כינוס תורה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(קצרמר, תוסיפו)
 
 
(19 גרסאות ביניים של 11 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
בכל אחד משלושת הרגלים, נהוג לערוך באסרו-חג, או בימים הסמוכים לו, 'כינוס תורה'. כ"ק אדמו"ר מלך המשיח השתתף לעיתים בכינוסים אלו בשיחה מיוחדת שנאמרה בהתוועדויות החג{{הערת שוליים| שיחת יום ב' דחה"ש תשל"ח סי"ט. וראה 'התוועדויות' תשמ"ב ח"ג עמ' 1581. 'התוועדויות' תשמ"ט ח"ג עמ' 294.}}. בהקשר לכינוסים אלו, עורר הרבי אודות הדפסת קבצי חידושי-תורה שנאמרו בהזדמנויות אלו, ובכלל.
{{תקנות הרבי|}}
בשנת תשל"ט, הציע הרבי לערוך - ביום נפרד - 'כינוס תורה' גם לנשים, שיעסוק בעניינים הנוגעים לנשי ובנות ישראל כגון: טהרת-המשפחה, כשרות האכילה ושתייה ונרות שבת-קודש ויום-טוב. {{הערת שוליים|שיחת יום ב' דחג-השבועות, הנחת הת' סנ"ו.}}.
[[קובץ: כינוס תורה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כינוס תורה ב[[770]]]]
'''כינוס תורה''' הינו כינוי להתכנסות של יהודים בכדי לדון ולשוחח בדברי תורה. כינוס כזה נהוג לקיים בימי [[אסרו חג]] לאחר הרגלים.
 
==המנהג==
מנהג ישראל לערוך כינוס כזה, בכל [[איסרו חג]] (היום שאחרי החג), או בימים הסמוכים לו. [[הרבי]] השתתף לעיתים בכינוסים אלו על ידי אמירת שיחה תורנית שנאמרה ב[[התוועדות|התוועדויות]] החג{{הערה|שיחת יום ב' דחה"ש תשל"ח סי"ט. ראו גם: 'התוועדויות' [[תשמ"ב]] חלק ג' עמ' 1581. 'התוועדויות' [[תשמ"ט]] חלק ג' עמ' 294.}}. פעמים רבות הרבי אף היה מעניק לאחראים שאריות מהתקרובת שהוגשה לפניו בשעת ה[[התוועדות]] כדי שיחלקו אותה בין המשתתפים.
 
הרבי עודד את החסידים להשתתף בכינוסים אלו, ואף הביע חוסר שביעות רצון כאשר ראה חסידים שמסתובבים מחוץ ל-770 בשעת הכינוס תורה{{הערה|כך מעיד הרב [[ישעיהו הרצל]], מהתרחשות שאירעה עימו.}}.
 
בקשר עם כינוסים אלו, עורר הרבי אודות הדפסת קבצי חידושי-תורה שנאמרו בהזדמנויות אלו, ובכלל.
 
בשנת [[תשל"ט]], הציע הרבי לערוך - ביום נפרד - 'כינוס תורה' גם לנשים, שיעסוק בעניינים הנוגעים ל[[נשי ובנות ישראל]] כגון: [[מבצע טהרת המשפחה|טהרת-המשפחה]], [[מבצע כשרות|כשרות האכילה ושתייה]] ו[[מבצע נרות שבת קודש|הדלקת נרות שבת קודש]] ויום-טוב{{הערה|שיחת יום ב' דחג-השבועות, הנחת הת' סנ"ו.}}.
 
==קישורים חיצוניים==
*'''כינוסי תורה בליובאוויטש''', רשימות הרב [[מרדכי מנשה לאופר]] בגליון [[התקשרות (גיליון)|התקשרות]] [http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=2114&CategoryID=715 חלק ראשון] [http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=2134&CategoryID=717 חלק שני] [http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=2163&CategoryID=722 חלק שלישי]
 
{{פסח}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מושגי יסוד]]

גרסה אחרונה מ־11:19, 25 ביולי 2023

תקנות הרבי
תקנות לימוד
לימוד הרמב"ם · לימוד פרק תניא לפני התפילה · לימוד עניני בית הבחירה בבין המצרים · לימוד עניני גאולה ומשיח · לימוד הפרשה החסידית · לימוד מתורת רבותינו נשיאנו בחודש כסלו · סיומי מסכת בתשעת הימים · כתיבת חידושי תורה · תהלוכה
תקנות שונות
סמיכה לרבנות · כינוס תורה · ספריות ציבוריות · תקנת המשקה · תפילין רבינו תם · דברי כיבושין· שמחת בית השואבה · מניעת מראות לא טהורים מילדים · הוספות לתפילה · עשה לך רב · קביעת קופת צדקה בקיר המטבח · יום הולדת · רגע של שתיקה · חיבור החג עם ימי החול
כינוס תורה ב770

כינוס תורה הינו כינוי להתכנסות של יהודים בכדי לדון ולשוחח בדברי תורה. כינוס כזה נהוג לקיים בימי אסרו חג לאחר הרגלים.

המנהג[עריכה | עריכת קוד מקור]

מנהג ישראל לערוך כינוס כזה, בכל איסרו חג (היום שאחרי החג), או בימים הסמוכים לו. הרבי השתתף לעיתים בכינוסים אלו על ידי אמירת שיחה תורנית שנאמרה בהתוועדויות החג[1]. פעמים רבות הרבי אף היה מעניק לאחראים שאריות מהתקרובת שהוגשה לפניו בשעת ההתוועדות כדי שיחלקו אותה בין המשתתפים.

הרבי עודד את החסידים להשתתף בכינוסים אלו, ואף הביע חוסר שביעות רצון כאשר ראה חסידים שמסתובבים מחוץ ל-770 בשעת הכינוס תורה[2].

בקשר עם כינוסים אלו, עורר הרבי אודות הדפסת קבצי חידושי-תורה שנאמרו בהזדמנויות אלו, ובכלל.

בשנת תשל"ט, הציע הרבי לערוך - ביום נפרד - 'כינוס תורה' גם לנשים, שיעסוק בעניינים הנוגעים לנשי ובנות ישראל כגון: טהרת-המשפחה, כשרות האכילה ושתייה והדלקת נרות שבת קודש ויום-טוב[3].

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. שיחת יום ב' דחה"ש תשל"ח סי"ט. ראו גם: 'התוועדויות' תשמ"ב חלק ג' עמ' 1581. 'התוועדויות' תשמ"ט חלק ג' עמ' 294.
  2. כך מעיד הרב ישעיהו הרצל, מהתרחשות שאירעה עימו.
  3. שיחת יום ב' דחג-השבועות, הנחת הת' סנ"ו.