שיחה:השגחה פרטית: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(←צריך עיון: פסקה חדשה) |
אין תקציר עריכה |
||
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 4: | שורה 4: | ||
בטוחני שלהרה"ג {{א|הנחה}} יהיה מה לומר בעניין. -- '''בברכת "יהפכו [[בין המצרים|ימים אלו]] [[ביטול הצומות לעתיד לבוא|לששון ולשמחה]]"''', • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 11:56, י"ז בתמוז ה'תשע"ז | בטוחני שלהרה"ג {{א|הנחה}} יהיה מה לומר בעניין. -- '''בברכת "יהפכו [[בין המצרים|ימים אלו]] [[ביטול הצומות לעתיד לבוא|לששון ולשמחה]]"''', • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 11:56, י"ז בתמוז ה'תשע"ז | ||
:עד שיענה הרב הנ"ל. הרי הלקו"ש חכ"ג הובא בח"ל שם. ופשוט לכא' שחכ"ג בא לבטא העקרון: שכל פרט נוגע וממילא השגחה על כל פרט (שזה חידוש הבעש"ט) והביארו בח"ךל בהערה מוסיף שבתוך זה גופא יש חילוק דרגות בהתאם למשמעות הפרט כנ"ל. [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 14:03, 11 ביולי 2017 (UTC) | |||
::יישר כח על המענה! | |||
::לא שמתי לב שמביא שם מחכ"ג. ועדיין קשה לי להבין ההתאמה ביניהם, ולכאורה גם זו הכוונה בכך שמביאו בלשון "'''ולהעיר ג"כ מ'''משנ"ת בלקו"ש חכ"ג" - שזו משמעות של סתירה מסויימת. כי אין לומר שבחכ"ג כל החידוש הוא רק שיש השגחה על כל פרט (שזהו פשט דברי הבעש"ט ולא ביאור הרבי), אלא החידוש שם הוא שבכל פרט יש השגחה מיוחדת, מבלי הבט על מדרגתו, כי כל פרט איזה שיהיה נוגע לכוונה העליונה '''באותה מידה'''. | |||
::אם נאמר שגם ע"פ הביאור דחכ"ג יש חילוקי דרגות, יפול כל הביאור שם - שהרבי הריי"צ קיבל מזה כח למאסר, כיון שזה עורר אותו לכך שגם במאסר יש אלוקות כמו בגאולה. | |||
::{{קטן|והערה לסיום ל{{א|חכם באשי}}, אם כבר נפגשתי עם כבודו לאחר הפסקה ארוכה - הריני לבקשך להסתובב קצת ימינה ושמאלה כאן באתר, להפנים עד כמה המצב קשה ועד כמה חב"דפדיה זקוקה ליהודים עם ראש על הכתפיים, ואז לנסות להגיע לכאן יותר...}} -- '''בברכת "יהפכו [[בין המצרים|ימים אלו]] [[ביטול הצומות לעתיד לבוא|לששון ולשמחה]]"''', • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 15:54, י"ז בתמוז ה'תשע"ז | |||
:::עניתי מהזכרון. עתה עוררתני לעיין. ולהערתך: אשתדל, בלי נדר. אם כי החוש שלי בכתיבה, בטח בכתיבה אנצקלופדית, דל מכדי שחב"דפדיה תפיק ממני תועלת ממשית...[[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 20:36, 16 ביולי 2017 (UTC) | |||
::::בשמחה. ואעיר, ראשית: ענוה שלא במקומה מיותרת, מה גם ש"לא חסרים" כאן כותבים ברמה נמוכה משלך. ושנית: יש הרבה דברים שאפשר לעשות מבלי חוש לכתיבה, כמו (דבר שלענ"ד הוא מהדברים החשובים ביותר, אשר מצבם כאן מוזנח) הוספת מקורות לנושאים, וכו' וכו'. -- '''בברכת "יהפכו [[בין המצרים|ימים אלו]] [[ביטול הצומות לעתיד לבוא|לששון ולשמחה]]"''', • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 03:46, כ"ג בתמוז ה'תשע"ז |
גרסה אחרונה מ־05:46, 17 ביולי 2017
צריך עיון[עריכת קוד מקור]
עכשיו אני שם לב שיש לעיין קצת איך לתווך את הביאור שהוספתי עכשיו (מלקו"ש חכ"ג יב-יג תמוז), עם הביאור המובא בערך (בפרק 'ההבדל בין ההשגחה על ישראל ושאר העולם', מלקו"ש ח"ל וישלח).
בטוחני שלהרה"ג הנחה יהיה מה לומר בעניין. -- בברכת "יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה", • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 11:56, י"ז בתמוז ה'תשע"ז
- עד שיענה הרב הנ"ל. הרי הלקו"ש חכ"ג הובא בח"ל שם. ופשוט לכא' שחכ"ג בא לבטא העקרון: שכל פרט נוגע וממילא השגחה על כל פרט (שזה חידוש הבעש"ט) והביארו בח"ךל בהערה מוסיף שבתוך זה גופא יש חילוק דרגות בהתאם למשמעות הפרט כנ"ל. חכם באשי - שיחה 14:03, 11 ביולי 2017 (UTC)
- יישר כח על המענה!
- לא שמתי לב שמביא שם מחכ"ג. ועדיין קשה לי להבין ההתאמה ביניהם, ולכאורה גם זו הכוונה בכך שמביאו בלשון "ולהעיר ג"כ ממשנ"ת בלקו"ש חכ"ג" - שזו משמעות של סתירה מסויימת. כי אין לומר שבחכ"ג כל החידוש הוא רק שיש השגחה על כל פרט (שזהו פשט דברי הבעש"ט ולא ביאור הרבי), אלא החידוש שם הוא שבכל פרט יש השגחה מיוחדת, מבלי הבט על מדרגתו, כי כל פרט איזה שיהיה נוגע לכוונה העליונה באותה מידה.
- אם נאמר שגם ע"פ הביאור דחכ"ג יש חילוקי דרגות, יפול כל הביאור שם - שהרבי הריי"צ קיבל מזה כח למאסר, כיון שזה עורר אותו לכך שגם במאסר יש אלוקות כמו בגאולה.
- והערה לסיום לחכם באשי, אם כבר נפגשתי עם כבודו לאחר הפסקה ארוכה - הריני לבקשך להסתובב קצת ימינה ושמאלה כאן באתר, להפנים עד כמה המצב קשה ועד כמה חב"דפדיה זקוקה ליהודים עם ראש על הכתפיים, ואז לנסות להגיע לכאן יותר... -- בברכת "יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה", • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 15:54, י"ז בתמוז ה'תשע"ז
- עניתי מהזכרון. עתה עוררתני לעיין. ולהערתך: אשתדל, בלי נדר. אם כי החוש שלי בכתיבה, בטח בכתיבה אנצקלופדית, דל מכדי שחב"דפדיה תפיק ממני תועלת ממשית...חכם באשי - שיחה 20:36, 16 ביולי 2017 (UTC)
- בשמחה. ואעיר, ראשית: ענוה שלא במקומה מיותרת, מה גם ש"לא חסרים" כאן כותבים ברמה נמוכה משלך. ושנית: יש הרבה דברים שאפשר לעשות מבלי חוש לכתיבה, כמו (דבר שלענ"ד הוא מהדברים החשובים ביותר, אשר מצבם כאן מוזנח) הוספת מקורות לנושאים, וכו' וכו'. -- בברכת "יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה", • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:46, כ"ג בתמוז ה'תשע"ז
- עניתי מהזכרון. עתה עוררתני לעיין. ולהערתך: אשתדל, בלי נדר. אם כי החוש שלי בכתיבה, בטח בכתיבה אנצקלופדית, דל מכדי שחב"דפדיה תפיק ממני תועלת ממשית...חכם באשי - שיחה 20:36, 16 ביולי 2017 (UTC)