משתמש:צוברענגען משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(118 גרסאות ביניים של 10 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:הרבי כוס של ברכה מעודד.jpg|שמאל|400px|ממוזער|"מלך ביופיו תחזינה עינינו"]]  {{מעבר לתחתית הדף|צבע=אדום|גודל=גדול|טקסט=לחצו עליי כדי להגיע לסוף הדף!}}
{{מסגרת|{{יישור טקסט|מרכז|איך שרייבט נישט דא אין חב"דפעדיא שוין פיל צייט}}}}
=={{גופן|5|חיים|"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא"...}}==
{{יישור טקסט|מרכז|אויב איר זיינען דא, פארמאכט די חב"דפעדיא און עפענט די לקו"ש, איז פאראן אזוי פיל וואס צו לערנען!}}
{{גופן|4|אלף|אמרו לנו חז"ל בגמרא: '''"יעקב אבינו לא מת"''', וממשיכים לבאר, דלכאורה קשה: '''"וכי בכדי ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא וכו'"'''? – והתירוץ על זה: '''"מה זרעו בחיים אף הוא בחיים"'''. ומזה מובן, שכאשר "זרעו בחיים", באופן שנקראים בשם "זרעו", אזי '''"אף הוא בחיים", למרות שלפני משך זמן היו כל המאורעות ד"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא" (ואי אפשר לומר שענינים אלו לא אירעו, שהרי מקרא מלא דיבר הכתוב, כך שהתורה מעידה שאירעו ענינים אלו).}}
{{יישור טקסט|מרכז|*}}
{{יישור טקסט|מרכז|מ'דארף זיין אביסל צוטרייסעלט:}}
{{יישור טקסט|מרכז|'''[https://col.org.il/news/25125 א פילוג אין חב"ד?]'''}}


{{גופן|4|אלף|'''ועפ"ז מובן איך יתכן ש"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", ואעפ"כ "הוא בחיים": בזמן ההוא הי' מעמד ומצב שהי' יכול וצריך להיות הענין ד"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", ועד שהתורה ציוותה לעשות זאת, כך, שגם ענין זה הוא ממצוות התורה; אבל כאשר באים אלו שמתייחסים ליעקב, ולא עוד אלא שנקראים בשם "זרעו", הילדים שלו – אזי פועלים שמתבטל ענין המיתה אצל יעקב מלמפרע. אך לכאורה איך שייך לומר כן – כיון ש"חנטו חנטייא", איך יתבטל לאח"ז ענין המיתה?!'''}}  
{{יישור טקסט|מרכז|'''[https://col.org.il/news/146136 "ועדיין לא נושענו?!"]'''}}


{{גופן|4|אלף|'''וזהו ש"יעקב אבינו לא מת", דאף ש"ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", מ"מ, "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים":''' התכלית אצל יעקב אבינו היא – לא אכילה ושתי' וכיו"ב, ענינים גשמיים הקשורים עם הגוף, אלא – כדברי המדרש "האבות הן הן המרכבה"; כל חיי האבות – ועאכו"כ יעקב, בחיר שבאבות – היו באופן שעל ידם יתמלא רצונו של הקב"ה, וכדי למלא את שליחותו של הקב"ה בעולם הוצרך יעקב לגוף, שעל ידו התעסק תחילה עם לבן ("עם לבן גרתי", "ותרי"ג מצוות שמרתי") ואח"כ עם עשו כו', והעמיד "מטתו שלימה", ואח"כ '''ניטל הגוף,"חנטו חנטייא כו'", ואז לא היתה יותר אפשרות לנשמה למלא שליחותה ע"י הגוף.''' אבל לאחרי כן ניתוסף בנשמה הענין ד"זרעו בחיים": העובדה שהיתה "מטתו שלימה", שהעמיד את "זרעו", בנים ובני-בנים, שנתגדלו ונתחנכו באופן ש"שמרו דרך הוי' לעשות צדקה ומשפט" – פעלה בנשמת יעקב עילוי גדול יותר מאשר העבודה שהי' יכול לעשות ע"י הגוף. ולכן, הן אמת '''שבנוגע לגוף "חנטו חנטייא וכו'"''', אבל, '''חיי יעקב לא התבטאו בענינים הקשורים עם הגוף''', אלא בענינים הקשורים עם הנשמה; ובנוגע לנשמת יעקב, הנה הענין ד"זרעו בחיים" – שזהו תכלית העילוי של כל ענין עבודת יעקב והאבות בכלל – פעל חיות בנשמת יעקב, שזהו עיקרו של יעקב. וכדברי רבינו הזקן באגה"ק סי' ז"ך – אגרת ההסתלקות – ש"חיי הצדיק אינם חיים בשריים, כי אם חיים רוחניים, שהם אמונה ויראה ואהבה"; ובזה גופא יש חילוק – אם זו עבודה בנוגע לעצמו, או שהעבודה היא להעמיד "דור ישרים יבורך", "זרעו בחיים".}}
{{יישור טקסט|מרכז|'''[https://col.org.il/news/4621 די פאלאץ: די מעשה, די הכחשה - די אמת]'''}}
 
{{גופן|4|אלף|וזהו מענה הגמרא: הן '''אמת ש"חנטו חנטייא כו'" את גופו של יעקב, אבל, חיי יעקב התבטאו בכך שהעמיד את עם ישראל, "עם" שלא יתפעל מההעלם וההסתר של העולם, ואדרבה, בעולם גופא ימשיך חיים אמיתיים (כנ"ל ס"ד), ע"י ההתקשרות עם הוי' אלקיכם, אלקים חיים, ואז, הנה "זרעו בחיים" פועל שגם יעקב חי ("אף הוא בחיים"). ומזה מובן גם בנוגע לגדולי ונשיאי ישראל בכל דור ודור, שגם אצלם היתה הנהגה כזו, שהחיות והלהט שלהם ("זייער קאָך") לא הי' בענינים הקשורים עם הגוף מצד ענינו של הגוף, אלא רק באופן שהגוף הוא ממוצע שעל ידו יכולים להמשיך אלקות בעולם, ולהעלות את העולם ולקשרו באלקות, ולכן, גם כאשר ישנו מצב שהתורה אומרת שצריך להיות "ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא", הנה לאחרי כן רואים ש"יעקב אבינו לא מת", כיון ש"זרעו בחיים".''' וכאשר תלמידיו ימלאו תפקידם זה, שיהיו "זרעו", עי"ז יהיו הם בחיים, ועי"ז – "אף הוא בחיים".}}
 
{{גופן|4|אלף|'''[ועד שיבוא הזמן שיראו זאת בגלוי בעיני בשר למטה מעשרה טפחים – כאשר נזכה לתחיית המתים, בביאת משיח צדקנו, בקרוב ממש]'''. וכאמור, הענין ד"זרעו בחיים" פועל ש"יעקב אבינו לא מת", אלא "הוא בחיים", '''וכן הוא בכל נשיא (ניצוצו של יעקב אבינו) בדורו''', וכן ב'''נשיא דורנו''' – שכאשר כל אחד מאתנו ימלא את חלקו ב"זרעו בחיים", אזי נפעל ש"אף הוא בחיים", וימשיך בפעולותיו באופן דהולך ומוסיף הולך ואור, עד ש"צדיק כתמר יפרח", בביאת משיח צדקנו, בקרוב ממש.'''}}
 
'' - משיחת יום ב' פ' בשלח, י' שבט ה'תשכ"ג''
 
=={{גופן|5|חיים|"נגד נשיא דורנו"}}==
{{גופן|4|אלף|'''"כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי רצוי הדורש תיקון..: ישנם "שפיץ-חב"ד" [[שלום דובער וולפא|החושבים]] [[דוד נחשון|שהם]] אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף אחד מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד!"...''' '''כוונת דברים - לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו' [הערה: הכוונה כנראה להניגון "חיילי אדונינו" שהתחילו לנגן], גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות... לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב!...''' '''רצונך לנגן [[יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|ניגון]] חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, [[פרסום זהותו של הרבי כמשיח|להפיץ]] דברי חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו רבותינו נשיאינו! אף אחד אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן!... ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!..."'''}}
 
'' - משיחת ש"פ בראשית ה'תשמ"ה''
 
=={{גופן|5|חיים|"מלחמה נגדי בפרט ובכלל":}}==
{{גופן|4|אלף|1.שני מענות בנוגע לשליחת קונטרס שהוכיח את היות הרבי כמשיח של רשד"ב וולפא: "'''הנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב, ועל אחת כמה וכמה להפיץ, ועל אחת כמה וכמה להדפיס, בענייני משיח, הן בשמו והן בשם אחר, על ידי שליח וכיוצא בזה – או באיזה קונץ שיהיה, ובאיזה סגנון ואופן שיהיה. ואם חס וחלילה יעשה משהו בזה, יידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל"'''}}
 
{{גופן|4|אלף|2.'''"ראו בפועל שעל ידי פעולותיו ומעשיו – הלהיב מחלוקת וכו', ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל... כת בי לא היה מפני חשש אולי כו' [תהיינה תוצאות שליליות], כי אם מיוסד על המפורסם שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"ח ונלחמים בתורת הבעש"ט וכו' – על ידי הדיבור ופרסום הנזכר-לעיל'''"}}
 
'' - מבשר טוב, תשנ"ד, עמ' ע"ב''
=={{גופן|5|חיים|"נבהלנו ממכתבו"}}==
{{גופן|4|אלף|בסיוון תשכ"ה, פרסם א' החסידים אלפי עותקים בהם הוא מפרסם שהרבי הוא מה"מ. על מעשה זה הגיב הרבי דרך המזכירות: '''"נבהלנו ממכתבו ובבקשה תיכף להפסיק הפצת המכתב והכרוז ולאסוף ולשלוח להמזכירות את כל הנשארים עד אחד ומטובו לאשר תיכף מילוי ההוראה האמורה. מזכירות."'''}}

גרסה אחרונה מ־17:34, 10 בדצמבר 2024

איך שרייבט נישט דא אין חב"דפעדיא שוין פיל צייט
אויב איר זיינען דא, פארמאכט די חב"דפעדיא און עפענט די לקו"ש, איז פאראן אזוי פיל וואס צו לערנען!
*
מ'דארף זיין אביסל צוטרייסעלט:
א פילוג אין חב"ד?
"ועדיין לא נושענו?!"
די פאלאץ: די מעשה, די הכחשה - די אמת