שיחת משתמש:ספרא רבא/ארכיון 1: הבדלים בין גרסאות בדף

ספרא רבא (שיחה | תרומות)
יצירת דף עם התוכן "{{בה}} {{חממה}} חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ '''יחי המלך המשיח''' 17:45, 28 באוקטובר 2024 (IST) ==הערה קטנה לפני שאתה "פועל לשנות ערכים"== אני רק רוצה לומר לך שאתה יכול להמשיך לרצות לשנות כמה שהינך רוצה רק אני מעדכן א..."
תגית: קישורים לדפי פירושונים
 
שיע.ק (שיחה | תרומות)
מ שיע.ק העביר את הדף שיחת משתמש:מענדל סופר/ארכיון 1 לשם שיחת משתמש:ספרא רבא/ארכיון 1: העברה אוטומטית בעקבות שינוי שם המשתמש "מענדל סופר" ל־"ספרא רבא"
 
(3 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
__לא_לחיפוש__
{{דף ארכיון}}
{{בה}} {{חממה}} [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[יחי|'''יחי המלך המשיח''']]  17:45, 28 באוקטובר 2024 (IST)
{{בה}} {{חממה}} [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[יחי|'''יחי המלך המשיח''']]  17:45, 28 באוקטובר 2024 (IST)
==הערה קטנה לפני שאתה "פועל לשנות ערכים"==
==הערה קטנה לפני שאתה "פועל לשנות ערכים"==
שורה 237: שורה 239:
::::איזה ערך אתה מציע שנעשה? [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[יחי|'''יחי המלך המשיח''']]  23:27, 27 במרץ 2025 (IST)
::::איזה ערך אתה מציע שנעשה? [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[יחי|'''יחי המלך המשיח''']]  23:27, 27 במרץ 2025 (IST)
:::::לדעתי נצרך ערך מורחב על פעולות הרבי בעניין [[חזית דתית מאוחדת]], אך אין לי די זמן וידע לעסוק בכך. אשמח לעזרתך, יש"כ--בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 23:32, 27 במרץ 2025 (IST)
:::::לדעתי נצרך ערך מורחב על פעולות הרבי בעניין [[חזית דתית מאוחדת]], אך אין לי די זמן וידע לעסוק בכך. אשמח לעזרתך, יש"כ--בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 23:32, 27 במרץ 2025 (IST)
== כ"ז אדר - יום הבהיר?!! ==
נבהלתי לראות שבדף המשתמש שלו, כתב על יום המר והנמהר - יום אשר חשך עולמנו בעדנו, ומאז והלאה כל יום ויום קללתו מרובה מחברו, היום שבה עטרת ראשנו אבינו רוענו הוא '''כ"ק אדמו"ר שליט"א נשיא דורנו משיח צדקנו''' חלינו הוא נשא ומכאובינו סבלם, והוא מחולל מפשעינו, עד מתי?!! - כ"ז אדר, שהוא "יום הבהיר" ??? האומנם?!! לכתוב יום הבהיר על יום חשוך כזה?! ואין להאריך בדבר המבהיל, והעיקר שיה"ר מהשי"ת שיאמר לצרותינו די, ויהפך יום הנ"ל למועד ולשמחה בהתגלות מלך המשיח כ"ק אדמו"ר שליט"א תיכף ומי"ד ממ"ש. --[[משתמש:המשתמש|המשתמש]] - [[שיחת משתמש:המשתמש|שיחה]], 13:22, ב' בניסן, ה'תשפ"ה 13:22, 31 במרץ 2025 (IDT)
:ומ"ש מג' תמוז ("חפלת הגאולה")? בדיוק אותו עניין, שניהם שלבים בתהליך התגלותו של כ"ק אדמו"ר מה"מ, הלא כן? בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 13:39, 31 במרץ 2025 (IDT)
:: מנלך שג' תמוז זה יום הבהיר (ומביא ראי' מסעודה של אותם רשעים?!)? עכ"פ מובן וגם פשוט שעד ההתגלות, אסור לומר אודך כי אנפת בי, ואסור לומר שגלות הוא דבר טוב. וקודם כל תגיד דברים כאלו על [[מלחמת חרבות ברזל|הטבח של למעלה מאלף בנ"י הי"ד]], שזה טוב ר"ל וחלק משלבי ההתגלות וכו', ואם לא תגיד ע"ז, על תגיד על היסורים הנוראים של אבינו היקר הוא כ"ק אדמו"ר שליט"א. וכ"ק אדמו"ר שליט"א מבאר בעצמו על ג' תמוז, שלפני י"ב תמוז א"א לומר שזה אתחלתא דגאולה. (הסיבה שהערתי לך ע"ז, כי חשבתי - ע"פ העריכות שלך - שאתה יותר חכם ממשתמשים אחרים, וכנראה טעיתי לצערי)--[[משתמש:המשתמש|המשתמש]] - [[שיחת משתמש:המשתמש|שיחה]], 14:16, ב' בניסן, ה'תשפ"ה 14:16, 31 במרץ 2025 (IDT)
:::גם הסתלקות של צדיק הינה עניין רע ומר כלפינו, ובכ"ז נק' 'יום הבהיר' כיון שלגבי הצדיק עצמו ה"ז עניין של הסתלקות והתעלות. וה"ה הכא, דוודאי העניין המצער שאירע הינו הכנה והתקדמות להתגלות כ"ק אדמו"ר כו'... עכ"פ יש"כ על המחמאה (בהו"א עכ"פ..). בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 14:26, 31 במרץ 2025 (IDT)
::::לא ראיתי בשום מקום שיום הילולא של צדיק נקראת יום הבהיר. וכל הגזרה שוה טיפשית בהחלט! ובמילים אחרים אומרים שזה שכ"ק אדמו"ר שליט"א סובל יסורים נוראים הוא דבר טוב (עפ"ל), '''שום דבר בעולם לא יוכל להצדיק את היסורים של אונזער טייערע טאטע כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח!!''' --[[משתמש:המשתמש|המשתמש]] - [[שיחת משתמש:המשתמש|שיחה]], 14:37, ב' בניסן, ה'תשפ"ה 14:37, 31 במרץ 2025 (IDT)
:::::רק אצטט מכתבה בבית משיח ובאינפו (כ"ז אדר: יום של זעזוע גדול ואמונה בלתי מתפשרת) : "מסרב המשיח לשמוע על אפשרות כזאת, ואומר לקב"ה: "רבונו של עולם, ב''''גילת לבי ובשמחת לבי'''' אני מקבל עלי [את היסורים], על מנת שלא יאבד אחד מישראל . . בכך אני רוצה, בכך אני מקבל"!... ואגב עניין 'יום הבהיר' כלפי הסתלקות צדיק מופיע רבות בשיחות הרבי, במיוחד לעניין ל"ג בעומר. בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 14:40, 31 במרץ 2025 (IDT)
:::::: לדעתך היו צריכים להגיד מזל טוב כששמעו הבשורה בכ"ז אדר, ולהתחיל לשתות כמו ה' טבת. '''שום רגישות?! שום שכל?!''' גם כשאתה מקבל מכה, אתה שמח?!! או רק כשנשיא דורנו מקבל... --[[משתמש:המשתמש|המשתמש]] - [[שיחת משתמש:המשתמש|שיחה]], 14:43, ב' בניסן, ה'תשפ"ה 14:43, 31 במרץ 2025 (IDT)
:::::::לא אמרתי שצריכים לשמוח, ממש לא. זהו יום מר ונמהר ללא מחלוקת. אך בדומה להסתלקות צדיק, כיון שביום זה אירע עניין של התעלות בנשיא הדור ושלב בהתגלותו כמשיח, בוודאי שתואם לתואר 'יום הבהיר', וכמבואר בשיחות כ"ק אדמו"ר.
:::::::ואני מצטט מהערך 'הילולא': "אך הסתלקות רשב"י שהייתה בזמן הגלות (שהרי כבר הייתה אז גלות רומי) - כיון שאז לא היה שלימות היחוד דקודשא בריך הוא ממש, ואז ישנו רק היחוד שנעשה על ידי נשמות הצדיקים בעת הסתלקותם, "אז גם בחינה זו נקרא הילולא (חג ושמחה)", כמבואר בזהר[4] שאז היו פניו מאירים, שהוא ענין תוספת אור גדול למעלה על ידי עליית כללות עבודתו של רשב"י בעת הסתלקותו.[5]" בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 14:47, 31 במרץ 2025 (IDT)
:::::::: לא אמרת שצריך לשמוח? מה עוד אמורים לעשות ביום שנקרא - לדעתך - יום הבהיר... דרך אגב, אתה כותב יום הבהיר גם על תשעה באב? --[[משתמש:המשתמש|המשתמש]] - [[שיחת משתמש:המשתמש|שיחה]], 15:33, ב' בניסן, ה'תשפ"ה 15:33, 31 במרץ 2025 (IDT)
:::::::::להתוועד. אתה לא מתוועד בכ"ז אדר, כ"ד טבת, ב' ניסן?! אגב לגבי ט' באב, אף שאין הנדון דומה לראי' כמשנת"ל, יש להעיר שבמקומות מסוימים אכן מצוין ט"ב כ'יום טוב'. ושוב, לא מבחינת השמחה וכו', אלא מצד עניינו הרוחני - גם אם העניין הוא עניין של '''חורבן'''. בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 15:40, 31 במרץ 2025 (IDT)
::::::::::רפואה שלימה וקרובה... --[[משתמש:המשתמש|המשתמש]] - [[שיחת משתמש:המשתמש|שיחה]], 10:30, ג' בניסן, ה'תשפ"ה 10:30, 1 באפריל 2025 (IDT)
:::::::::::אני לא מבין מה אתה רוצה ממני. זה הרבי, אותו רבי שאתה בוכה ומתאבל עליו, הוא הוא התוועד כל שנה בי' שבט - בהקשר הסתלקותו של הרבי הקודם, וטבע את המושג 'הכנה רוחנית' ל'יום בהיר' (בלשונו הק') זה. וכל בר דעת יכול למצוא בשיחותיו (ובפרט מי' שבט ול"ג בעומר) עשרות אם לא מאות ביאורים לעניין הנ"ל. בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 13:57, 1 באפריל 2025 (IDT)
:::::::::::: אינני מתאבל כלל וכלל על הרבי שליט"א. כ"ק אדמו"ר שליט"א אף פעם לא אמר יום הבהיר על יו"ד שבט, התואר הזה נקבע ע"י החסידים בגלל שביום הבהיר הזה התחילה נשיאות כ"ק אדמו"ר שליט"א. ואין שום קשר כלל וכלל בין הסתלקות שכשמה כן הוא אסתלק יקרא וכו' וכו' כידוע, לאת חלינו הוא נשא וכו'. והדברים פשוטים ביותר, ומתפלא אני שצריכים לשכנע חסיד שיסורי הרבי שלו זה דבר רע לגמרי, וא"א לקרות ליום שזה התחיל יום הבהיר. (ובאם ח"ו - ואל תפתח פה לשטן - זה הי' קורה לאבא שלך, אני בטוח [אא"כ אתה חולה נפש וצריך אשפוז] שלא הית אומר על היום יום הבהיר וכדו'). בברכה להתקשרות ול'''אהבה בשרית''' לכ"ק אדמו"ר שליט"א, --[[משתמש:המשתמש|המשתמש]] - [[שיחת משתמש:המשתמש|שיחה]], 14:22, ג' בניסן, ה'תשפ"ה 14:22, 1 באפריל 2025 (IDT)
:::::::::::::אני בטוח שיייסורי הרבי הם דבר רע ומר לחלוטין '''כלפינו,''' אבל עם זאת יום הסתלקות צדיק מכונה 'הילולא', שפירושו מסיבה, לא משום שמחה כפשוטה ח"ו, אלא לגבי התעלות הצדיק ביום זה. יום הבהיר, אינו ביטוי לשמחה גשמית כמו שאתה חושב, אלא מבטא את העילוי הרוחני לגבי, בנדו"ד, בעל ההילולא עצמו. ראה למשל אג"ק ד'שע: "אקוה שניצלו את '''יום הבהיר''' ל"ג בעומר '''הילולא דרשב"י''' באופן המתאים". וכן גם באגרת ד'שצז. ה'תמד ("יום הבהיר הילולא דרשב"י"). ה'תמה. ה'תנה. ה'תנח. ה'תסד. וכהנה רבות. בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 14:38, 1 באפריל 2025 (IDT)
:::::::::::::: מנלך שכ"ז אדר זה כמו יום הילולא? ואין קשר לל"ג בעומר, בל"ג בעומר אמר רשב"י בפירוש לשמוח וכו', בכל יום הילולא אחרת, כל מעשיו ותורותיו מתעלים, ואסתלק יקרא בכולהו עלמין (ובנוגע ליו"ד שבט - ע"י חתנו ממלא מקומו נשיא דורנו כ"ק אדמו"ר שליט"א, עי"ז שהתחילה נשיאותו '''ולכן''' נק' יום הבהיר), ועיין [https://www.mafteiach.app/all/by_year/5749?hebrew_date=5749-05-22| שיחות ש"פ יתרו, כ"ב שבט ה'תשמ"ט] שזה רק לאחרי המעשה עיי"ש. בכל אופן אין שום קשר לנדו"ד שאין שום דבר טוב בזה וראה [https://www.mafteiach.app/all/by_year/5744?hebrew_date=5744-01-20B|שיחת שיחת ליל השוע"ר תשד"מ] (בשיחו"ק - סל"ד) "עס האט... עד כדי כך קיין ארט ניט... אין גאנץ סדר השתשלשלות... אז א איד זאל זיין אין גלות... ווער רעדט נאך אין גלות פון עקבתא דמשיחא, און אין דעם גופא... ס'איז שוין דורגעגיינגען העכער... נייצן הונדערט יאר... ועדיין לא נושענו..." עיי"ש, ועאכו"כ בנוגע גלות שבתוך גלות שבתוך גלות, חושך כפול ומכופל הזה שלא היתה כמוהו! ואתה רוצה לומר שכן יש משהו טוב (התעלות) בזה?!! --[[משתמש:המשתמש|המשתמש]] - [[שיחת משתמש:המשתמש|שיחה]], 21:27, ג' בניסן, ה'תשפ"ה 21:27, 1 באפריל 2025 (IDT)
:::::::::::::::דבר ראשון, סו"ס הבנת ש'יום הבהיר'\'הילולא' אינם מבטאים שמחה גשמית גרידא, אלא תהליך רוחני מסוים. דבר שני, ברור שבכ"ז אדר מתבטא תוקף הגלות והקושי. עם זאת, כמו שמבאר כ"ק אדמו"ר בלקו"ש חי"ט שבת נחמו, שדווקא בתכלית החורבן יש לראות את התועלת הרוחנית המכוונת, ויתרה מזו, את הטוב שבעניין '''עצמו'''. ובנדו"ד, ידוע שתהליך התגלותו של משיח הוא 'נגלה וחוזר ונכסה כו', וברור שבהעלם והמאורע הנורא שאירע בכ"ז אדר, ולאחמ"כ, בג' תמוז, הינם שלבים מתקדמים בהתקרבות הגאולה (וכנ"ל דמשיח מוכן לסבול בשביל כאו"א מישראל כו'). משו"כ אני מרשה לעצמי לדמות את מאורע זה לכללות העניין הנ"ל. שוב, הדבר אינו נמצא בתורת הרבי. אף אחד לא יודע ויכול להסביר מה קרה בכ"ז אדר ולמה. אולם ברור לכולם ש'דבר א' מדברך מלכנו לא ישוב ריקם', וכל המאורע היה התרחשות אלוקית מתחילתו ועד סופו. אא"פ להבין איך אחר שכ"ק אדמו"ר הוליכנו אל עבר הגאולה, והגענו אל 'די הכסטע צייט', קרה מאורע שכזה, אלא אנו סמוכים ובטוחים על הרבי והקב"ה שכל תהליך ההעלם וההסתר נעשה רק למעננו, את חלינו הוא נשא כו', אף שכאמור כלפינו הוא בוודאי יום רע ומר. ושוב, 'יום הבהיר' אינו כינוי ליום שמח, אלא ליום רוחני וקדוש (ו'בהירות' על משקל רוחניות ודקות). בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 00:33, 2 באפריל 2025 (IDT)
::::::::::::::::ההעלם והסתר הזה, א"א להצדיק כלל ולא הי' צריך להיות מלכתחילה, נגלה חוזר ונכסה ואת חלינו הוא נשא לא מופיע ברמב"ם כחלק מתהליך ביאת משיח! זה דבר שאינו מובן כלל וכלל!! וכעת מופרך לומר ע"ז ש"הינם שלבים מתקדמים בהתקרבות הגאולה" "שכל תהליך ההעלם וההסתר נעשה רק למעננו", וכמו שאומר כ"ק אדמו"ר שליט"א שעכשיו לא מודים "כי אנפת בי". כמובן שברור ביותר שלאחרי כהנ"ל, אף בגלות נורא כזה, אנו מאמינים באמונה שלימה בדברי משה ונבאותו שהנה זה משיח בא, ודבר אחד מדבריו לא ישוב ריקם וכו', אבל כנ"ל אי"ז אומר שהמעמד ומצב עתה הוא דבר רצוי וחלק מהתהליך, כ"א שזה '''מפורך לגמרי!! וצריך להיפסק עכשיו בהתגלות כ"ק אדמו"ר שליט"א תיכף ומי"ד ממ"ש ממ"ש ממ"ש!!'''  --[[משתמש:המשתמש|המשתמש]] - [[שיחת משתמש:המשתמש|שיחה]], 01:32, ד' בניסן, ה'תשפ"ה 01:32, 2 באפריל 2025 (IDT)
:::::::::::::::::ע"ע [[נגלה וחוזר ונכסה]] ודעת הרמב"ם שם, כפי שמסביר הרבי. 'את חלינו הוא נשא' מופיע כבר בתנ"ך, ישעי' נ"ג (ע"ש כל הפרק). איננו מודים כעת 'כי אנפת בי', שכן עדיין איננו רואים את הטוב אלא רק את הרע, אך עם זאת אנו יודעים ובטוחים שלכ"ק אדמו"ר עצמו לא יכול לקרות דבר רע, אלא הכל שלב והכנה לביאה"מ וכנ"ל. בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 10:48, 2 באפריל 2025 (IDT)
::::::::::::::::::מצטער שאני מתערב אבל אני פשוט מזועזע שמשתמש באתרנו אומר שכ"ז אדר הוא יום הבהיר!!!! פשוט להזדעזע ולהבין שזה ההפך מהחסידים בדורנו. בתקווה להבנת העניין ובלי פגיעה אישית ח"ו וח"ו בכבודך. בברכה, [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[יחי|'''יחי המלך המשיח''']]  15:37, 2 באפריל 2025 (IDT)
==תסביר==
מה אתה רוצהה?? [[משתמש:יעס תקצין ותדגלן עם דגלים|יעס תקצין ותדגלן עם דגלים]] - [[שיחת משתמש:יעס תקצין ותדגלן עם דגלים|שיחה]], 21:06, ד' בניסן, ה'תשפ"ה 21:06, 2 באפריל 2025 (IDT)
:אתה בכוונה מתעלם??? [[משתמש:יעס תקצין ותדגלן עם דגלים|יעס תקצין ותדגלן עם דגלים]] - [[שיחת משתמש:יעס תקצין ותדגלן עם דגלים|שיחה]], 21:08, ד' בניסן, ה'תשפ"ה 21:08, 2 באפריל 2025 (IDT)
::לא הבנתי? בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|תיבת התלונות]] 22:17, 2 באפריל 2025 (IDT)
== א ==
אני רואה בדף השיחה שלך גם ביקורות כבדים על מעשים נלוזים (לטענתם). כך שנא לא לגעור בי על נסיונותי לטהר את האתר מכל מיני פגיעות בכבוד התורה ובכבוד שם ליובאוויטש שבליובאוויטש, ולא שום אגדות שקריות.
----
'''{{יישור טקסט|מרכז|{{גודל|5|{{צבע גופן|כחול|מודעא והבהרה: '''כל הדברים הנכתבים במסגרת דף זה הינם בבחינת 'ואת והב בסופה', ואין לקחתם בצורה אישית ח"ו ח"ו'''}}}}}}'''
----
{{הערות שוליים}}
חזרה לדף המשתמש של "ספרא רבא/ארכיון 1".