תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים נ"א-נ"ג: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{| class="{{#תנאי:{{{מוסתר|}}}|mw-collapsible mw-collapsed autocollapse|{{#תנאי:{{{הסתרה|}}}|mw-collapsible autocollapse}}}}" style="border: 1p...") |
אין תקציר עריכה |
||
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 6: | שורה 6: | ||
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}} | {{#תנאי: {{{תמונה|}}}}} | ||
מדוע נמשלו המצוות לשמן? | מדוע נמשלו המצוות לשמן? | ||
{{יישור טקסט| ימין|[[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|עבודת המעשה]] התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על | {{יישור טקסט| ימין|[[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|עבודת המעשה]] התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על הפתילה (הנפש הבהמית והגוף). ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה '''ולא למעשה?''' בשלושה פרקים אלו מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שהמצוות נקראות שמן כי הן מגלות (משרות) בעולם הזה את חכמת ה' (השכינה).{{ש}}{{ש}} | ||
:* [[תניא - פרק נ"א|פרק נ"א: | :* [[תניא - פרק נ"א|פרק נ"א]] - '''עניין השראת השכינה''': למרות שמציאות ה' שווה בכל העולמות - התגלותו בהם אינה שווה. | ||
:* [[תניא - פרק נ"ב|פרק נ"ב | :* [[תניא - פרק נ"ב|פרק נ"ב]] - '''השראת השכינה בעולמות''': כל דרגה אחוזה ומקבלת מזו שלפניה, כשלשלת העשויה חוליות חוליות. | ||
:* [[תניא - פרק נ"ג|פרק נ"ג | :* [[תניא - פרק נ"ג|פרק נ"ג]] - '''השראת השכינה בעולם הזה''': כדי שהנר (הנפש האלוקית) יאיר, צריך אור השכינה לאחוז בפתילה (הגוף ונפש הבהמית) על ידי שמן (מצוות).}} | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים נא-נג|חזרה לעץ]] | | [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים נא-נג|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|להסבר הקודם]] || [[תניא - פרק נ"א|לפרק נ"א]] | ||
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]] | [[קטגוריה:תבניות ספר התניא]] |
גרסה אחרונה מ־23:37, 2 בדצמבר 2020
תוספת ביאור בלשון הינוקא - השראת השכינה (פרקים נ"א-נ"ג) | ||||
---|---|---|---|---|
מדוע נמשלו המצוות לשמן?
עבודת המעשה התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על הפתילה (הנפש הבהמית והגוף). ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה ולא למעשה? בשלושה פרקים אלו מבאר אדמו"ר הזקן, שהמצוות נקראות שמן כי הן מגלות (משרות) בעולם הזה את חכמת ה' (השכינה).
|