שיחה:תקופה ראשונה: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
פעמיים נכתב כאן "הל' מלאכים", וצ"ל מלכים. | פעמיים נכתב כאן "הל' מלאכים", וצ"ל מלכים. | ||
== איחוד ערכים == | |||
לענ"ד צריך לאחר ערך זה יחד עם הערך [[תקופה שניה]] לערך אחד בשם שתי תקופות בימות המשיח. | |||
ב. כל ההמצאה של שתי תקופות בימות המשיח היא חידוש של הרבי '''לשיטת הרמב"ם''' (בלבד, כך עולה משיעור שעסק בנושא ב-770. הפלפול יודפס בקרוב בספר הפלפולים של 770). | |||
מצד אחד כתב הרמב"ם שכל הפסוקים בנביא המתארים שינוי מנהגו של עולם (וגרזאב עם כבש, והשבתי חיה רעה מן הארץ, מעדנים מצויים כעפר וכו') אינם אלא משל בלבד. לאידך אחד מעיקרי האמונה (שהביא הרמב"ם בעצמו) זה האמונה בתחיית המתים ואין לך שינוי מנהגו של עולם גדול מזה. (לפי הרמב"ן ושיטת החסידות שמכריעה כמותו לא תהיה בעייה, מכיוון שתחיית המתים תהיה בעולם הבא, אבל לשיטת הרמב"ם שעולם הבא הוא השכר לנשמות ללא גופים, תהיה תחיית המתים בימות המשיח). | |||
בכדי ליישב סתירה זו הביא הרבי, - לשיטתו של הרמב"ם - שיהיו שתי תקופות בימות המשיח. בתקופה הראשונה 'עולם כמנהגו נוהג' ובתקופה השנייה יהיה שינוי מנהגו של עולם. | |||
(אפשראות נוספת לתווך את הסתירה ברמב"ם היא, שהרמב"ם דיבר על מצב שבו 'לא זכו' עם ישראל ולכן לא יהיה שינוי מנהגו של עולם. אבל במידה ויהיה 'זכו' יסכים גם הרמב"ם שמייד יהיה שינוי מנהגו של עולם ואז לא מוכרחים לומר שלשיטת הרמב"ם יהיו שתי תקופות). | |||
ויש להאריך בכל הנ"ל, --[[משתמש:ll|לל]] ([[שיחת משתמש:Ll|מדברים]]) 07:35, 15 ביוני 2010 (UTC) | |||
:אוחד. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 09:00, 15 ביוני 2010 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־11:00, 15 ביוני 2010
פעמיים נכתב כאן "הל' מלאכים", וצ"ל מלכים.
איחוד ערכים[עריכת קוד מקור]
לענ"ד צריך לאחר ערך זה יחד עם הערך תקופה שניה לערך אחד בשם שתי תקופות בימות המשיח.
ב. כל ההמצאה של שתי תקופות בימות המשיח היא חידוש של הרבי לשיטת הרמב"ם (בלבד, כך עולה משיעור שעסק בנושא ב-770. הפלפול יודפס בקרוב בספר הפלפולים של 770). מצד אחד כתב הרמב"ם שכל הפסוקים בנביא המתארים שינוי מנהגו של עולם (וגרזאב עם כבש, והשבתי חיה רעה מן הארץ, מעדנים מצויים כעפר וכו') אינם אלא משל בלבד. לאידך אחד מעיקרי האמונה (שהביא הרמב"ם בעצמו) זה האמונה בתחיית המתים ואין לך שינוי מנהגו של עולם גדול מזה. (לפי הרמב"ן ושיטת החסידות שמכריעה כמותו לא תהיה בעייה, מכיוון שתחיית המתים תהיה בעולם הבא, אבל לשיטת הרמב"ם שעולם הבא הוא השכר לנשמות ללא גופים, תהיה תחיית המתים בימות המשיח).
בכדי ליישב סתירה זו הביא הרבי, - לשיטתו של הרמב"ם - שיהיו שתי תקופות בימות המשיח. בתקופה הראשונה 'עולם כמנהגו נוהג' ובתקופה השנייה יהיה שינוי מנהגו של עולם.
(אפשראות נוספת לתווך את הסתירה ברמב"ם היא, שהרמב"ם דיבר על מצב שבו 'לא זכו' עם ישראל ולכן לא יהיה שינוי מנהגו של עולם. אבל במידה ויהיה 'זכו' יסכים גם הרמב"ם שמייד יהיה שינוי מנהגו של עולם ואז לא מוכרחים לומר שלשיטת הרמב"ם יהיו שתי תקופות).
ויש להאריך בכל הנ"ל, --לל (מדברים) 07:35, 15 ביוני 2010 (UTC)
- אוחד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 09:00, 15 ביוני 2010 (UTC)