נברא: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
== מהו נברא == | == מהו נברא == | ||
נברא הוא כל דבר שהוא חוץ ממציאותו ית', אף הנעלה ביותר. אולם נאמר ש[[נשמות ישראל]] הם "אלוקות שנעשה נברא". | נברא הוא כל דבר שהוא חוץ ממציאותו ית', אף הנעלה ביותר. אולם נאמר ש[[נשמות ישראל]] הם "אלוקות שנעשה נברא". בספרי אדמו"ר הזקן מתוארים הנבראים כבחינת זיו ו[[אור]] לגבי ה[[שמש]]. | ||
== פעולתם בבורא == | == פעולתם בבורא == |
גרסה מ־03:09, 8 בנובמבר 2010
נברא הוא הכל זולתי הבורא ה' יתברך.
התחדשותם מהבורא בכל רגע
הנברא חייב להתחדש בכל רגע ע"י ה' יתברך, שכן כל מציאותו היא מנוגדת למציאות הבורא ורק הבורא בכוחו האין סופי הוא המהוום, בניגוד לכלי הנעשה ע"י אומן שמציאות הכלי (אף בהיותו חומר בלא צורה) מאפשרת את עשייתו לכלי.
מהו נברא
נברא הוא כל דבר שהוא חוץ ממציאותו ית', אף הנעלה ביותר. אולם נאמר שנשמות ישראל הם "אלוקות שנעשה נברא". בספרי אדמו"ר הזקן מתוארים הנבראים כבחינת זיו ואור לגבי השמש.
פעולתם בבורא
הנבראים מצד עצמם אינם יכולים לפעול מאומה בבורא, וכלשון הפסוק "אם חטאת מה תפעל בו ורבו פשעיך מה תעשה לו" [1]. אולם, מצד רצונו ית' ע"י קיום מצוות ולהיפך - עשיית עבירות - ח"ו, הרי פועלים המשכה וגילוי שמו ית' בעולם.
ביטול הנבראים בעולמות העליונים
אף בעולמות הנעלים ביותר, כגון בעולם הבריאה, שבו ישנם מלאכים האומרים קדוש פעם באלפיים שנה, ובין זמן לזמן הרי הם בביטול נעלה ביותר, הרי אף מלאכים אלו (וכל שכן נבראים נמוכים יותר) יש בהם בחינת מציאות כלשהי המעלימה ומסתרת על אלוקות.
הערות שוליים
- ↑ איוב לה, ו.