מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
|
|
(11 גרסאות ביניים של 8 משתמשים אינן מוצגות) |
שורה 1: |
שורה 1: |
| ב[[פסק דין שהרבי מלך המשיח|פסק דין]] שהוגש לרבי ב[[תשנ"ב]] על כך שהוא [[מלך המשיח]] נכתב שהרבי הוא ב[[חזקת משיח]].
| | #הפניה [[הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח#גדרו ההלכתי]] |
| | |
| גדר זה הוא לפי שהרבי נמצא מתאים לכל הסימנים שהרמב"ם מביא לזהותו של מלך המשיח [[[יעמוד מלך מבית דוד]]; [[הוגה בתורה]]; [[עוסק במצוות כדוד אביו]]; [[ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה|יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בידקה]]; [[ילחם מלחמות ה']]].
| |
| | |
| אמנם, לפי גדר זה נמצא שאין זה דבר ברור ומוחלט שדור זה יהיה זכאי ודוקא הרבי יגאל את עם ישראל, שהרי [[בר כוזיבא]] (למרות שהיה צדיק באמת וראוי להיות משיח, ורק הדור לא היה זכאי) היה ב[[חזקת משיח]] אך לא גאל בפועל את עם ישראל.
| |
| וכמו שמובן מהשם "חזקת משיח", שלפי ההלכה סומכים באופן מוחלט על החזקה (ועד ש"סוקלין על החזקות"), אך אין זה בלתי אפשרי שלאחר מעשה יתברר שאין המציאות היתה כפי החזקה.
| |
| | |
| בפסק דין שנכתב באלול [[תשנ"ח]], נכתב שלרבי שליט"א יש דין [[נביא]], מיוסד על רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ז' הלכה א' ועוד, והוא הודיע על עצמו ב[[שיחה|שיחת]] שבת פרשת שופטים [[תנש"א|ה'תנש"א]] שהוא נביא. ומאחר שמפורש ב[[שיחה|שיחותיו]] שהוא ה[[מלך המשיח]], וכן עודד שירת [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]] - הרי ברור שע"פ תורה חייבים להאמין לו גם לענין זה.
| |
| | |
| ולפי גדר זה נמצא שע"פ תורה מוכרח שדוקא הוא יהיה הגואל בפועל, שהרי התורה הבטיחה שלא יפול מדברי הנביא מאומה.
| |
| | |
| [[קטגוריה:הרבי כמלך המשיח]]
| |
גרסה אחרונה מ־04:54, 7 ביולי 2013