תבנית:היום יום/ג' תשרי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:
כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק [[רבי משולם זוסיא מאניפולי]] אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת [[תשובה]] כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות [של חמישה פסוקים]:
כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק [[רבי משולם זוסיא מאניפולי]] אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת [[תשובה]] כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות [של חמישה פסוקים]:


'''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך".
'''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". '''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". '''ו''', "[[ואהבת לרעך כמוך]]". '''ב''', "[[בכל דרכיך דעהו]]". '''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך".
 
'''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד".
 
'''ו''', "[[ואהבת לרעך כמוך]]".
 
'''ב''', "[[בכל דרכיך דעהו]]".
 
'''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך".


כשסיפר לי אאמו"ר ([[הרש"ב]]) את הנ"ל, סיים: תיבת [[תשובה]] צרופה מחמש [[אותיות]], אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, - וביאר באריכות חמשה האופנים - וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת ה[[תפילה]].
כשסיפר לי אאמו"ר ([[הרש"ב]]) את הנ"ל, סיים: תיבת [[תשובה]] צרופה מחמש [[אותיות]], אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, - וביאר באריכות חמשה האופנים - וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת ה[[תפילה]].


<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ב' תשרי|ב' תשרי]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ד' תשרי|ד' תשרי]]}}[[קטגוריה:היום יום|ל]]</noinclude>
<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ב' תשרי|ב' תשרי]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ד' תשרי|ד' תשרי]]}}[[קטגוריה:היום יום|ל]]</noinclude>

גרסה מ־13:30, 18 ביוני 2010

ביחידות ה"צמח צדק" אצל רבינו הזקן [יום] ב' [פרשת] תצא בשישי באלול תקס"ד סיפר לו רבינו: שבת פרשת תבוא תקכ"ח אמר מורי ורבי תורה, והתחלתה: "ושבת עד הוי"ה אלוקיך", וביאר כי עבודת התשובה צריכה להיות עד אשר 'הוי"ה', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', אלוקים בגמטריא הטבע, "בראשית ברא אלקים".

כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק רבי משולם זוסיא מאניפולי אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת תשובה כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות [של חמישה פסוקים]:

ת, "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". ש, "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". ו, "ואהבת לרעך כמוך". ב, "בכל דרכיך דעהו". ה, "הצנע לכת עם אלוקיך".

כשסיפר לי אאמו"ר (הרש"ב) את הנ"ל, סיים: תיבת תשובה צרופה מחמש אותיות, אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, - וביאר באריכות חמשה האופנים - וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת התפילה.


הקודם:
ב' תשרי
{{{רשימה}}} הבא:
ד' תשרי