שיחה:ישראל זיסל דבורץ: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏יכול להיות: אנונמי)
מאין תקציר עריכה
 
שורה 2: שורה 2:
הרב דבורץ היה תלמידו של הסבא מסלבודקא, הוא עצמו לא היה חסיד חב"ד למרות שאביו השתייך לחסידי חב"ד קאפוסט.--[[מיוחד:תרומות/84.111.114.64|84.111.114.64]] 15:00, 27 ביוני 2013 (UTC)
הרב דבורץ היה תלמידו של הסבא מסלבודקא, הוא עצמו לא היה חסיד חב"ד למרות שאביו השתייך לחסידי חב"ד קאפוסט.--[[מיוחד:תרומות/84.111.114.64|84.111.114.64]] 15:00, 27 ביוני 2013 (UTC)
:אתה אומר את זה בתור נכד שלו? לכאורה הסיבה היא פשוטה, שהיות וחסידות קאפוסט נכחדה עם פטירתו של [[שמריה נח שניאורסון|האדמו"ר האחרון של החסידות]], בשנת תרפ"ד, החסידים התפזרו במקומות שונים וראו את עצמם כתלמידים של רבנים שונים, אבל רובם נשארו עם רגש חסידי חם, וראו את עצמם כחסידי קאפוסט עד לפטירתם. כך היה עם [[יוסף רוזין|הרוגוצ'ובר]], [[שלמה יוסף זוין|הרב זוין]] ועוד רבים וטובים. אשמח לשמוע את דעתך בנידון  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  י"ט בתמוז ה'תשע"ג  •  15:38, 27 ביוני 2013 (UTC)
:אתה אומר את זה בתור נכד שלו? לכאורה הסיבה היא פשוטה, שהיות וחסידות קאפוסט נכחדה עם פטירתו של [[שמריה נח שניאורסון|האדמו"ר האחרון של החסידות]], בשנת תרפ"ד, החסידים התפזרו במקומות שונים וראו את עצמם כתלמידים של רבנים שונים, אבל רובם נשארו עם רגש חסידי חם, וראו את עצמם כחסידי קאפוסט עד לפטירתם. כך היה עם [[יוסף רוזין|הרוגוצ'ובר]], [[שלמה יוסף זוין|הרב זוין]] ועוד רבים וטובים. אשמח לשמוע את דעתך בנידון  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  י"ט בתמוז ה'תשע"ג  •  15:38, 27 ביוני 2013 (UTC)
::ייתכן ואתה צודק בקשר לשאר חסידי קאפוסט, במקרה הזה אני יודע את השתלשלות העניינים. הרב דבורץ גדל בדוינסק אביו היה ממקורבי האור שמח והרוגוצ'ובר. בין הבאים לדוינסק היו הרבה בחורי ישיבה ובתוכם גם תלמידי סלבודקא. הוא נמשך אחריהם והלך בגיל צעיר מאד ללמוד בסלבודקא שם הפך לתלמיד נלהב של הסבא מסלבודקא. כששאלו אותו כיצד הפך לתלמיד סלבודקא ענה כי בחב"ד מחפשים את הפנימיות והאמת, והוא מצא אותה בסלבודקא...
::ייתכן שהיה לו פינה חמה לחב"ד, עובדה היא שקנה חלקת קבר לאביו ולו בחלקת חב"ד בהר הזתים, שם קבורים כל בני המשפחה כמעט, כולל אחיותיו וילדיו. כמו"כ הוא דאג לאישור כניסה ונכנס יחד עם הרבי הריי"צ למערת המכפלה כמו"כ התכתב עם האדמו"ר מחב"ד. אבל מעבר לכך לא היה לו כל קשר מיוחד. הוא היה בכל רמ"ח אבריו תלמיד אסכולת סלבודקא.
::דרך אגב היה לו בן דוד, גם הוא יליד דוינסק שנקרא ר' ישראל זושא (יבז'לין) דבורץ שהיה חסיד חב"ד והתגורר בכפר חב"ד. חתנו הוא הרב קוין מכפר חב"ד. {{אנונימי}} {{כתב קטן|(שלמעלה)}}
:::סברתי וקיבלתי, אני מכיר מהספרים, ואתה מהשטח...  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  א' באב ה'תשע"ג  •  16:01, 8 ביולי 2013 (UTC)


== יכול להיות ==
== יכול להיות ==
שורה 7: שורה 13:
{{כתב מחוק|האם יכול להיות שנשוא הערך הוא הוא [[זושא דבורץ]] (זיסקע דווינסקער) חתנו של [[יחיאל קמיסר]]?  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  י"ט בתמוז ה'תשע"ג  •  19:36, 27 ביוני 2013 (UTC)}}
{{כתב מחוק|האם יכול להיות שנשוא הערך הוא הוא [[זושא דבורץ]] (זיסקע דווינסקער) חתנו של [[יחיאל קמיסר]]?  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  י"ט בתמוז ה'תשע"ג  •  19:36, 27 ביוני 2013 (UTC)}}
:טעות שלי. כתוב במפורש שהוא נישא למשפחה אחרת.  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  י"ט בתמוז ה'תשע"ג  •  19:37, 27 ביוני 2013 (UTC)
:טעות שלי. כתוב במפורש שהוא נישא למשפחה אחרת.  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  י"ט בתמוז ה'תשע"ג  •  19:37, 27 ביוני 2013 (UTC)
ייתכן ואתה צודק בקשר לשאר חסידי קאפוסט, במקרה הזה אני יודע את השתלשלות העניינים. הרב דבורץ גדל בדוינסק אביו היה ממקורבי האור שמח והרוגוצ'ובר. בין הבאים לדוינסק היו הרבה בחורי ישיבה ובתוכם גם תלמידי סלבודקא. הוא נמשך אחריהם והלך בגיל צעיר מאד ללמוד בסלבודקא שם הפך לתלמיד נלהב של הסבא מסלבודקא. כששאלו אותו כיצד הפך לתלמיד סלבודקא ענה כי בחב"ד מחפשים את הפנימיות והאמת, והוא מצא אותה בסלבודקא...
ייתכן שהיה לו פינה חמה לחב"ד, עובדה היא שקנה חלקת קבר לאביו ולו בחלקת חב"ד בהר הזתים, שם קבורים כל בני המשפחה כמעט, כולל אחיותיו וילדיו. כמו"כ הוא דאג לאישור כניסה ונכנס יחד עם הרבי הריי"צ למערת המכפלה כמו"כ התכתב עם האדמו"ר מחב"ד. אבל מעבר לכך לא היה לו כל קשר מיוחד. הוא היה בכל רמ"ח אבריו תלמיד אסכולת סלבודקא.
דרך אגב היה לו בן דוד, גם הוא יליד דוינסק שנקרא ר' ישראל זושא (יבז'לין) דבורץ שהיה חסיד חב"ד והתגורר בכפר חב"ד. חתנו הוא הרב קוין מכפר חב"ד. {{אנונימי}} {{כתב קטן|(שלמעלה)}}

גרסה אחרונה מ־18:01, 8 ביולי 2013

הרב דבורץ היה תלמידו של הסבא מסלבודקא, הוא עצמו לא היה חסיד חב"ד למרות שאביו השתייך לחסידי חב"ד קאפוסט.--84.111.114.64 15:00, 27 ביוני 2013 (UTC)

אתה אומר את זה בתור נכד שלו? לכאורה הסיבה היא פשוטה, שהיות וחסידות קאפוסט נכחדה עם פטירתו של האדמו"ר האחרון של החסידות, בשנת תרפ"ד, החסידים התפזרו במקומות שונים וראו את עצמם כתלמידים של רבנים שונים, אבל רובם נשארו עם רגש חסידי חם, וראו את עצמם כחסידי קאפוסט עד לפטירתם. כך היה עם הרוגוצ'ובר, הרב זוין ועוד רבים וטובים. אשמח לשמוע את דעתך בנידון • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ג • 15:38, 27 ביוני 2013 (UTC)
ייתכן ואתה צודק בקשר לשאר חסידי קאפוסט, במקרה הזה אני יודע את השתלשלות העניינים. הרב דבורץ גדל בדוינסק אביו היה ממקורבי האור שמח והרוגוצ'ובר. בין הבאים לדוינסק היו הרבה בחורי ישיבה ובתוכם גם תלמידי סלבודקא. הוא נמשך אחריהם והלך בגיל צעיר מאד ללמוד בסלבודקא שם הפך לתלמיד נלהב של הסבא מסלבודקא. כששאלו אותו כיצד הפך לתלמיד סלבודקא ענה כי בחב"ד מחפשים את הפנימיות והאמת, והוא מצא אותה בסלבודקא...
ייתכן שהיה לו פינה חמה לחב"ד, עובדה היא שקנה חלקת קבר לאביו ולו בחלקת חב"ד בהר הזתים, שם קבורים כל בני המשפחה כמעט, כולל אחיותיו וילדיו. כמו"כ הוא דאג לאישור כניסה ונכנס יחד עם הרבי הריי"צ למערת המכפלה כמו"כ התכתב עם האדמו"ר מחב"ד. אבל מעבר לכך לא היה לו כל קשר מיוחד. הוא היה בכל רמ"ח אבריו תלמיד אסכולת סלבודקא.
דרך אגב היה לו בן דוד, גם הוא יליד דוינסק שנקרא ר' ישראל זושא (יבז'לין) דבורץ שהיה חסיד חב"ד והתגורר בכפר חב"ד. חתנו הוא הרב קוין מכפר חב"ד. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת. (שלמעלה)
סברתי וקיבלתי, אני מכיר מהספרים, ואתה מהשטח... • זוננשיין - תמיד בשמחה • א' באב ה'תשע"ג • 16:01, 8 ביולי 2013 (UTC)

יכול להיות[עריכת קוד מקור]

האם יכול להיות שנשוא הערך הוא הוא זושא דבורץ (זיסקע דווינסקער) חתנו של יחיאל קמיסר? • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ג • 19:36, 27 ביוני 2013 (UTC)

טעות שלי. כתוב במפורש שהוא נישא למשפחה אחרת. • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ג • 19:37, 27 ביוני 2013 (UTC)