובר במשהו שהוא לא עשה עד עכשיו.
'''החלטה טובה''' הינה סוג של התחייבות שהאדם מקבל על עצמו להוסיף בתורה ובמצוות ולימוד.


ישנה הוראה של [[הרבי שליט"א מלך המשיח]] לפרסם את ההחלטה טובה שמקבלים בין חברים וידידים, בשביל שהם יזכירו לך אותו כשצריך.
==הוראות הרבי==
ישנה הוראה של [[הרבי]] לפרסם את ההחלטה טובה שמקבלים בין חברים וידידים, כדי שיזכירו על דבר קבלת ההחלטה.
 
את ההחלטות הטובות מקבלים בדרך כלל ב[[התוועדות חסידית|התוועדויות]], לפני [[כתיבה לרבי]], בכל תחילת שנה חדשה ותקופה חדשה, וב[[יום הולדת|יום ההולדת]], והרבי הסביר את הטעם לכך, היות "שעל ידי זה יתוסף יותר בקבלת החלטות טובות וקיומן במעשה בפועל, הן מצד ה[[התוועדות חסידית|התוועדות]] דכמה מישראל, כידוע ש"ההסכם אשר עושים שנים או רבים יש לזה חיזוק הרבה יותר מההסכם שעושה בפני עצמו", והן מצד השמחה שמוסיפה זירוז מרץ וחיות (עד לאופן דפריצת גדר(הוספה) בכל הענינים"{{הערה|[[שיחה]] של [[הרבי]] מיום אחרון של פסח [[תשמ"ח]].}}.
 
החלטות טובות צריכות להיות בלי נדר. לימוד פרקי תניא בעל פה בריבוי – אין זה ענינם של תלמידי ישיבה. ההחלטות צריכות להיות מוגבלות בזמן, מתוך כוונה ורצון שתהיה פעולה נמשכת{{הערה|1=[https://chabad.info/wp-content/uploads/2019/11/28-11-2019-17-09-18-%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%98-%D7%9E%D7%A2%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%A9-%D7%AA%D7%A9%D7%9E%D7%97.pdf ליקוט מענות קודש תשמ"ח, אות נו].}}.
 
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:עבודת ה']]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

גרסה אחרונה מ־16:52, 10 באוגוסט 2021

החלטה טובה הינה סוג של התחייבות שהאדם מקבל על עצמו להוסיף בתורה ובמצוות ולימוד.

הוראות הרבי[עריכה | עריכת קוד מקור]

ישנה הוראה של הרבי לפרסם את ההחלטה טובה שמקבלים בין חברים וידידים, כדי שיזכירו על דבר קבלת ההחלטה.

את ההחלטות הטובות מקבלים בדרך כלל בהתוועדויות, לפני כתיבה לרבי, בכל תחילת שנה חדשה ותקופה חדשה, וביום ההולדת, והרבי הסביר את הטעם לכך, היות "שעל ידי זה יתוסף יותר בקבלת החלטות טובות וקיומן במעשה בפועל, הן מצד ההתוועדות דכמה מישראל, כידוע ש"ההסכם אשר עושים שנים או רבים יש לזה חיזוק הרבה יותר מההסכם שעושה בפני עצמו", והן מצד השמחה שמוסיפה זירוז מרץ וחיות (עד לאופן דפריצת גדר(הוספה) בכל הענינים"[1].

החלטות טובות צריכות להיות בלי נדר. לימוד פרקי תניא בעל פה בריבוי – אין זה ענינם של תלמידי ישיבה. ההחלטות צריכות להיות מוגבלות בזמן, מתוך כוונה ורצון שתהיה פעולה נמשכת[2].

הערות שוליים