תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים נ"א-נ"ג: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{| class="{{#תנאי:{{{מוסתר|}}}|mw-collapsible mw-collapsed autocollapse|{{#תנאי:{{{הסתרה|}}}|mw-collapsible autocollapse}}}}" style="border: 1p...")
 
אין תקציר עריכה
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 6: שורה 6:
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}}
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}}
מדוע נמשלו המצוות לשמן?
מדוע נמשלו המצוות לשמן?
{{יישור טקסט| ימין|[[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|עבודת המעשה]] התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על {{מונחון|הפתילה|הנפש הבהמית והגוף}}. ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה '''ולא למעשה?''' בשלושה פרקים אלו מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שהמצוות נקראות שמן כי הן {{מונחון|מגלות|משרות}} בעולם הזה את {{מונחון|רצון וחכמת ה'|את השכינה}}.{{ש}}{{ש}}
{{יישור טקסט| ימין|[[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|עבודת המעשה]] התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על הפתילה (הנפש הבהמית והגוף). ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה '''ולא למעשה?''' בשלושה פרקים אלו מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שהמצוות נקראות שמן כי הן מגלות (משרות) בעולם הזה את חכמת ה' (השכינה).{{ש}}{{ש}}
:* [[תניא - פרק נ"א|פרק נ"א: ההבדל בין מציאות ה' (בעולמות) לבין התגלותו]] - מציאותו שווה בכל העולמות, אך לא התגלותו.
:* [[תניא - פרק נ"א|פרק נ"א]] - '''עניין השראת השכינה''': למרות שמציאות ה' שווה בכל העולמות - התגלותו בהם אינה שווה.
:* [[תניא - פרק נ"ב|פרק נ"ב: אופן התגלותו בעולמות]] - {{מונחון|אינו ישיר|כמכשירי חשמל רבים המחוברים כולם לאותו מקור}} אלא {{מונחון|בדרך השתלשלות|כשלשלת, כל דרגה מקבלת מזו שלפניה}}.
:* [[תניא - פרק נ"ב|פרק נ"ב]] - '''השראת השכינה בעולמות''': כל דרגה אחוזה ומקבלת מזו שלפניה, כשלשלת העשויה חוליות חוליות.
:* [[תניא - פרק נ"ג|פרק נ"ג: השראת השכינה]] - העולם הזה מקבל את חיותו מהתורה והמצוות:
:* [[תניא - פרק נ"ג|פרק נ"ג]] - '''השראת השכינה בעולם הזה''': כדי שהנר (הנפש האלוקית) יאיר, צריך אור השכינה לאחוז בפתילה (הגוף ונפש הבהמית) על ידי שמן (מצוות).}}
:::כדי להאיר את העולם צריך "לשרוף" את {{מונחון|הפתילה|הגוף, על ידי שמבטל עצמו לה'}},
:::וכדי שהאור האלוקי יאחז בפתילה צריך "שמן" - והן המצוות המעשיות.}}
{{ש}}
{{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}
|
|
|-
|-
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים נא-נג|חזרה לעץ]] ||  ||  || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|למבט כולל על "עבודת המעשה"]] ||   |
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים נא-נג|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|להסבר הקודם]] || [[תניא - פרק נ"א|לפרק נ"א]]


[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]

גרסה אחרונה מ־23:37, 2 בדצמבר 2020

תוספת ביאור בלשון הינוקא - השראת השכינה (פרקים נ"א-נ"ג)
מדוע נמשלו המצוות לשמן?
עבודת המעשה התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על הפתילה (הנפש הבהמית והגוף). ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה ולא למעשה? בשלושה פרקים אלו מבאר אדמו"ר הזקן, שהמצוות נקראות שמן כי הן מגלות (משרות) בעולם הזה את חכמת ה' (השכינה).

  • פרק נ"א - עניין השראת השכינה: למרות שמציאות ה' שווה בכל העולמות - התגלותו בהם אינה שווה.
  • פרק נ"ב - השראת השכינה בעולמות: כל דרגה אחוזה ומקבלת מזו שלפניה, כשלשלת העשויה חוליות חוליות.
  • פרק נ"ג - השראת השכינה בעולם הזה: כדי שהנר (הנפש האלוקית) יאיר, צריך אור השכינה לאחוז בפתילה (הגוף ונפש הבהמית) על ידי שמן (מצוות).
חזרה לעץ להסבר הקודם לפרק נ"א