מסכת יומא: הבדלים בין גרסאות בדף

מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(2 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 7: שורה 7:
== ביאורי הרבי ==
== ביאורי הרבי ==


במסכת מבואר {{הערה|דף פ"ו ב.}} על אחד ה[[אמוראים]] שהיה אומר
במסכת מבואר{{הערה|דף פ"ו ב.}} על אחד ה[[אמוראים]] שהיה אומר
לעצמו "דברי [[מוסר]]" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של [[ישות]] כו'. (ב) שאכן יכולים לשלול זאת.{{הערה|1=[[התוועדויות]] [[תשמ"ב]] חלק ב' [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16052&hilite=c491541d-2c35-45f3-923c-68c2970d98dc&st=%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%90&pgnum=648 עמ' 1332].}}
לעצמו "דברי [[מוסר]]" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של [[ישות]] כו'. (ב) שאכן יכולים לשלול זאת.{{הערה|1=[[התוועדויות]] [[תשמ"ב]] חלק ב' [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16052&hilite=c491541d-2c35-45f3-923c-68c2970d98dc&st=%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%90&pgnum=648 עמ' 1332].}}
{{להשלים}}
=== ביאורים נוספים===
=== ביאורים נוספים===
* '''ב א.''' וכפר בעדו ובעד ביתו ביתו זו אשתו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15825&st=&pgnum=297 שערי המועדים עמ' שי (עמ' 297)]
* '''ב א.''' וכפר בעדו ובעד ביתו ביתו זו אשתו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15825&st=&pgnum=297 שערי המועדים עמ' שי (עמ' 297)]


*'''ח ב.''' וכי לשכת פרהדרין היתה, והלא לשכת בלווטי היתה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16016&hilite=ebdace70-7f97-456c-a9a1-67a3e173fd8c&st=%u05de%u05e1%u05db%u05ea התוועדויות [[תשמ"ב]] חלק ד' עמ' 1914 (עמ' 168)]
*'''ח ב.''' וכי לשכת פרהדרין הייתה, והלא לשכת בלווטי הייתה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16016&hilite=ebdace70-7f97-456c-a9a1-67a3e173fd8c&st=%u05de%u05e1%u05db%u05ea התוועדויות [[תשמ"ב]] חלק ד' עמ' 1914 (עמ' 168)]


*'''מט ב.''' נמנין ומושכין את ידיהן ממנו עד שישחט. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15808&st=&pgnum=246 שערי המועדים פסח חלק א' עמ' רנח (ע' 246)]
*'''מט ב.''' נמנין ומושכין את ידיהן ממנו עד שישחט. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15808&st=&pgnum=246 שערי המועדים פסח חלק א' עמ' רנח (ע' 246)]
שורה 39: שורה 40:


*'''סיום המסכת.''' הרואה קרי ב[[יום הכיפורים]]. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16025&st=%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%99+%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA&pgnum=195&hilite=64baf3b4-a87a-473e-b6ca-93af4c653b2e לקוטי שיחות חי"ז עמ' 182 (עמ' 195)]
*'''סיום המסכת.''' הרואה קרי ב[[יום הכיפורים]]. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16025&st=%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%99+%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA&pgnum=195&hilite=64baf3b4-a87a-473e-b6ca-93af4c653b2e לקוטי שיחות חי"ז עמ' 182 (עמ' 195)]
==ביאורי נשיאי חב"ד==
==ביאורי נשיאי חב"ד==



גרסה אחרונה מ־12:05, 15 במרץ 2023

מַסֶּכֶת יוֹמָא (או סדר יומא – סדר היום) היא המסכת החמישית בסדר מועד, ונמצאת במשנה, בתלמוד ובתוספתא. במסכת יומא ישנם שמונה פרקים ושמונים וששה וחצי דפים.

נושא המסכת הוא בעניני יום הכפורים, והנושאים המסתעפים הן: דיני כהן גדול וסדר העבודה, הקלפי והשעיר לעזאזל, איסורי אכילה ביוהכ"פ. וכן בעניני שחיטת התמיד, ותרומת הדשן.

רב שרירא גאון היה קורא למסכת זו בשם כיפורים.

ביאורי הרביעריכה

במסכת מבואר[1] על אחד האמוראים שהיה אומר לעצמו "דברי מוסר" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של ישות כו'. (ב) שאכן יכולים לשלול זאת.[2]

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

ביאורים נוספיםעריכה

  • ח ב. וכי לשכת פרהדרין הייתה, והלא לשכת בלווטי הייתה. התוועדויות תשמ"ב חלק ד' עמ' 1914 (עמ' 168)
  • נב א. ה' מקראות אין להם הכרע, ואחד מהם משוקדים, דמספקא לן אי קאי אגביעים או אכפתוריה ופרחיה. התוועדויות תשמ"ב חלק ד' עמ' 1916 (עמ' 170)

ביאורי נשיאי חב"דעריכה

הערות שוליים

  1. דף פ"ו ב.
  2. התוועדויות תשמ"ב חלק ב' עמ' 1332.