מנחם מניש מונסזון: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
שורה 6: שורה 6:
התחתן{{הערה|ראה [[רשימת ענינים וסיפורים - רב"ש]] - עמ' נד, ובהערות }} עם בתו של אדמו"ר [[מהרי"ל מקאפוסט]], ממנו ירש סידור של הצמח צדק בו כתוב בכתב יד קודשו "ד"ה בסידור אדמו"ר כתוב בענין קריאת המגילה בפורים ביום שלא לומר שהחיינו כו'", כנודע שבזה נהג והנהיג אדמו"ר הצמח צדק שלא כדברי אדמו"ר הזקן לברך שהחיינו בפורים גם במגילה ביום.
התחתן{{הערה|ראה [[רשימת ענינים וסיפורים - רב"ש]] - עמ' נד, ובהערות }} עם בתו של אדמו"ר [[מהרי"ל מקאפוסט]], ממנו ירש סידור של הצמח צדק בו כתוב בכתב יד קודשו "ד"ה בסידור אדמו"ר כתוב בענין קריאת המגילה בפורים ביום שלא לומר שהחיינו כו'", כנודע שבזה נהג והנהיג אדמו"ר הצמח צדק שלא כדברי אדמו"ר הזקן לברך שהחיינו בפורים גם במגילה ביום.


לאחר נישואיו המשיך בדרכו של אביו ושלח ידו במסחר יהלומים{{הערה|בנוגע אליו ידוע הסיפור בין חסידים כיצד לא הבין את מעלתם של יהודים פשוטים ואדמו"ר המהר"ש השיב לו שכשם שצריך להיות מבין כדי להבין ביהלומים ולראות את מעלתו של יהלום זה לעומת חברו, כן צריך להיות מבין גם בנשמות כדי להבין ולהבחין במעלתם של יהודים אלו (ספר השיחות תש"ה עמוד מ).}} וזכה להצלחה מופלגה והפך לגביר עצום, דבר שסייע לו לימים לתמוך בפעולותיו של [[אדמו"ר הרש"ב]] ולסייע לו בכל הדורש במלחמותיו לחיזוק הדת דוגמת [[אסיפת הרבנים עת"ר]], יחד עם גבירים חסידיים נוספים דוגמת הרב [[שמואל מיכל טריינין]].
לאחר נישואיו המשיך בדרכו של אביו ושלח ידו במסחר יהלומים{{הערה|בנוגע אליו ידוע הסיפור בין חסידים כיצד לא הבין את מעלתם של יהודים פשוטים ואדמו"ר הרש"ב השיב לו שכשם שצריך להיות מבין כדי להבין ביהלומים ולראות את מעלתו של יהלום זה לעומת חברו, כן צריך להיות מבין גם בנשמות כדי להבין ולהבחין במעלתם של יהודים אלו (ספר השיחות תש"ה עמוד מ).}} וזכה להצלחה מופלגה והפך לגביר עצום, דבר שסייע לו לימים לתמוך בפעולותיו של [[אדמו"ר הרש"ב]] ולסייע לו בכל הדורש במלחמותיו לחיזוק הדת דוגמת [[אסיפת הרבנים עת"ר]], יחד עם גבירים חסידיים נוספים דוגמת הרב [[שמואל מיכל טריינין]].


התגורר במשך רוב שנותיו ב[[פטרבורג]], וזכה למאות אגרות מרבותינו נשיאינו, שחלק הארי שבהם התפרסם באגרות קודש והוא עוסק בעניני הכלל.
התגורר במשך רוב שנותיו ב[[פטרבורג]], וזכה למאות אגרות מרבותינו נשיאינו, שחלק הארי שבהם התפרסם באגרות קודש והוא עוסק בעניני הכלל.

גרסה אחרונה מ־19:46, 22 באוקטובר 2024

הרב מנחם מאניש מונסזון (או מאניע מאנעסזאן) היה גביר חסידי, מחסידי אדמו"ר המהר"ש ואדמו"ר הרש"ב ומראשי התומכים בפעולות רבותינו נשיאינו שעמד על ימינם במלחמות לביצור וחיזוק חומות הדת.

תולדות חיים[עריכה | עריכת קוד מקור]

נולד לאביו ר' שלמה מונסזון, גביר חסידי מתלמידי אדמו"ר האמצעי, כנכד לסבו ר' נתן משקלוב, מחסידי אדמו"ר הזקן.

התחתן[1] עם בתו של אדמו"ר מהרי"ל מקאפוסט, ממנו ירש סידור של הצמח צדק בו כתוב בכתב יד קודשו "ד"ה בסידור אדמו"ר כתוב בענין קריאת המגילה בפורים ביום שלא לומר שהחיינו כו'", כנודע שבזה נהג והנהיג אדמו"ר הצמח צדק שלא כדברי אדמו"ר הזקן לברך שהחיינו בפורים גם במגילה ביום.

לאחר נישואיו המשיך בדרכו של אביו ושלח ידו במסחר יהלומים[2] וזכה להצלחה מופלגה והפך לגביר עצום, דבר שסייע לו לימים לתמוך בפעולותיו של אדמו"ר הרש"ב ולסייע לו בכל הדורש במלחמותיו לחיזוק הדת דוגמת אסיפת הרבנים עת"ר, יחד עם גבירים חסידיים נוספים דוגמת הרב שמואל מיכל טריינין.

התגורר במשך רוב שנותיו בפטרבורג, וזכה למאות אגרות מרבותינו נשיאינו, שחלק הארי שבהם התפרסם באגרות קודש והוא עוסק בעניני הכלל.

משפחתו[עריכה | עריכת קוד מקור]

  • בנו, ר' יהודה לייב מונסזון
  • חתנו, ר' חיים מונסזון

לקריאה נוספת[עריכה | עריכת קוד מקור]

  • ספר חסידים הראשונים ע' 103-112.

הערות שוליים

  1. ראה רשימת ענינים וסיפורים - רב"ש - עמ' נד, ובהערות
  2. בנוגע אליו ידוע הסיפור בין חסידים כיצד לא הבין את מעלתם של יהודים פשוטים ואדמו"ר הרש"ב השיב לו שכשם שצריך להיות מבין כדי להבין ביהלומים ולראות את מעלתו של יהלום זה לעומת חברו, כן צריך להיות מבין גם בנשמות כדי להבין ולהבחין במעלתם של יהודים אלו (ספר השיחות תש"ה עמוד מ).