תבנית:היום יום/כ"ד תשרי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
מ (החלפת טקסט – "אהבה " ב־"אהבה ")
 
(6 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
התוועדות - 'פארבריינגען' - ברבים בכלל, ובשבת או במוצאי שבת בפרט, היא אחת היסודות בדרכי החסידים והחסידות, ופתח ומבוא למצוה היסודית דאהבת ישראל.
[[התוועדות]] - 'פארבריינגען' - ברבים בכלל, וב[[שבת]] או ב[[מוצאי שבת]] בפרט, היא אחת היסודות בדרכי החסידים וה[[חסידות]], ופתח ומבוא למצוה היסודית ד[[אהבת ישראל]].


רובא דרובא [=בדרך כלל], הנה בכל התוועדות הרי ראשי המדברים תובעים מאת המסובים שיטיבו הנהגותיהם ודרכיהם, שיקבעו עתים ללמוד דא"ח ושישמרו הקביאות, ואשר הלימוד יהיה על מנת ללמוד ולקיים.
רובא דרובא, הנה בכל התוועדות הרי ראשי המדברים תובעים מאת המסובים שיטיבו הנהגותיהם ודרכיהם, שיקבעו עתים ללמוד [[דא"ח]] ושישמרו הקביעות, ואשר הלימוד יהיה על מנת ללמוד ולקיים.
- והנה כללות ואופן התוכחה מבואר היטב ב[מאמר] ד"ה "ואם רוח המושל" (קונטרס למ"ד) אשר ראוי לכל אחד ואחד מאנ"ש ללמדו היטב אדעתא דנפשיה [=כפי יכולתו] - אמנם הוכחה זו בעת ההתוועדות היא רק על דברים וענינים שאין בהם משום הלבנת פנים ולא כלום, כמו שהיה מאז ומקדם, אשר איש את רעהו הוכיחו באהבה ובחיבה גדולה.
- והנה כללות ענין ואופן התוכחה מבואר היטב ב[[ד"ה]] "ואם רוח המושל" (קונטרס למ"ד) אשר ראוי לכל אחד ואחד מ[[אנ]] ללמדו היטב אדעתא דנפשיה [כדבר ה"נוגע" לעצמו], אמנם הוכחה זו בעת ההתוועדות היא רק על דברים וענינים שאין בהם משום הלבנת פנים ולא כלום, כמו שהיה מאז ומקדם, אשר איש את רעהו הוכיחו ב[[אהבה]] ובחיבה גדולה.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ"ג תשרי|כ"ג תשרי]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ה תשרי|כ"ה תשרי]]}}[[קטגוריה:היום יום|ל]]</noinclude>
<noinclude>
 
{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ"ג תשרי|כ"ג תשרי]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ה תשרי|כ"ה תשרי]]}}
</noinclude>

גרסה אחרונה מ־09:48, 31 באוקטובר 2016

התוועדות - 'פארבריינגען' - ברבים בכלל, ובשבת או במוצאי שבת בפרט, היא אחת היסודות בדרכי החסידים והחסידות, ופתח ומבוא למצוה היסודית דאהבת ישראל.

רובא דרובא, הנה בכל התוועדות הרי ראשי המדברים תובעים מאת המסובים שיטיבו הנהגותיהם ודרכיהם, שיקבעו עתים ללמוד דא"ח ושישמרו הקביעות, ואשר הלימוד יהיה על מנת ללמוד ולקיים. - והנה כללות ענין ואופן התוכחה מבואר היטב בד"ה "ואם רוח המושל" (קונטרס למ"ד) אשר ראוי לכל אחד ואחד מאנ"ש ללמדו היטב אדעתא דנפשיה [כדבר ה"נוגע" לעצמו], אמנם הוכחה זו בעת ההתוועדות היא רק על דברים וענינים שאין בהם משום הלבנת פנים ולא כלום, כמו שהיה מאז ומקדם, אשר איש את רעהו הוכיחו באהבה ובחיבה גדולה.

הקודם:
כ"ג תשרי
{{{רשימה}}} הבא:
כ"ה תשרי