תנא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: ה'''תנאים''' היו חכמי התורה, ששנו את המשנה. המילה "תנא" משמעותה בארמית "שונה", שהרי הם שנו את המשנה. רוב<RE…)
 
(הפניה לדף תנאים)
 
(29 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
ה'''תנאים''' היו חכמי התורה, ששנו את המשנה. המילה "תנא" משמעותה בארמית "שונה", שהרי הם שנו את ה[[משנה]].
#הפניה [[תנאים]]
 
רוב<REF> [[מאה שערים]] ע' 78. מאמרי אדמו"ר הזקן הקצרים ע' תקלא ואילך.</REF> שורש נשמתם של התנאים הוא בעולם בריאה<REF> ראה הנסמן במגדל עוז ע' שסז-שסח.</REF>, כי שורשה של המשנה עצמה, הוא ביצירה<REF> תקוני זוהר בהקדמה (יד, א). ע"ח שער ק"נ פ"ה. שער המצוות וטעמי המצוות פ' ואתחנן. פרי עץ חיים שער הנהגת הלימוד.</REF> והתנא שהוא "בעל המשנה"  הוא מדרגה גבוהה יותר, בבריאה.
 
בדרך כלל המיקל שבתנאים שרשו מעולם העליון, ששם אין הפסד והיזק מיניקת החיצונים כל כך כמו למטה שמצטרכים לגדור ביותר, מסיבה זו אנו מוצאים שרבים מחשובי התנאים מקילים ביותר.
 
אך למרות שורש נשמתם הגבוה, אין הלכה כמותם, כי אחרי רבים להטות43 כתוב, כי רוב הדור מעולם שלמטה ושם הלכה דבירורים באופן אחר. ועל פי רוב הנשמות הגבוהות דמאד נעלה שבתנאים אין הלכה כמותו, כמו רבי מאיר ורבי אליעזר ו[[רשב"י]],</REF> חוץ ממוקצה דהלכה כמותו.</REF>
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה אחרונה מ־04:38, 11 ביולי 2010

הפניה ל: