יחודא תתאה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
מבואר כי בניגוד ל[[יחודא עילאה]] שהוא יחוד תמידי הנצרך לקיום העולמות, יחודא תתאה הוא רק לפרקים. ולכן נקראו [[חכמה ובינה]] בשם "[[תרין ריעין דלא מתפרשין]]" מה שאין כן ב[[זעיר]] ו[[נוקבא]]. | מבואר כי בניגוד ל[[יחודא עילאה]] שהוא יחוד תמידי הנצרך לקיום העולמות, יחודא תתאה הוא רק לפרקים. ולכן נקראו [[חכמה ובינה]] בשם "[[תרין ריעין דלא מתפרשין]]" מה שאין כן ב[[זעיר]] ו[[נוקבא]]. | ||
== בשער היחוד והאמונה == | |||
עניינו של הפסוק [[בשכמל"ו]] הוא יחודא תתאה. ב[[שער היחוד והאמונה - פרק ז'|פרק ז']] מבואר שיחודא תתאה הוא שילוב [[שם הוי']] ב[[אדנ"י|שם אדנות]] ב"ה. | |||
[[קטגוריה:ספירות]] | [[קטגוריה:ספירות]] |
גרסה מ־23:14, 30 בנובמבר 2010
יחודא תתאה הוא כינוי לייחוד של זעיר אנפין ונוקבא.
מבואר כי בניגוד ליחודא עילאה שהוא יחוד תמידי הנצרך לקיום העולמות, יחודא תתאה הוא רק לפרקים. ולכן נקראו חכמה ובינה בשם "תרין ריעין דלא מתפרשין" מה שאין כן בזעיר ונוקבא.
בשער היחוד והאמונה
עניינו של הפסוק בשכמל"ו הוא יחודא תתאה. בפרק ז' מבואר שיחודא תתאה הוא שילוב שם הוי' בשם אדנות ב"ה.