תבנית:היום יום/ז' אלול: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: אדמו״ר הזקן הורה לכתוב '''פצוע דכא''' באלף לבסוף ולא בה״א. בפראג יש ס״ת שקבלה בידם שהגיה [[עזרא…)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[אדמו״ר הזקן]] הורה לכתוב '''[[פצוע דכא]]''' באלף לבסוף ולא בה״א.
[[אדמו״ר הזקן]] הורה לכתוב "'''[[פצוע דכא]]'''" באלף לבסוף ולא בה״א.
ב[[פראג]] יש [[ס״ת]] ש[[קבלה]] בידם שהגיה [[עזרא הסופר]], אין קורין בו אלא ב[[שמח׳׳ת]] וגוללין אותו תמיד בפרשת שמע. כשהייתי בפראג בשנת [[תרס"ח]] ראיתיו וכתוב בו "'''דכא'''" באלף. כן כשהייתי ב[[וארמס]] בשנת [[תרס"ז]] ראיתי שם ס״ת אשר מקובל בידם שכתבו [[מהר׳׳ם מרוטנבורג]] וגם בו כתוב "'''דכא'''" באלף. ועיין ב[[שארית יהודה|שארית יהודא]] ([[יורה דעה|יו״ד]] סי׳ ט״ז) ו[[דברי נחמיה]] (יו״ד סי' כ״ב). ובס׳ [[משנת אברהם]] (סי׳ לב) מציין כמה ספרים הדנים בזה.
 
ב[[פראג]] יש [[ספר תורה|ס״ת]] ש[[קבלה]] בידם שהגיה [[עזרא הסופר]], אין קורין בו אלא ב[[שמחת תורה|שמח׳׳ת]] וגוללין אותו תמיד בפרשת שמע. כשהייתי בפראג בשנת [[תרס"ח]] ראיתיו וכתוב בו "'''דכא'''" באלף. כן כשהייתי ב[[וארמס]] בשנת [[תרס"ז]] ראיתי שם ס״ת אשר מקובל בידם שכתבו [[מהר׳׳ם מרוטנבורג]] וגם בו כתוב "'''דכא'''" באלף. ועיין ב[[שארית יהודה|שארית יהודא]] ([[יורה דעה|יו״ד]] סי׳ ט״ז) ו[[דברי נחמיה]] (יו״ד סי' כ״ב). ובס׳ [[משנת אברהם]] (סי׳ לב) מציין כמה ספרים הדנים בזה.

גרסה מ־13:01, 22 ביוני 2010

אדמו״ר הזקן הורה לכתוב "פצוע דכא" באלף לבסוף ולא בה״א.

בפראג יש ס״ת שקבלה בידם שהגיה עזרא הסופר, אין קורין בו אלא בשמח׳׳ת וגוללין אותו תמיד בפרשת שמע. כשהייתי בפראג בשנת תרס"ח ראיתיו וכתוב בו "דכא" באלף. כן כשהייתי בוארמס בשנת תרס"ז ראיתי שם ס״ת אשר מקובל בידם שכתבו מהר׳׳ם מרוטנבורג וגם בו כתוב "דכא" באלף. ועיין בשארית יהודא (יו״ד סי׳ ט״ז) ודברי נחמיה (יו״ד סי' כ״ב). ובס׳ משנת אברהם (סי׳ לב) מציין כמה ספרים הדנים בזה.