שיחת פורטל:ילחם מלחמות ה': הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) (←מהם המלחמות: פסקה חדשה) |
(←וברוח פיו ימית רשע: פסקה חדשה) |
||
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 79: | שורה 79: | ||
כמו שכתבתי בדף [[משתמש:כתית למאור/שלימות התורה]], יש טעות נפוצה לומר שמלחמות ה' הן מלחמות על הדת, ולענ"ד זה נכלל ב"[[יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה]]".<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 04:18, 28 בפברואר 2016 (UTC) | כמו שכתבתי בדף [[משתמש:כתית למאור/שלימות התורה]], יש טעות נפוצה לומר שמלחמות ה' הן מלחמות על הדת, ולענ"ד זה נכלל ב"[[יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה]]".<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 04:18, 28 בפברואר 2016 (UTC) | ||
: כתבתי זאת לפני זמן רב, והערתי בתוקפה עומדת. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 17:33, 25 בספטמבר 2016 (UTC) | |||
== הוספה == | |||
יש מאמר שהרבי כותב שילחם מלחמות ה' זה ענין של אהבת ישראל. כה הרבי כותב בהחלצו תש"מ--[[משתמש:ד.ר|יחי המלך המשיח ד.ר]] - [[שיחת משתמש:ד.ר|שיחה]], 20:15, כ"ח בתמוז, ה'תש"ף 20:15, 20 ביולי 2020 (UTC) | |||
== וברוח פיו ימית רשע == | |||
בנוגע לדוד המלך ומלך המשיח מצינו חילוק מן הקצה אל הקצה: | |||
בנוגע לדוד – נאמר81 "דוד הוא הקטן"; וכל הענינים שפעל, באו ע"י יגיעה, ומתוך מלחמות גדולות ועצומות, וכמ"ש בתנ"ך82: "דם לרוב שפכת". | |||
ואילו בנוגע למשיח – הנה אף שבתחלת ביאתו, קודם שנתברר ש"הרי זה משיח בודאי" (כלשון הרמב"ם83), "ילחם מלחמות ה'", הרי כאשר יהי' "משיח ודאי", אזי לא יהי' אצלו ענין של מלחמה באופן ד"דם גו' שפכת" – ואדרבה: "וכתתו חרבותם לאתים"84, וכמ"ש85 "ונתתי שלום בארץ גו' וחרב (אפילו חרב של שלום) לא תעבור בארצכם" – אלא כמ"ש בהפטרת הגאולה ("ויצא חוטר מגזע ישי וגו'"86) ש"בשבט פיו וברוח שפתיו ימית רשע"87, והיינו, שאין צורך בענין של מלחמה, אלא "בשבט פיו" בלבד יפעל לשנותו כו' (כמ"ש88 "יתמו חטאים", "ולא חוטאים"), ועד ש"לא ירעו ולא ישחיתו"89, שלכן, "אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד"90. | |||
[י"ב תמוז תשכ"ג] | |||
וראה פתח דבר למאמר של פורים סה"מ מלוקט ה'. ומשפטים נ"ב - התחלת "וכתתו חרבותם". | |||
[[משתמש:ז.ר.|ז.ר.]] - [[שיחת משתמש:ז.ר.|שיחה]], 22:04, ט"ו באב, ה'תשפ"ד 22:04, 19 באוגוסט 2024 (IDT) |
גרסה אחרונה מ־21:04, 19 באוגוסט 2024
דוד המלך נלחם במקלות, מתתיהו הכהן ובניו נלחמו בחרבות, היום כבר התקדמו לרובים, אבל לטעון שקיום הפגנות זו מלחמה? זו הוצאת דברי הרמב"ם מפשוטם וכידוע משנה תורה הוא ספר הלכה מחייב ולא ספר דרשות.
- כפי שהבאתי בדף השיחה של הערך נכסה וחוזר ונגלה, אביא לך גם כאן את הקטע יחד עם המקורות בסופו. בהמשך בע"ה אכניס את המקורות לגוף הערך. הצלחה. --chabadnik - שיחה 18:00, 5 יולי 2007 (EDT)
מהם אותן המלחמות שמלך המשיח נלחם עוד בזמן הגלות? ישנן אומות שמציקות לבני ישראל ולא מניחות להם לעסוק בתורה ומצוות, שזהו עיקר עניין הגלות - מניעות ועיכובים על קיום התורה, ומלך המשיח נלחם בהם . ומניח לישראל לעסוק בתורה ומצוות כהוגן 37 מלחמות אלו נקראים מלחמות ה', כלשון הכתוב בדוד "כי את מלחמות ה' אדוני נלחם 38 " וכפירוש הפסוק שמלחמתו להגנת בני ישראל נקראת מלחמת ה' כי כל הנוגע בהם כנוגע בבת עינו . מבואר 39 שמלחמתו של מלך המשיח אינה בכלי נשק אלא בדברי שלום, "והכה ארץ בשבט פיו וברוח שפתיו ימית רשע" 40 , ובלשונו של הרבי שליט"א מלך המשיח: "דווקא מתוך מלחמה של שלום", "המלחמה על ידי לימוד התורה וקיום מצוותי'". במסגרת מלחמה זו של "למלא את העולם צדק", הרבי שליט"א מלך המשיח הודיע 41 עוד לפני כ 30- שנה שהמשיח שבדור נלחם "מלחמות ה'", ומפרט שזה כולל את המלחמה "להעביר ממשלת זדון מן הארץ", והסביר שניצחון מלחמה זו יהיה כאשר יצאו ממדינת רוסיה עשרות אלפים ורבבות מבני ישראל. הרבי שליט"א קבע 42 ש"רואים בפועל שכבר נעשה ה"ילחם מלחמות ה'", ובכמה וכמה עניינים כבר מנצח". אפשר לראות ניצחונות אלו בפשטות: במשך קרוב לאלפיים שנה שבני ישראל היו בגלות לא היה באפשרותם לקיים תורה ומצוות ובכל דור עמדו עליהם נוגשים. גם בדור האחרון כמה מיליונים מבני ישראל היו מעבר למסך הברזל תחת שלטון הצורר הקומוניסטי ללא אפשרות לקיום תורה ומצוות מינימאלי. בשנים האחרונות, קרה דבר פלא שלא היה כמוהו בכל ההיסטוריה, שהמעצמה הסובייטית התפרקה מאליה ללא ירייה אחת, וכעת בני ישראל בכל מקום שהם על פני העולם חפשיים לגמרי לקיים תורה ומצוות ללא שום הגבלות מאומות העולם! זהו נצחונו של מלך המשיח. (המשך מלחמה זו להעביר ממשלת זדון - נשלימה בשנה שעברה, כאשר על פי נבואתו של הרבי שליט"א מלך המשיח 43 עברה ממשלת עיראק - שהיא המשך מלכות בבל הרשעה - מן העולם). בעניין זה נלחם המלך המשיח גם מלחמה חיובית - בהפצת שבע מצוות בני נח בין אומות העולם, ובחינוך ילדי אומות העולם על יסוד האמונה בבורא העולם ומנהיגו, כשהוא חולל במישורים אלו מהפך עולמי כשמנהיגי ארצות הברית ועוד מדינות בעולם יצאו בקריאה לקיום שבע מצוות בני נח, בחקיקת חוק ל'רגע של שתיקה' ומחשבה אודות בורא העולם בבתי הספר הכלליים בארצות הברית, ועוד. עניין נוסף במלחמותיו של המשיח, כפסק הרמב"ם 44 שעניינו של המלך הוא: "להרים דת האמת ולמלאות העולם צדק ולשבור זרוע הרשעים ולהלחם מלחמות ה'". ומבאר הרבי שליט"א מלך המשיח 45 ש"מלחמות ה'" הם על אותם שלושה עניינים שמונה הרמב"ם. מלחמתו של המלך המשיח בדורנו לאורך השנים "להרים דת האמת" היא בכל שלשת השלמויות: מלחמה אדירה ניהל הרבי שליט"א על "שלימות התורה", כשהוא עומד בעוז כנגד כל פרצה בחומת הדת. כנגד הרוח הפשרנית שדבקה בחוגים שונים ביהדות, וכנגד שיטת ההתגוננות של יהודים מפני אליל המדע. מאבק ארוך ועיקש ניהל כנגד נסיעת אוניות ישראליות בשבת, וכנגד עוד פרטים רבים בתחומי קיום התורה והמצוות על ידי בני-ישראל בכל מקום שהם. גם מלחמה חיובית מנהל הרבי שליט"א על שלימות התורה, כאשר הוא מפיץ את עשרת מבצעי הקודש, שולח שלוחים להפצת התורה והיהדות בכל מקום יהודי בעולם, ופועל בכל דרך אפשרית לחיזוק היהדות והפצתה בפרט ובכלל (וכנ"ל באריכות). מלחמה אדירה ניהל המלך המשיח על "שלימות העם", כשהוא לוחם כארי על ביטול הגזירה של חוק "מיהו יהודי" המתיר "גיור" שלא דווקא "כהלכה"
37 ) במדב"ר י"א, ב. 38 ) שמואל א כה, כח. 39 ) מדרש שוח"ט מז, ב. 40 ) מצודות דוד זכרי' ט, י. 41 ) שיחת ו' תשרי תשכ"ז. 42 ) ש"פ חיי שרה ה'תשנ"ב. 43 ) ראה לעיל בקטע 'נבואת הגאולה'. 44 ) הל' מלכים פ"ד ה"ד. 45 ) לקו"ש חח"י ע' 281
- קשה להגיב לתשובות כה לא מדוייקות - "את מלחמות ה' אדוני נלחם" שנאמר בדוד הוא בבירור כפשוטו (ואין מקרא יוצא מידי פשוטו): דוד המלך נלחם 9 מלחמות של ממש עם צבא והרוגים. "והכה ארץ בשבט פיו וברוח שפתיו ימית רשע" - שוב, זה כפשוטו - מוות ממש.
- ואם תתעקש שזה מלחמה רוחנית, כלך אצל אנשי דורנו ותראה שהמלחמה נכשלה - צים עובדת בשבת (וגם אל על מסווה של סאן דור), חוק "מיהו יהודי" לא תוקן ואף הותרו בבג"ץ "גיורי קפיצה" רח"ל. במקום רוסיה קומוניסטית קיבלת רוסיה נוצרית-דיקטטורית, שלא לדבר על רמת קיום מקצת מ-7 מצוות בני נוח אצל מליארדים רבים. שלא לדבר על שלמות הארץ שמימי אוסלו רק מצטמקת ורע לה.
- גם בר-כוכבא נלחם מלחמות ה' הן ברוחניות והן בגשמיות (ואף נמצאו כתביו בהם ביקש 4 מינים לחייליו לקראת סוכות), אך לכשנהרג נתברר שהוא לא היה המשיח.
נקודה עיקרית הראויה לתשומת לב: על דוד המלך נאמר "כי דם לרוב שפכת", ולכן לא זכה דוד המלך לבנות את ביהמ"ק, כמו שאמר הקב"ה לדוד המלך "כי ידיך דמים מלאו", ולכן שלמה יבנה המקדש, "כי שלום היה בימיו" ואם כן מוכרח שמלחמות המלך המשיח שונות בתכלית מכל המלחמות האמורות מכיון שתפקידו (העיקרי) של מלך המשיח הוא בנין ביהמ"ק, וממילא מוכרח הדבר שאין מלחמותיו ע"י שפיכת דמים כפשוטם. בנוגע לנצחונות שרשמת אין זה קשור כלל וכלל מכיון שבהלכות מלכים ברמב"ם זה נחלק לשני חלקים: א. "ילחום מלחמות ה'" - ב"חזקת משיח". ב. "וינצח" - משיח וודאי, א"כ וודאי שהנצחונות קשורים עם שלב שני בהתגלותו.
דיון על עצם הפורטל[עריכת קוד מקור]
לדעתי כל הפורטל הזה מיותר! וכי על כל ערך שיש בו כמה פרטים נהפוך אותו לפורטל אם נראה למשהו לעשות ערך על כל מלחמותיו של הרבי אדרבה אבל מה שייך לעשות מזה פורטל??--הנחה - שיחה 17:07, 13 באוגוסט 2015 (UTC)
- מסכים איתך, אבל אם כבר מדברים על פורטלים, אז יש את פורטל הפצת המעיינות ופורטל מבצעי המצוות שדורשים איחוד או מחיקה, ויש את פורטל מוסדות וארגונים ופורטל ערים וקהילות חב"ד שיש בהם בקושי עשר שורות!! וכן פורטל ישיבות חב"ד ופורטל תומכי תמימים שגם דורשים איחוד או משהו בסגנון.--די העכסטע צייט - שיחה 09:13, 14 באוגוסט 2015 (UTC)
- א. כל זמן שאני לא הבעה"ב אני באמת לא יכול למחוק אותם ולעשות כרצוני, אבל אני בהחלט לא יקשר לדפים האלו... ב. הסיבה למה הפורטלים האלו נראים כך, הוא כי יש דחף לסיים ולקשר הכל, משא"כ אילו היה ברור שכל זמן שהדבר לא מושלם אי אפשר לעלות אותו היה האתר נראה יותר טוב (ועל דרך הקישורים במסגרת ימות המשיח שאילו יש החלטה נעלמת שלא מקשרים לפורטל ערך לא גמור ממילא ישנו מין הכרח לסיים את הערכים ולשפרם משא"כ אם לא) וממילא הערכים ימות המשיח גלות ועוד ועוד היו נראים יותר טוב--הנחה - שיחה 09:50, 14 באוגוסט 2015 (UTC)
מהם המלחמות[עריכת קוד מקור]
כמו שכתבתי בדף משתמש:כתית למאור/שלימות התורה, יש טעות נפוצה לומר שמלחמות ה' הן מלחמות על הדת, ולענ"ד זה נכלל ב"יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה". • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 04:18, 28 בפברואר 2016 (UTC)
- כתבתי זאת לפני זמן רב, והערתי בתוקפה עומדת. • כתית למאור • בית הבד 17:33, 25 בספטמבר 2016 (UTC)
הוספה[עריכת קוד מקור]
יש מאמר שהרבי כותב שילחם מלחמות ה' זה ענין של אהבת ישראל. כה הרבי כותב בהחלצו תש"מ--יחי המלך המשיח ד.ר - שיחה, 20:15, כ"ח בתמוז, ה'תש"ף 20:15, 20 ביולי 2020 (UTC)
וברוח פיו ימית רשע[עריכת קוד מקור]
בנוגע לדוד המלך ומלך המשיח מצינו חילוק מן הקצה אל הקצה: בנוגע לדוד – נאמר81 "דוד הוא הקטן"; וכל הענינים שפעל, באו ע"י יגיעה, ומתוך מלחמות גדולות ועצומות, וכמ"ש בתנ"ך82: "דם לרוב שפכת". ואילו בנוגע למשיח – הנה אף שבתחלת ביאתו, קודם שנתברר ש"הרי זה משיח בודאי" (כלשון הרמב"ם83), "ילחם מלחמות ה'", הרי כאשר יהי' "משיח ודאי", אזי לא יהי' אצלו ענין של מלחמה באופן ד"דם גו' שפכת" – ואדרבה: "וכתתו חרבותם לאתים"84, וכמ"ש85 "ונתתי שלום בארץ גו' וחרב (אפילו חרב של שלום) לא תעבור בארצכם" – אלא כמ"ש בהפטרת הגאולה ("ויצא חוטר מגזע ישי וגו'"86) ש"בשבט פיו וברוח שפתיו ימית רשע"87, והיינו, שאין צורך בענין של מלחמה, אלא "בשבט פיו" בלבד יפעל לשנותו כו' (כמ"ש88 "יתמו חטאים", "ולא חוטאים"), ועד ש"לא ירעו ולא ישחיתו"89, שלכן, "אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד"90. [י"ב תמוז תשכ"ג] וראה פתח דבר למאמר של פורים סה"מ מלוקט ה'. ומשפטים נ"ב - התחלת "וכתתו חרבותם". ז.ר. - שיחה, 22:04, ט"ו באב, ה'תשפ"ד 22:04, 19 באוגוסט 2024 (IDT)