להתראות (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
 
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''טוב''' הינו היפך הרע.
{{מפנה|טוב}}
'''טוב''' הינו היפך ה[[רע]].


מובא בזוהר הקדוש כי הסיבה לכן ברא [[הקדוש ברוך הוא]] את העולם, הוא מכיון שמדרך הטוב להיטיב, לכן ברא את הנבראים כדי שיוכל להיטיב להם.
מובא בזוהר הקדוש כי הסיבה לכן ברא [[הקדוש ברוך הוא]] את העולם, הוא מכיון שמדרך הטוב להיטיב, לכן ברא את הנבראים כדי שיוכל להיטיב להם.
שורה 18: שורה 19:
הרבי מסביר כי באמרה זו טמונה שיטה, השונה משיטת נחום איש גמזו, שהיה נוהג לומר "גם זו לטובה", כי כשאומרים "כל מה דעביד כו' הרי פירושו של דבר שכרגע המצב אינו טוב, אך בסופו של דבר - יצא מענין זה דבר חיובי.
הרבי מסביר כי באמרה זו טמונה שיטה, השונה משיטת נחום איש גמזו, שהיה נוהג לומר "גם זו לטובה", כי כשאומרים "כל מה דעביד כו' הרי פירושו של דבר שכרגע המצב אינו טוב, אך בסופו של דבר - יצא מענין זה דבר חיובי.


בזה ישנן שני דרגות: א. האחת כל מאי דעביד רחמנא לטב - עביד, שהמטרה והתכלית היא לטוב. ב. הדרגה השניה הנעלית יותר, היא גם זו לטובה, שגם המעשה עצמו הוא טובה{{הערת שוליים|1=[[אגרות קודש (אדמו"ר שליט"א)|אגרות קודש]], [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/9/2683&search=%D7%9B%D7%9C+%D7%9E%D7%94+%D7%93%D7%A2%D7%91%D7%99%D7%93 כרך ט']}}.
בזה ישנן שני דרגות: א. האחת כל מאי דעביד רחמנא לטב - עביד, שהמטרה והתכלית היא לטוב. ב. הדרגה השניה הנעלית יותר, היא גם זו לטובה, שגם המעשה עצמו הוא טובה{{הערה|1=[[אגרות קודש (אדמו"ר שליט"א)|אגרות קודש]], [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/9/2683&search=%D7%9B%D7%9C+%D7%9E%D7%94+%D7%93%D7%A2%D7%91%D7%99%D7%93 כרך ט']}}.
 
==קישורים חיצוניים==
*'''[https://drive.google.com/file/d/1ULwr19RENGutukjY80dda63t5pBbpOsi/view טוב הנראה והנגלה]''', גליון הערות וביאורים בתורת הרבי 138 פרשת בהר בחוקותי תשפ"ג, עמוד 18


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}


[[קטגוריה:מידות ורגשות]]
[[קטגוריה:מידות ורגשות]]