תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים נ"א-נ"ג: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
אין תקציר עריכה
 
שורה 12: שורה 12:
|
|
|-
|-
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים נא-נג|חזרה לעץ]] || || || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|להסבר הקודם]] ||
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים נא-נג|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|להסבר הקודם]] || [[תניא - פרק נ"א|לפרק נ"א]]


[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]

גרסה אחרונה מ־23:37, 2 בדצמבר 2020

תוספת ביאור בלשון הינוקא - השראת השכינה (פרקים נ"א-נ"ג)
מדוע נמשלו המצוות לשמן?
עבודת המעשה התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על הפתילה (הנפש הבהמית והגוף). ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה ולא למעשה? בשלושה פרקים אלו מבאר אדמו"ר הזקן, שהמצוות נקראות שמן כי הן מגלות (משרות) בעולם הזה את חכמת ה' (השכינה).

  • פרק נ"א - עניין השראת השכינה: למרות שמציאות ה' שווה בכל העולמות - התגלותו בהם אינה שווה.
  • פרק נ"ב - השראת השכינה בעולמות: כל דרגה אחוזה ומקבלת מזו שלפניה, כשלשלת העשויה חוליות חוליות.
  • פרק נ"ג - השראת השכינה בעולם הזה: כדי שהנר (הנפש האלוקית) יאיר, צריך אור השכינה לאחוז בפתילה (הגוף ונפש הבהמית) על ידי שמן (מצוות).
חזרה לעץ להסבר הקודם לפרק נ"א