כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:חסידות" ב־"קטגוריה:תורת החסידות") |
חב"דפדי פעיל (שיחה | תרומות) (ביטול גרסה 498690 של חב"דפדי פעיל (שיחה)) תגית: ביטול |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 11: | שורה 11: | ||
* "יצרתיו" מוסב על [[עולם היצירה]]. יצירה היא יצירה של יש מיש. | * "יצרתיו" מוסב על [[עולם היצירה]]. יצירה היא יצירה של יש מיש. | ||
* "אף עשיתיו" מוסב על [[עולם | * "אף עשיתיו" מוסב על [[עולם העשייה]]. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== |
גרסה אחרונה מ־16:54, 5 באוקטובר 2021
"כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו" הוא פסוק בישעיהו[1] המרמז על החלוקה לארבע עולמות - אצילות, בריאה, יצירה ועשיה.
ביאור הפסוק על פי חסידות[עריכה | עריכת קוד מקור]
- "כל הנקרא בשמי" מוסב על עולם האצילות, שם שורה אור אין סוף ממש, ולכן עולם זה נקרא בשמו של הקדוש ברוך הוא ממש.
- "ולכבודי" מוסב על מלכות דאצילות, שספירת המלכות נקראת בשם "כבוד", וספירה זו נמשכת בשלושת העולמות בי"ע, "בראתיו יצרתיו אף עשיתיו".
- "בראתיו" מוסב על עולם הבריאה. בריאה היא יצירה מיש ואין, וכך גם עולם הבריאה הוא נוצר יש מאין מעולם האצילות, והוא התחלת היש.
- "יצרתיו" מוסב על עולם היצירה. יצירה היא יצירה של יש מיש.
- "אף עשיתיו" מוסב על עולם העשייה. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה.
ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]
הערות שוליים
- ↑ פרק מג, פסוק ז