שיחה:בר כוזיבא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "כשלמישהו תהיה סבלנות: המענה של הרבי למונדשיין (קס"ד דרע"ק). והמשמעות בחכ"ז וכו'. ~~~~")
 
(אין סתירה)
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
כשלמישהו תהיה סבלנות: המענה של הרבי למונדשיין (קס"ד דרע"ק). והמשמעות בחכ"ז וכו'. [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 20:39, 16 ביולי 2017 (UTC)
כשלמישהו תהיה סבלנות: המענה של הרבי למונדשיין (קס"ד דרע"ק). והמשמעות בחכ"ז וכו'. [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 20:39, 16 ביולי 2017 (UTC)
:דומני שלידידנו הנחמד {{א|כתית למאור}} יש איזה תוכנית בא' מדפי המשתמש הרבים להרחיב את הערך הזה. ויה"ר וכו'... -- '''בברכת "יהפכו [[בין המצרים|ימים אלו]] [[ביטול הצומות לעתיד לבוא|לששון ולשמחה]]"''', • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 03:43, כ"ג בתמוז ה'תשע"ז
== סתירה? ==
בגוף הערך בקטע הזה נכתב - במענה לשאלה כיצד האמין רבי עקיבא במשיחיותו של בן כוזיבא, והרי '''לא היו לו הסימנים שמונה הרמב"ם''': יקום מלך מבית דוד הוגה בתורה ומצוות וכו' ויכוף כל ישראל וכו' ויבנה מקדש כו' – השיב הרבי בשנת תשל"ב: " דעת רבי עקיבא בנוגע בן כוזיבא המלך – אינה סותרת מה שכתב הרמב"ם הלכות מלכים סוף פרק יא – כי היה קא-סלקא-דעתך דרבי עקיבא שזוהי תחלת תקופת הגילוי שלו".
ובקטע שאחריו נכתב: '''בתחילה היו לו את הסימנים שכותב הרמב"ם שצריך להיות למלך המשיח''', אך בסופו של דבר הוא לא גאל את ישראל בפועל.
'''איך זה מסתדר? היו לו את הסימנים או שלא היו לו?''' [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|שיח סוד]] ~ 16:38, ו' בתמוז, ה'תשפ"ב ''<font size="1">(5 ביולי למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] 16:38, 5 ביולי 2022 (UTC)
==אין סתירה!==
למי שיש זמן, באחד מהפרקים האחרונים שבספר "יחי המלך" מבאר הרב וולפא את הענין. (נקודת הביאור שהיו לו את הסימנים של "בחזקת" אך לא את הסימנים של ,משיח ודאי", זאת משום שסברו שזו תחילת התגלותו. (ואז עדין לא היו את המושגים: "חזקת" ו"ודאי")).
--[[משתמש:יוסף יצחק קעניג|יוסף יצחק קעניג]] - [[שיחת משתמש:יוסף יצחק קעניג|שיחה]], 18:28, כ"ה באב, ה'תשפ"ב 18:28, 22 באוגוסט 2022 (UTC)

גרסה אחרונה מ־20:28, 22 באוגוסט 2022

כשלמישהו תהיה סבלנות: המענה של הרבי למונדשיין (קס"ד דרע"ק). והמשמעות בחכ"ז וכו'. חכם באשי - שיחה 20:39, 16 ביולי 2017 (UTC)

דומני שלידידנו הנחמד כתית למאור יש איזה תוכנית בא' מדפי המשתמש הרבים להרחיב את הערך הזה. ויה"ר וכו'... -- בברכת "יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה", • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:43, כ"ג בתמוז ה'תשע"ז

סתירה?[עריכת קוד מקור]

בגוף הערך בקטע הזה נכתב - במענה לשאלה כיצד האמין רבי עקיבא במשיחיותו של בן כוזיבא, והרי לא היו לו הסימנים שמונה הרמב"ם: יקום מלך מבית דוד הוגה בתורה ומצוות וכו' ויכוף כל ישראל וכו' ויבנה מקדש כו' – השיב הרבי בשנת תשל"ב: " דעת רבי עקיבא בנוגע בן כוזיבא המלך – אינה סותרת מה שכתב הרמב"ם הלכות מלכים סוף פרק יא – כי היה קא-סלקא-דעתך דרבי עקיבא שזוהי תחלת תקופת הגילוי שלו".

ובקטע שאחריו נכתב: בתחילה היו לו את הסימנים שכותב הרמב"ם שצריך להיות למלך המשיח, אך בסופו של דבר הוא לא גאל את ישראל בפועל.

איך זה מסתדר? היו לו את הסימנים או שלא היו לו? כיפת יחי ~ שיח סוד ~ 16:38, ו' בתמוז, ה'תשפ"ב (5 ביולי למניינם), ימות המשיח 16:38, 5 ביולי 2022 (UTC)

אין סתירה![עריכת קוד מקור]

למי שיש זמן, באחד מהפרקים האחרונים שבספר "יחי המלך" מבאר הרב וולפא את הענין. (נקודת הביאור שהיו לו את הסימנים של "בחזקת" אך לא את הסימנים של ,משיח ודאי", זאת משום שסברו שזו תחילת התגלותו. (ואז עדין לא היו את המושגים: "חזקת" ו"ודאי")). --יוסף יצחק קעניג - שיחה, 18:28, כ"ה באב, ה'תשפ"ב 18:28, 22 באוגוסט 2022 (UTC)