יחודא עילאה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
מאין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''יחודא עילאה''' הוא כינוי ל[[יחוד]] של ספירות [[חכמה ובינה]] ע"י [[דעת עליון]]. | '''יחודא עילאה''' הוא כינוי ל[[יחוד]] של ספירות [[חכמה ובינה]] ע"י [[דעת עליון]]. | ||
מבואר החילוק בין יחודא עילאה ל[[יחודא תתאה]] הוא שיחודא עילאה הוא ביטול האמיתי, לעומת יחודא תתאה שהוא ביטול היש. | מבואר החילוק בין יחודא עילאה ל[[יחודא תתאה]] הוא שיחודא עילאה הוא [[ביטול במציאות|ביטול האמיתי]], לעומת יחודא תתאה שהוא [[ביטול היש]]. | ||
==ענינו בעולמות== | ==ענינו בעולמות== |
גרסה מ־23:42, 30 בנובמבר 2010
יחודא עילאה הוא כינוי ליחוד של ספירות חכמה ובינה ע"י דעת עליון.
מבואר החילוק בין יחודא עילאה ליחודא תתאה הוא שיחודא עילאה הוא ביטול האמיתי, לעומת יחודא תתאה שהוא ביטול היש.
ענינו בעולמות
בעולמות מבואר כי עולם האצילות הוא בבחינת יחודא עילאה, לעומת עולמות בי"ע שהם בבחינת יחודא תתאה.
ענינו בעבודה
בעבודת התפילה מבואר כי "שמע ישראל" הוא בבחינת יחודא עילאה, לעומת "ברוך שם" שהוא בבחינת יחודא תתאה.
בשער היחוד והאמונה
עניינו של הפסוק שמע ישראל הוא יחודא עילאה. בפרק ז' מבואר שיחודא עילאה הוא שילוב שם אדנות בשם הוי' ב"ה.