שיחה:כח העצמות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (שמואל חיים העביר את הדף שיחת משתמש:הנחה/טיוטה-כח העצמות לשם שיחה:כח העצמות: כנ"ל)
 
(20 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 3: שורה 3:
*סה"מ תרס"ו מאמר "כי נער ישראל" (וראה גם במהדורה החדשה (עמוד רי"ג) ועמוד תמו-ז -ט,(-ביאור גדר פעולת המלכות ביש מאין כמו הכתר וסיבתה נעוץ וכו') עמוד תנו-ז,(ביאור בהרחבה עומק שורש המלכות -למעלה מכל הגילוים, ומעלת פעולתה יש מאין על הכתר.) תנח, תקעה, תרצו.
*סה"מ תרס"ו מאמר "כי נער ישראל" (וראה גם במהדורה החדשה (עמוד רי"ג) ועמוד תמו-ז -ט,(-ביאור גדר פעולת המלכות ביש מאין כמו הכתר וסיבתה נעוץ וכו') עמוד תנו-ז,(ביאור בהרחבה עומק שורש המלכות -למעלה מכל הגילוים, ומעלת פעולתה יש מאין על הכתר.) תנח, תקעה, תרצו.
*סה"מ תער"ב חלק א עמוד קלח, תרכג. חלק ב עמוד תרמז, תרסד, תתטו (פרטי עניינים בכח הא"ס שבמלכות וסיבתה) תתקנו, א'קצז, חלק ג, א'ריד,
*סה"מ תער"ב חלק א עמוד קלח, תרכג. חלק ב עמוד תרמז, תרסד, תתטו (פרטי עניינים בכח הא"ס שבמלכות וסיבתה) תתקנו, א'קצז, חלק ג, א'ריד,
*סה"ם תשט"ו עמוד 349
*סה"מ תשי"ג {{הערה|{{קישור אוצר 770|0|334||ספר המאמרים תשי"א-תשי"ב-תשי"ג}}}}
*כבוד מלכותך ולקחתם לכם תרס"א.


=== כח העצמות שביש הגשמי===
*סימן כ בתניא.
*ביאורי הזהר אדמור האמצעי בשלח מג ג
*ולקחתם לכם תרס"א עמוד קצא.
*מצה זו עזר"ת תש"ז
*מלוקט ב עמוד 27
*דרך מצוותיך קכט ב ואילך
*לקוטי שיחות חלק כט ע' 364 (הרמז על זה בלשון הרמב"ם).
*תורת מנחם התוועדויות תשי"ג חלק א עמוד 235
*סה"מ תרע"ח קי"ג.
*באתי לגני יא פרק ד


=== כח העצמות שבישראל ===
=== כח העצמות שבישראל ===
*לקוטי שיחות חלק יב עמוד 74. ואילך (ובהערה 30) (שהוא ממש ע"ד כח החידוש שבעצמות) וכרך ז ע' 79.
 
*בחודש השלישי מלוקט ד ע' רסו (? לאו דווקא שזה אותו העניין - ותוכנו ההשוואה שבין מציאות לביטול)
{{הערות שוליים}}
*לקוטי שיחות חלק ט ע'22 (כח העצמות שאור וחושך שווים)
 
*סה"מ תרס"ו עמוד שנד-ה.
== פתיח ==
*סה"מ מלוקט חלק ג עמוד 92. (כח העצמות שבעבודת ישראל מצד הכוונה שבזה וגילויה)
 
ראשית כל ישר כח על היוזמה להעלות ערך זה!
 
הפתיח לענצ"ל כך:
:כח העצמות הוא כוחו הבלתי מוגבל של הבורא ית' שבאמצעותו נברא העולם, חלק מהבלי גבוליות של כח זה הוא הכח לברוא יש גשמי שיחוש את עצמו למציאות בפני עצמו (שלא נבראה וחודשה).
 
את המשך הקטע שנכתב בפנים לא זכיתי להבין, ובכלל נראה שהכותב קצת חסך באותיות, והתוצאה נראית במוחש... (ביקורת בונה (-; ). • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 04:40, 24 ביוני 2015 (UTC)
 
::הסיבה שלא נכתב הוא בגלל שעל פי כללי עריכה יש לערוך תחילה את כל הערך ורק אח"כ לערוך את הפתיח וד"ל.
::ובנוגע למה שכתבת 'ש"חלק" מהבלי גבוליות שלו...' יש לעיין כי בדרך כלל מובא כח זה רק לעניין ההתחדשות. ובפשטות כשאומרים כח 'העצמות' משמעותו הכח לעשות דבר שירגיש 'עצמות' כלומר לברוא דבר שחש שהוא לא התפשטות אלא מציאותו מעצמותו (במילים אחרות 'חידוש') משא"כ כח לעשות בלי גבול וכיו"ב יש גם באוא"ס.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 06:53, 24 ביוני 2015 (UTC)
:::מי יכול להוות יש מאין, אם לא הבורא בעצמו, דהלא "אילו ידעתיו - הייתיו", וענין זה הוא נמצא "בחיק הבורא", כו'. • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 13:41, 24 ביוני 2015 (UTC)
==כח העצמות==
בכח העצמות דישראל יש לעיין אם שייך בו גם העניין המבואר ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16037&st=&pgnum=101 לקוטי שיחות חלק טו עמוד 98 הערה 40 ובשולי הגליון].--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 20:05, 12 בנובמבר 2016 (UTC)

גרסה אחרונה מ־14:16, 29 בדצמבר 2020

מקומות הדנים אודות כח העצמות שבספירת המלכות[עריכת קוד מקור]

  • תניא אגרת הקודש סימן כ'
  • סה"מ תרס"ו מאמר "כי נער ישראל" (וראה גם במהדורה החדשה (עמוד רי"ג) ועמוד תמו-ז -ט,(-ביאור גדר פעולת המלכות ביש מאין כמו הכתר וסיבתה נעוץ וכו') עמוד תנו-ז,(ביאור בהרחבה עומק שורש המלכות -למעלה מכל הגילוים, ומעלת פעולתה יש מאין על הכתר.) תנח, תקעה, תרצו.
  • סה"מ תער"ב חלק א עמוד קלח, תרכג. חלק ב עמוד תרמז, תרסד, תתטו (פרטי עניינים בכח הא"ס שבמלכות וסיבתה) תתקנו, א'קצז, חלק ג, א'ריד,
  • סה"ם תשט"ו עמוד 349
  • סה"מ תשי"ג [1]
  • כבוד מלכותך ולקחתם לכם תרס"א.

כח העצמות שביש הגשמי[עריכת קוד מקור]

  • סימן כ בתניא.
  • ביאורי הזהר אדמור האמצעי בשלח מג ג
  • ולקחתם לכם תרס"א עמוד קצא.
  • מצה זו עזר"ת תש"ז
  • מלוקט ב עמוד 27
  • דרך מצוותיך קכט ב ואילך
  • לקוטי שיחות חלק כט ע' 364 (הרמז על זה בלשון הרמב"ם).
  • תורת מנחם התוועדויות תשי"ג חלק א עמוד 235
  • סה"מ תרע"ח קי"ג.
  • באתי לגני יא פרק ד

כח העצמות שבישראל[עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

פתיח[עריכת קוד מקור]

ראשית כל ישר כח על היוזמה להעלות ערך זה!

הפתיח לענ"ד צ"ל כך:

כח העצמות הוא כוחו הבלתי מוגבל של הבורא ית' שבאמצעותו נברא העולם, חלק מהבלי גבוליות של כח זה הוא הכח לברוא יש גשמי שיחוש את עצמו למציאות בפני עצמו (שלא נבראה וחודשה).

את המשך הקטע שנכתב בפנים לא זכיתי להבין, ובכלל נראה שהכותב קצת חסך באותיות, והתוצאה נראית במוחש... (ביקורת בונה (-; ). • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 04:40, 24 ביוני 2015 (UTC)

הסיבה שלא נכתב הוא בגלל שעל פי כללי עריכה יש לערוך תחילה את כל הערך ורק אח"כ לערוך את הפתיח וד"ל.
ובנוגע למה שכתבת 'ש"חלק" מהבלי גבוליות שלו...' יש לעיין כי בדרך כלל מובא כח זה רק לעניין ההתחדשות. ובפשטות כשאומרים כח 'העצמות' משמעותו הכח לעשות דבר שירגיש 'עצמות' כלומר לברוא דבר שחש שהוא לא התפשטות אלא מציאותו מעצמותו (במילים אחרות 'חידוש') משא"כ כח לעשות בלי גבול וכיו"ב יש גם באוא"ס.--הנחה - שיחה 06:53, 24 ביוני 2015 (UTC)
מי יכול להוות יש מאין, אם לא הבורא בעצמו, דהלא "אילו ידעתיו - הייתיו", וענין זה הוא נמצא "בחיק הבורא", כו'. • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 13:41, 24 ביוני 2015 (UTC)

כח העצמות[עריכת קוד מקור]

בכח העצמות דישראל יש לעיין אם שייך בו גם העניין המבואר בלקוטי שיחות חלק טו עמוד 98 הערה 40 ובשולי הגליון.--הנחה - שיחה 20:05, 12 בנובמבר 2016 (UTC)