|
|
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{איחוד|חיים נצחיים במלך המשיח|חיים נצחיים|סיבה=אין טעם בשני ערכים קצרים בעלי תוכן דומה}}
| | #הפניה [[חיים נצחיים (בלע המוות)#חיים נצחיים במשיח]] |
| על [[מלך המשיח]] נאמר "חיים שאל ממך, נתת לו אורך ימים עולם ועד",
| |
| ואומרים חז"ל שמשיח אמר לקדוש-ברוך-הוא "איני מבקש ממך אלא
| |
| חיים".
| |
| | |
| בחסידות מבואר שחייו של מלך המשיח הם מהאין סוף בעצמו,
| |
| ולכן הם [[חיים נצחיים]] ולא שייך בהם מיתה והפסק.
| |
| | |
| עוד מבואר בחסידות{{הערה|מאמרי אדמו"ר הזקן נביאים עמוד ס'- מאמר ד"ה "למרבה המשרה".}}
| |
| שמה שאמרו חז"ל "דוד מלך ישראל חי וקיים" קאי על [[משיח בן דוד]].
| |
| | |
| על האדם נגזר "עפר אתה ואל עפר תשוב". משיח הוא האדם הראשון
| |
| בעולם שחי חיים נצחיים, כיון שהוא זה שמבטל את מציאות המוות
| |
| מהעולם, כמו שכתוב "ובלע המוות לנצח". מציאות המות התחדשה על
| |
| ידי חטא [[אדם הראשון]], ו"כולם מודים שחטאו ועונשו של אדם הראשון
| |
| יתבטל ל[[ימות המשיח]].
| |
| | |
| אם כן, אחר שיבוא המשיח יהיה בטל מכולנו, אבל
| |
| במשיח עצמו בטל הוא לגמרי" | |
| כמבואר בחסידות, שכל עניין המיתה הוא בגלל שהנשמה המתגלת בגוף
| |
| האדם להחיות אותו היא רק בחינת התפשטות החיות, ובבחינת התפשטות
| |
| שייך שינוי והפסק, אבל נשמת משיח שהיא בחינת ה[[יחידה]] והיא עצם החיות
| |
| - לא שייך בו שינוי והפסק אלא הוא חי חיים נצחיים.
| |
| | |
| בכל הדורות לא הייתה
| |
| בחינת היחידה בנשיאי הדורות בשלימות הגילוי, ולכן הייתה בהם [[הסתלקות]].
| |
| | |
| אבל בדורנו הודיע [[הרבי מלך המשיח]] שמכיוון שכבר הסתיים בירור העולם, הרי בימינו אלו ישנה התגלות עצם החיות של משיח, ומובנת
| |
| הסיבה להבטחה שהוא זכה לחיים נצחיים (ובגאולה יגלה משיח את הבחינה
| |
| הזו בכולנו).
| |
| | |
| {{הערות שוליים}}
| |
| | |
| [[קטגוריה:מלך המשיח]]
| |