משתמש:ביטול/חוקים: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(מצוות "חוקים") |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (באישי) |
||
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''חוקים''' הם סוג של מצוות (כפי שהמצוות נחלקים לשלושת הסוגים [[עדות]], חוקים ו[[משפטים]]) שאינם מובנים בשכל האנושי. | '''חוקים''' הם סוג של [[מצוות]] (כפי שהמצוות נחלקים לשלושת הסוגים [[עדות]], חוקים ו[[משפטים]]) שאינם מובנים בשכל האנושי. | ||
== גדר מצוות בסוג של חוקים == | == גדר מצוות בסוג של חוקים == | ||
המצוות ששכל אנושי לא מחייב אותם ולא מוצא טעם לחייבם. מצוות אלו הם בסוג של חוקים.{{הערה|"אמר הקב"ה חוקה חקקתי גזרה גזרתי אי אתה רשאי לעבור על גזרתי". מדב"ר י"ט א'}} | המצוות ששכל אנושי לא מחייב אותם ולא מוצא טעם לחייבם. מצוות אלו הם בסוג של חוקים.{{הערה|"אמר הקב"ה חוקה חקקתי גזרה גזרתי אי אתה רשאי לעבור על גזרתי". מדב"ר י"ט א'.}} | ||
מהדוגמאות למצוות האלו הם: [[פרה אדומה]], [[ערלה]], [[טומאה]] [[וטהרה]], [[שעטנז]]. מצוות אלו גם אחר נתינתם בתורה אינם מובנים בשכל אנושי. | מהדוגמאות למצוות האלו הם: [[פרה אדומה]], [[ערלה]], [[טומאה]] [[וטהרה]], [[שעטנז]]. מצוות אלו גם אחר נתינתם בתורה אינם מובנים בשכל אנושי. | ||
== בכל מצווה == | == בכל מצווה == | ||
הענין של חוקים זה [[קבלת עול]], ובכל מצווה שייך לקיים אותה לא מצד ה"טעם" שבה, אלא מצד הקבלת עול. [[הרבי]] אומר {{הערה|לקוטי שיחות כרך ט"ז, עמ' 242; כרך ג', עמ' 895}} שכשאדם מקיים [[מצווה]] רק מצד ההגיון שבה, הוא מפסיד את כל המעמקים הפנימיים שבה, ולכן עלינו לזכור שהיסוד לכל המצוות - זה האמונה בה'. אנחנו מקיימים מצוות אלו ראשית כל מפני שזה ציווי של הקב"ה, כי אם נקיים אותם רק מצד ההגיון, האדם יכול להגיע למצב שמצד ההגיון גם יעבור עבירות. | הענין של חוקים זה [[קבלת עול]], ובכל מצווה שייך לקיים אותה לא מצד ה"טעם" שבה, אלא מצד הקבלת עול. [[הרבי]] אומר {{הערה|לקוטי שיחות כרך ט"ז, עמ' 242; כרך ג', עמ' 895.}} שכשאדם מקיים [[מצווה]] רק מצד ההגיון שבה, הוא מפסיד את כל המעמקים הפנימיים שבה, ולכן עלינו לזכור שהיסוד לכל המצוות - זה האמונה בה'. אנחנו מקיימים מצוות אלו ראשית כל מפני שזה ציווי של הקב"ה, כי אם נקיים אותם רק מצד ההגיון, האדם יכול להגיע למצב שמצד ההגיון גם יעבור עבירות. | ||
==קישורים חיצוניים== | |||
*'''[http://www.chabad.org.il/ParashotArticles/Item.asp?CategoryID=78&ArticleID=656 חוקה אמיתית]''' שיחה של הרבי מעובדת, מתוך הספר [[שולחן שבת (ספר)|שולחן שבת]] | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:תורה]] | [[קטגוריה:תורה]] |
גרסה אחרונה מ־04:31, 20 ביוני 2021
חוקים הם סוג של מצוות (כפי שהמצוות נחלקים לשלושת הסוגים עדות, חוקים ומשפטים) שאינם מובנים בשכל האנושי.
גדר מצוות בסוג של חוקים[עריכה | עריכת קוד מקור]
המצוות ששכל אנושי לא מחייב אותם ולא מוצא טעם לחייבם. מצוות אלו הם בסוג של חוקים.[1] מהדוגמאות למצוות האלו הם: פרה אדומה, ערלה, טומאה וטהרה, שעטנז. מצוות אלו גם אחר נתינתם בתורה אינם מובנים בשכל אנושי.
בכל מצווה[עריכה | עריכת קוד מקור]
הענין של חוקים זה קבלת עול, ובכל מצווה שייך לקיים אותה לא מצד ה"טעם" שבה, אלא מצד הקבלת עול. הרבי אומר [2] שכשאדם מקיים מצווה רק מצד ההגיון שבה, הוא מפסיד את כל המעמקים הפנימיים שבה, ולכן עלינו לזכור שהיסוד לכל המצוות - זה האמונה בה'. אנחנו מקיימים מצוות אלו ראשית כל מפני שזה ציווי של הקב"ה, כי אם נקיים אותם רק מצד ההגיון, האדם יכול להגיע למצב שמצד ההגיון גם יעבור עבירות.
קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
- חוקה אמיתית שיחה של הרבי מעובדת, מתוך הספר שולחן שבת