שיחה:חשמל (בחסידות): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "הפירוש בגמ' חגיגה מנוגד לפשטות הגמ' ולפירוש רש"י שם. יש לפירוש מקור? --~~~~")
 
 
(10 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
הפירוש בגמ' חגיגה מנוגד לפשטות הגמ' ולפירוש רש"י שם. יש לפירוש מקור? --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 17:54, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
הפירוש בגמ' חגיגה מנוגד לפשטות הגמ' ולפירוש רש"י שם. יש לפירוש מקור? --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 17:54, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
:הערך בעבודה מתמשכת. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 18:33, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
::מקור מספק? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 20:42, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
:::ובכלל, יש משהו שצריך להוסיף, או שנראה לכם שהערך מספיק מקיף וממצה? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 20:42, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
::::אני חושב שתעבור לערך [[מעשה מרכבה]]. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 22:15, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
:::::וכן דעתי. אגב לא הבנתי היכן הוא המקור שהתינוק היה טיפש, היפך משמעות הגמ' בפשטות --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 23:24, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
::::::זו לא הוספה שלי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 06:36, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
:::::::יתכן שאתה צודק, כך הבנתי בהשקפה ראשונה מדברי המהרש"א {{ציטוטון|'''אם זה חכם כו''''. ר"ל אם זה הקטן חכם כל הקטנים חכמים דגדולים אין לחוש כדקאמרי' לעיל שאני ינוקא דלא מטי זימניה:}}. וטעות לעולם חוזרת..• '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 06:47, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
== שם הערך ==
כיון שהנושא מקורו במעשה מרכבה ובקבלה ורק משם הובא גם בחסידות, לכן שם הערך לא מדוייק. וצ"ל "(בקבלה)" או "(בעולמות)". • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 23:43, כ"ח באב, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
:מצד שני, מכיון שחב"דפדיה עוסקת בביאור מושגי חסידות בדווקא כפי שנתבארו בתורת החסידות בדווקא, לכן יש להמליץ כי השם אכן טוב, והבוחר יבחר. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ט באב ה'תשע"ו, למניינם 11:27, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
::אני בעד שינוי השם, גם אם חסידות מסבירה את העניין לפי יסודותיה וכו' אין בעובדה זו לשנות את המציאות שהעניין שייך לקבלה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:39, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
:::לענ"ד הקונטציה כשאומרים לאנשים "בקבלה", זה הרובד הפנימי הרוחני והמיסטי של ענין מסויים, ואילו כאן הכוונה למשהו אחר לגמרי. בכל אופן, הערך לא בא לבאר מושג בקבלה, אלא בחסידות, וזה יפה ומתאים שכל הערכים המבארים מושגים בחסידות יופיעו עם אותו שם. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 12:48, 2 בספטמבר 2016 (UTC)

גרסה אחרונה מ־14:48, 2 בספטמבר 2016

הפירוש בגמ' חגיגה מנוגד לפשטות הגמ' ולפירוש רש"י שם. יש לפירוש מקור? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 17:54, 1 בספטמבר 2016 (UTC)

הערך בעבודה מתמשכת. להתראות - שיחה 18:33, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
מקור מספק? להתראות - שיחה 20:42, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
ובכלל, יש משהו שצריך להוסיף, או שנראה לכם שהערך מספיק מקיף וממצה? להתראות - שיחה 20:42, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
אני חושב שתעבור לערך מעשה מרכבה. • כתית למאורבית הבד 22:15, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
וכן דעתי. אגב לא הבנתי היכן הוא המקור שהתינוק היה טיפש, היפך משמעות הגמ' בפשטות --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 23:24, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
זו לא הוספה שלי. להתראות - שיחה 06:36, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
יתכן שאתה צודק, כך הבנתי בהשקפה ראשונה מדברי המהרש"א "אם זה חכם כו'. ר"ל אם זה הקטן חכם כל הקטנים חכמים דגדולים אין לחוש כדקאמרי' לעיל שאני ינוקא דלא מטי זימניה:". וטעות לעולם חוזרת..• כתית למאורבית הבד 06:47, 2 בספטמבר 2016 (UTC)

שם הערך[עריכת קוד מקור]

כיון שהנושא מקורו במעשה מרכבה ובקבלה ורק משם הובא גם בחסידות, לכן שם הערך לא מדוייק. וצ"ל "(בקבלה)" או "(בעולמות)". • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:43, כ"ח באב, הקהל ה'תשע"ו

מצד שני, מכיון שחב"דפדיה עוסקת בביאור מושגי חסידות בדווקא כפי שנתבארו בתורת החסידות בדווקא, לכן יש להמליץ כי השם אכן טוב, והבוחר יבחר. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באב ה'תשע"ו, למניינם 11:27, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
אני בעד שינוי השם, גם אם חסידות מסבירה את העניין לפי יסודותיה וכו' אין בעובדה זו לשנות את המציאות שהעניין שייך לקבלה.--הנחה - שיחה 11:39, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
לענ"ד הקונטציה כשאומרים לאנשים "בקבלה", זה הרובד הפנימי הרוחני והמיסטי של ענין מסויים, ואילו כאן הכוונה למשהו אחר לגמרי. בכל אופן, הערך לא בא לבאר מושג בקבלה, אלא בחסידות, וזה יפה ומתאים שכל הערכים המבארים מושגים בחסידות יופיעו עם אותו שם. להתראות - שיחה 12:48, 2 בספטמבר 2016 (UTC)