אדם (במרכבה): הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
מאין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
"אדם" הוא דמות אחת מארבעת חיות הקודש ב[[מעשה מרכבה]] שלמעלה, שראה יחזקאל בנבואתו, והם; "אדם" "[[אריה | "אדם" הוא דמות אחת מארבעת חיות הקודש ב[[מעשה מרכבה]] שלמעלה, שראה יחזקאל בנבואתו, והם; "אדם" "[[פני אריה|אריה]]" "[[פני שור|שור]]" "[[פני נשר|נשר]]". | ||
כל אחת מארבע החיות הנ"ל כלול אף הוא מארבעה פנים כנ"ל - פני "אדם", פני "אריה" כו', וכל פן כלול אף הוא מארבעה כנ"ל. | כל אחת מארבע החיות הנ"ל כלול אף הוא מארבעה פנים כנ"ל - פני "אדם", פני "אריה" כו', וכל פן כלול אף הוא מארבעה כנ"ל. |
גרסה מ־21:46, 16 בינואר 2011
"אדם" הוא דמות אחת מארבעת חיות הקודש במעשה מרכבה שלמעלה, שראה יחזקאל בנבואתו, והם; "אדם" "אריה" "שור" "נשר".
כל אחת מארבע החיות הנ"ל כלול אף הוא מארבעה פנים כנ"ל - פני "אדם", פני "אריה" כו', וכל פן כלול אף הוא מארבעה כנ"ל.
הטעם הוא, כי כל ענין ועבודת חיות המרכבה היא בשביל שתהיינה "נושאות את הכסא" למעלה מעלה, זאת אומרת, שעולם הבריאה שהוא בחינת כסא הכבוד עם ה"דמות כמראה אדם" שעל הכסא - הספירות בעולם האצילות, שיעלו אל דרגה עליונה בחינת "כי לא אדם הוא" - אור אין סוף ב"ה שלמעלה מאצילות, וזאת בכדי להמשיך ולעשות שבחינת האדם העליון שעל הכסא יהיה בבחינת ביטול והתכללות, ולא ישתלשלו מהספירות (אדם) - בחינת ענפין מתפרדין ח"ו.
והיות שהחיות כלולים גם מבחינת פני אדם, על כן הם נושאים את הכסא עם ה"דמות כמראה אדם" שעליו - למעלה, להמשיך משם בחינת ביטול והתכללות.
ועם היות שחיות המרכבה הן למטה מהאדם שעל הכסא, וכיצד יש ביכולתן להעלותו? מכל מקום, יש בכוחן להעלות את ה"אדם" הרוכב, למקום - שמצד עצמו אינו יכול להגיע לשם (בדומה לבהמת הרכיבה הגשמית המביאה את האדם למרחקים וגבהים שהאדם בעצמו אינו יכול להגיע אליהם, וכך "חיות הקודש" מעלות את ה"אדם" למעלה גבוהה ביותר, וזאת מצד שרשן הגבוה של ה"חיות", כי כל הנמוך יותר - שורשו גבוה יותר.
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")