שיחה:יום טוב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(9 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 4: שורה 4:
:הרבי מכנה אותם יום טוב ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 14:22 • ו' באלול תש"פ
:הרבי מכנה אותם יום טוב ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 14:22 • ו' באלול תש"פ
::וכדאי באמת להוסיף את חנוכה ופורים ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 14:23 • ו' באלול תש"פ
::וכדאי באמת להוסיף את חנוכה ופורים ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 14:23 • ו' באלול תש"פ
:::אבל לא מוזכר בערך שהרבי מכנה אותם "יום טוב", וגם לא ברור אם הם נקראים "יום טוב" במובן המצומצם שעליו נסוב ערך זה. אפשר כמובן להוסיף חנוכה ופורים, וכמובן ט"ו באב ערב פסח וראשי חדשים, אבל אז יהיה זה ערך אחר לגמרי. הנושא של הערך הוא "יום טוב" במובן של מקראי קודש, ימים שבהם אסורה מלאכה ומקריבים בהם מוספים. וסתם כך יש להעיר שההערה בנוגע לחגי חב"ד שהמלאכה מותרת בהם נראית מיותרת, כמו שלא נכתוב שאין מקריבים בהם מוספים ואין בהם מצווה של עלייה לרגל ותפילות מיוחדות ולא עורכים בהם קידוש היום. הייתי מציע להקדים שיש בחסידות חגים המכונים "יום טוב", ולהציג מקורות [אם ישנם כאלה] המצביעים על תוכנם הפנימי שמחמתם הם מכונים "יום טוב". אולם בפשטות חגי חב"ד אינם שייכים לערך זה. --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 19:15, ו' באלול, ה'תש"ף 19:15, 26 באוגוסט 2020 (UTC)
:::אבל לא מוזכר בערך שהרבי מכנה אותם "יום טוב", וגם לא ברור אם הם נקראים "יום טוב" במובן המצומצם שעליו נסוב ערך זה. אפשר כמובן להוסיף חנוכה ופורים, וכמובן ט"ו באב ערב פסח וראשי חדשים, אבל אז יהיה זה ערך אחר לגמרי. הנושא של הערך הוא "יום טוב" במובן של מקראי קודש, ימים שבהם אסורה מלאכה ומקריבים בהם מוספים. <small>וסתם כך יש להעיר שההערה בנוגע לחגי חב"ד שהמלאכה מותרת בהם נראית מיותרת, כמו שלא נכתוב שאין מקריבים בהם מוספים ואין בהם מצווה של עלייה לרגל ותפילות מיוחדות ולא עורכים בהם קידוש היום.</small> הייתי מציע להקדים שיש בחסידות חגים המכונים "יום טוב", ולהציג מקורות [אם ישנם כאלה] המצביעים על תוכנם הפנימי שמחמתם הם מכונים "יום טוב". אולם בפשטות חגי חב"ד אינם שייכים לערך זה. --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 19:15, ו' באלול, ה'תש"ף 19:15, 26 באוגוסט 2020 (UTC)
::::{{א|נרקיס}}, רק עכשיו אני רואה וסליחה על האיחור, באמת כדאי לפתוח עוד ערך על חגים ולהוסיף לשם מהערך הזה. בנוגע לחגי חב"ד דוקא כן מוזכר בערך את המקור לכל אחד מהם איפה הוא נקרא 'יום טוב', בכל אופן אם יפתח הערך השני יהיה אפשר לראות איך מסדרים את זה. תודה ● [[משתמש:חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 03:48 • י"ג באלול תש"פ
:::::לגבי התוספת שאינם אסורים במלאכה זה נצרך, הערך מתחיל ביום טוב בו אסור לעשות מלאכה וממשיך בחגי חב"ד בהם מותר (לא דובר גבי מוספים ותפילות), אם הערך ינוסח אחרת יהיה אפשר להוריד את זה ● [[משתמש:חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 03:52 • י"ג באלול תש"פ
::::::לא הבחנתי במקורות שבהערות השוליים. צריך לכתוב את זה בגוף הערך: "חגים אלו נקראים בפי רבותינו נשיאנו בשם "יום טוב", ונהגו שלא לומר בהם תחנון". בנוגע לציון היתר המלאכה בחגי חב"ד, כשמציינים דברים פשוטים שאין לעלות על הדעת מי שיטעה בזה, הרי הדבר גורם לרושם מוזר ומשונה. זו תחושתי האישית. חוץ מזה, כבר שיניתי מזה זמן את הפתיח של הערך באופן שאיסור המלאכה אינו המגדיר הבלעדי של המושג יום טוב. --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 13:04, י"ג באלול, ה'תש"ף 13:04, 2 בספטמבר 2020 (UTC)
:::::::לגבי ההוספה, אתה מוזמן. לגבי ההיתר מלאכה, כפי שאמרתי, אני מסכים איתך שצריך לנסח קצת אחרת ולהוריד את זה ● [[משתמש:חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 16:02 • י"ג באלול תש"פ
::::::::שיניתי כדבריך. --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 18:03, י"ג באלול, ה'תש"ף 18:03, 2 בספטמבר 2020 (UTC)
:::::::::ישר כח! ● [[משתמש:חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 18:07 • י"ג באלול תש"פ


==חגי חב"ד==
==חגי חב"ד==
לדעתי יש להחליף מ'חגי חב"ד' - ל'יומא דפגרא'. יותר מתאים--[[משתמש:חסיד ליובאוויטש|ליובאוויטשפדיה]]  · [[הכחלת ערכים|עושים סדר בליובאוויטש]]· [[שיחת משתמש:חסיד ליובאוויטש|שיחה]] 14:37, 26 באוגוסט 2020 (UTC)
לדעתי יש להחליף מ'חגי חב"ד' - ל'יומא דפגרא'. יותר מתאים--[[משתמש:חסיד ליובאוויטש|ליובאוויטשפדיה]]  · [[הכחלת ערכים|עושים סדר בליובאוויטש]]· [[שיחת משתמש:חסיד ליובאוויטש|שיחה]] 14:37, 26 באוגוסט 2020 (UTC)
:אם נחליף ליומא דפגרא נאבד כל זיקה וקשר לערך העוסק ביום טוב ולא ביומא דפגרא. --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 19:23, ו' באלול, ה'תש"ף 19:23, 26 באוגוסט 2020 (UTC)
:אם נחליף ליומא דפגרא נאבד כל זיקה וקשר לערך העוסק ביום טוב ולא ביומא דפגרא. --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 19:23, ו' באלול, ה'תש"ף 19:23, 26 באוגוסט 2020 (UTC)

גרסה אחרונה מ־21:07, 2 בספטמבר 2020

חגי חב"ד[עריכת קוד מקור]

לא מוסבר הקשר בין ערך העוסק ב"יום טוב" במובן של חג האסור במלאכה לחגי חב"ד. הדבר בולט במיוחד בשים לב לעובדה שהחגים פורים וחנוכה אינם מוזכרים בערך. -- נכתב ע"י נרקיס ששכח לחתום את שמו.

הרבי מכנה אותם יום טוב ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 14:22 • ו' באלול תש"פ
וכדאי באמת להוסיף את חנוכה ופורים ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 14:23 • ו' באלול תש"פ
אבל לא מוזכר בערך שהרבי מכנה אותם "יום טוב", וגם לא ברור אם הם נקראים "יום טוב" במובן המצומצם שעליו נסוב ערך זה. אפשר כמובן להוסיף חנוכה ופורים, וכמובן ט"ו באב ערב פסח וראשי חדשים, אבל אז יהיה זה ערך אחר לגמרי. הנושא של הערך הוא "יום טוב" במובן של מקראי קודש, ימים שבהם אסורה מלאכה ומקריבים בהם מוספים. וסתם כך יש להעיר שההערה בנוגע לחגי חב"ד שהמלאכה מותרת בהם נראית מיותרת, כמו שלא נכתוב שאין מקריבים בהם מוספים ואין בהם מצווה של עלייה לרגל ותפילות מיוחדות ולא עורכים בהם קידוש היום. הייתי מציע להקדים שיש בחסידות חגים המכונים "יום טוב", ולהציג מקורות [אם ישנם כאלה] המצביעים על תוכנם הפנימי שמחמתם הם מכונים "יום טוב". אולם בפשטות חגי חב"ד אינם שייכים לערך זה. --נרקיס - שיחה, 19:15, ו' באלול, ה'תש"ף 19:15, 26 באוגוסט 2020 (UTC)
נרקיס, רק עכשיו אני רואה וסליחה על האיחור, באמת כדאי לפתוח עוד ערך על חגים ולהוסיף לשם מהערך הזה. בנוגע לחגי חב"ד דוקא כן מוזכר בערך את המקור לכל אחד מהם איפה הוא נקרא 'יום טוב', בכל אופן אם יפתח הערך השני יהיה אפשר לראות איך מסדרים את זה. תודה ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 03:48 • י"ג באלול תש"פ
לגבי התוספת שאינם אסורים במלאכה זה נצרך, הערך מתחיל ביום טוב בו אסור לעשות מלאכה וממשיך בחגי חב"ד בהם מותר (לא דובר גבי מוספים ותפילות), אם הערך ינוסח אחרת יהיה אפשר להוריד את זה ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 03:52 • י"ג באלול תש"פ
לא הבחנתי במקורות שבהערות השוליים. צריך לכתוב את זה בגוף הערך: "חגים אלו נקראים בפי רבותינו נשיאנו בשם "יום טוב", ונהגו שלא לומר בהם תחנון". בנוגע לציון היתר המלאכה בחגי חב"ד, כשמציינים דברים פשוטים שאין לעלות על הדעת מי שיטעה בזה, הרי הדבר גורם לרושם מוזר ומשונה. זו תחושתי האישית. חוץ מזה, כבר שיניתי מזה זמן את הפתיח של הערך באופן שאיסור המלאכה אינו המגדיר הבלעדי של המושג יום טוב. --נרקיס - שיחה, 13:04, י"ג באלול, ה'תש"ף 13:04, 2 בספטמבר 2020 (UTC)
לגבי ההוספה, אתה מוזמן. לגבי ההיתר מלאכה, כפי שאמרתי, אני מסכים איתך שצריך לנסח קצת אחרת ולהוריד את זה ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 16:02 • י"ג באלול תש"פ
שיניתי כדבריך. --נרקיס - שיחה, 18:03, י"ג באלול, ה'תש"ף 18:03, 2 בספטמבר 2020 (UTC)
ישר כח! ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 18:07 • י"ג באלול תש"פ

חגי חב"ד[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש להחליף מ'חגי חב"ד' - ל'יומא דפגרא'. יותר מתאים--ליובאוויטשפדיה · עושים סדר בליובאוויטש· שיחה 14:37, 26 באוגוסט 2020 (UTC)

אם נחליף ליומא דפגרא נאבד כל זיקה וקשר לערך העוסק ביום טוב ולא ביומא דפגרא. --נרקיס - שיחה, 19:23, ו' באלול, ה'תש"ף 19:23, 26 באוגוסט 2020 (UTC)